{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  stor kat hvilken race
  • patrick n
    patrick n Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #1   18. maj 2010 hvilke racer kan du foreslå jeg vil meget gerne høre muligheder dette er ikke en annonce men et spørgsmål

  • #2   18. maj 2010 Maine Coon og Ragdoll er så vidt jeg ved de største racer blandt tamkatte (og beklager for at have slettet dit indlæg, kan godt se det ikke er en annonce ;-))

  • #3   18. maj 2010 Jamen der findes ingen tamkatte der er på størrelse med en los eller en lynx smiley

    Det virker som om du ikke ved så meget om katte, så hvis det er fordi du overvejer at få en kat, så synes jeg at du skal låne et katteleksikon på biblioteket og læse alt det faglitteratur du kan finde om katte, så du ved hvordan en kat skal passes smiley


  • patrick n
    patrick n Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   18. maj 2010 * DK Bønsdorff - opdræt af EXO *
    det går nok hehe du er vel et menneske

    Lise ©
    jeg har haft flere katte men ikke i denne størrelse


  • #5   18. maj 2010 hvis du har 122.000 kr. så kan der købes en 'leopard-kat' En tam stor kat der ligner en leopard . Katten er en blanding imellem en afrikansk Serval, en asiatisk leopardkat og en huskat.
    Katteracen vejer op til 14 kilo, er godmodig nok til at kunne opgåes børn, og så har den ikke noget imod at gå i snor .


  • #6   18. maj 2010 men 122.000 er da selvfølglig en lille sjat penge smiley

  • #7   18. maj 2010 *GG* Ja, måske er jeg et menneske, eller også er det min kat som skriver for mig smiley

    Nu ved jeg ikke om I kun går efter størrelsen, men hvad med en bengaler? Den har i hvert fald det "vilde" udseende, så det er lidt som at have en minileopard hjemme i sin stue. Det er en meget aktiv race.

    Men ja, det er en god idé at læse lidt om de forskellige racer eller tage på en udstilling så man kan se dem alle live.


  • #8   18. maj 2010 I mange andre lande gør de lossen til en tamkat , og kapper kløerne a , dog er det strengt forbudt her i DK , så det ser ud til at du må nøjes med en alm. str. kat , med mindre du har en del penge ? smiley
    Men synes da også at en norsk skovkat er rimelig stor ? I hvertfald hvis det er en han .


  • #10   19. maj 2010 en genette kat mener jeg de hedder... den kan blive en meter lang det er den største kat jeg kender man kan holde... men den slags kat må ikke komme uden for
    http://www.levendedyr.dk/genetter-pr-stk-p-597.html
    her kan du se et billede af den... og så kan du jo google dig frem til noget beskrivelse af den


  • #11   19. maj 2010 Er det en Kat Mette a ? Det ligner en abe :s

  • #12   19. maj 2010 Genette er ikke et kattedyr men et desmerdyr smiley

    Taget fra Wikipedia.dk

    Kattedyr Felidae (Her finder du huskatten, lynx, serval, tiger osv.)
    Herpestidae (surikat, mangust ...)
    Desmerdyr Viverridae (genette, linsangen, fossa ...)

    Så genetten er et rovdyr der kunne minde om katten, men ikke er i "kattefamilien" - så vidt jeg kan finde frem til.


  • #13   19. maj 2010 Skal den være "lang"pelset eller kort pelset?

    Nu ved jeg ikke hvor stor en los er, men hvad med en kurelian bobtail?

    hvis du vil have ne stor korthåret kat, er british shorthair måske noget for dig?


  • #14   19. maj 2010 Tyrkisk van hankatte er osse store. Min på 10 mdr vejer 6+ kilo og han er bestemt ikke færdig med at vokse. Han er IKKE til salg

  • #15   19. maj 2010 Godt nok er jeg modig Ulla, men ikke dumdristig smiley

    Og stadig er der jo nogle der mener vanerne er ondskabsfulde, hvilket er direkte forkert. Så skulle de kommer her og se dem.


  • #16   19. maj 2010 Hehe, jamen jeg regner ikke med at en SÅ stor kat er lovligt (mere) i Danmark at have som tamdyr smiley

  • #17   19. maj 2010 en safari kat er ikke lovlig at indfører i DK, medmindre man har specielle forhold, er uddannet dyrepasser ell. Noget i den stil, og har fået særlig tilladelse.
    En Savannah er ulovlig at indfører i de første generationer, og så kommer den ned i "normal" kattestørrelse.. Den største race i DK er en Maine Coon..


  • #18   19. maj 2010 Og prisen på en Savannah ligger fra ca. 5000kr - ?????? (har set op til 30.000) men for en avl og som er i de første generationer- som ikk er lovlig i dk) alt afhængig af hvilken generation, linie den kommer fra. Og så kommer det også an på om det skal være avl eller kæl..

  • #19   19. maj 2010 Hvorfor uddannet dyrepasser? Man lærer jo ikke at passe en safari kat på uddannelsen

  • #20   19. maj 2010 Tanja:
    Ja..! Det har jeg ingen anelse om... (nu kan jeg heller ikke huske den præcise titel, men mener bare det var den.. Ellers er det lige deromkring ;))


  • #21   19. maj 2010 Jeg syntes det lyder mystisk, at man er dyrepasser betyder bestemt ikke man har forstand på alle slags dyr, man kan jo blive uddannet med forskellige specialer.. Selv har jeg grundforløbet til dyrepasser og første års lære med kvægspeciale..

    Jeg aner fx intet om svin, som også er en dyrepasser speciale..


  • #22   19. maj 2010 Ja men det er ikke altid det er helt gennemtænkt!! Det har de jo bevist op til flere gange.. Der sidder en kontor nusser et sted som tror det er det rigtige.. Jeg skal ikke kunne sige hvorfor.
    Men at være dyrepasser alene er jo heller ikke nok! Det kræver stadig at de to andre punkter også er overholdt- særlig tilladelse og at man har specielle forhold til katten.


Kommentér på:
stor kat hvilken race

Annonce