3.718 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

foderskift til applaws øget besøg i ka foderskift til applaws øget besøg i ka

jeg har skiftet foder for en måneds tid siden til applaws kattefoder (tørkost og en dåse om ugen) før det brugte jeg hills tørkost fra dyrlægen, nu kan jeg gøre kattebakken ren flere gange dagligt både for småt, og i noget større portioner end før ved både stort og småt smiley

andre der hnar samme erfarringer?
eller tyder det på at det ikke er foderet for min kat?

Mvh Mette

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  foderskift til applaws øget besøg i ka
  • #2   10. maj 2010 appalws - http://petfoods.dk/?filenavn=varedetalje.php4&vareid=3706&gruppeid=1118

det er dette foder- ja, jeg mener jo også at med alt det der kommer ud, kan det kun være begrænset hvad hun udnytter.

• #3   10. maj 2010 Jeg havde købt en pose af det, og ville egentlig skifte til det, men da jeg begyndte at blande det i det gamle foder, begyndte de at skide mere, og det lugtede så fælt. Puha, så jeg skifter i hvert fald ikke over til det smiley

• #4   10. maj 2010 her lugter det faktisk også fordærdeligt, jeg kunne bare godt lide at det skulle på et foder på højde kvalitets mæssig med acana og orijeen og uden alt det stivelse som hills jo faktisk skulle indeholde, men det fungerede hun faktisk bedre på, trods det jo burde være dårligere.

• #5   10. maj 2010 Jeg havde jo også forventet det ville være total godt, med næsten ingen afføring. Der skulle jo være 80% kød i. Men næh næh smiley

Masser af bæ og en stank man næsten ikke kan holde ud.. Ad. smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #6   10. maj 2010 Hvis kattene kan lide foderet, så ville jeg give det en chance. Det er et rigtig godt foder med 80% kød i, giver selv mine katte det. smiley Hvis du har startet blidt med ca 1/4 del nyt blandet med det gamle foder i ca 7-10 dag, så kan det være maverne lige skal vende sig til det gode foder med mere kød i, og hvor der ikke er noget korn og ligende i, som katte ikke har brug for. Så det er måske en udrensning de er i gang med og derfor laver stort mere i begyndelsen af foder skiftet. smiley Men jeg ved ikke hvor længe de har fået det nye tørfoder.? ..:-)

• #7   10. maj 2010 Janne - Mener hun skrev de havde fået det en måned ?:)

• Janne.*

#8   10. maj 2010 Ny er jeg næsten lige begyndt på applaws tørfoder, blander 1 del nyt og 3 del af det gamle foder i 7-10 dage og øger det til 2 del mere i 7 dage osv. Men må sige at deres afføring ikke lugter her endnu, måske fordi de ikke har spist så meget af det endnu . smiley Men hvis de ikke kan lide det så smider jeg det ud, havde eller købt 2 kg kylling og 2 kg kylling-fisk.

• Janne.*

#9   10. maj 2010 Elisabeth ... Tak, det er vist mig der skal have læsebriller haha .... Nu skriver trådstarter ikke noget om de har fået det blandet ca en 1/4 del over et stykke tid. smiley

• #10   10. maj 2010 Hej Janne.

jeg har været meget forsigtig med overgangen, startede med at blande 1/4 og øgede det over 14 dage, nu har hun kørt på det rent i en md smiley

Hun kan fint lide det, men er absolut heller ikke kræsen.

jeg har ca. 3 kg endnu, af applaws den gule, så kunne da håbe det blev bedre, eller skifter jeg.

Nogen der kender til Arden Grange? http://www.arden-grange.dk/produkter.php?&myshopcatid=1195129058.67041200

her kan jeg bare læse at der bla er : hele riskorn (26%); kyllingemel (kategori A); hele majskorn; æg; ølgær; fiskemel; tørret - er en del af dette ikke stivelse? hvilket jeg jo efter at ha læst og læst jo ikke skulle være godt.

• Janne.*

#11   10. maj 2010 Hej mette

Ja det lyder underligt, håber ikke det bliver sådan herhjemme også, men nu må vi se og vente.

Mine misser får også Orijen tørfoder og det elsker de, der er 75 % kød i og uden korn mm, Hvis du ikke kender det kan du læse mere om foderet her:

http://www.mypets.dk/shop/orijen-cat-kattefoder-2605p.html

• #12   10. maj 2010 Øv det lyder træls, jeg har lige bestilt, da jeg har hørt/læst at BARF fodring skulle være bedre. Nå men jeg må vente og se om det samme sker her.

• #13   10. maj 2010 jeg har har 2 prøvepakker orijeen stående, nu giver jeg lige det her foder lidt længere tid, og ellers skifter jeg smiley håber i andre får positive reultater, foderet lyder i hvertfald godt-

andre erfarringer bydes velkommen smiley

• #14   10. maj 2010 Jeg har brugt det er stykke tid, og alle kattene er vel på bakken engang hver om dagen. Man kan godt lugte det, men kan det ikke være pga det store kød indhold....? Tænker bare der er mere krudt i end alt det ris der er i så meget andet..

• #15   17. maj 2013 Kan godt se denne tråd er MEGET gammel, men har da lige en ting at tilføje. (:
    Katte der ikke har levet af Kød igennem længere tid førdøjer det ikke ret god det første stykke tid (:

Prøv og læs og barf.

Kommentér på:
foderskift til applaws øget besøg i ka

Annonce