1.361 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hvilken kat? :-) Hvilken kat? :-)

Hej allesammen.

Jeg vil rigtig gerne have en kat, men jeg ved ikke hvilken race det skal være, så håber i kan hjælpe mig lidt med nogle gode råd.

Jeg bor i en 100 m2, og den ligger på 3 sal.

- Det skal være en indekat.
- Ikke alt for stor.

Er der nogen katte der egner sig bedst som indekat?

En anden ting, er det bedst at vælge en han eller en hun kat? - Eller er det ligemeget?

På forhånd tak smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken kat? :-)
  • #1   12. sep 2010 Hov, der skulle selvfølgelig stå en 100 m2 stor lejlighed*

• #2   12. sep 2010 Jeg har hørt at Ragdoll'en skulle være en god indekat..

• #3   12. sep 2010 Den kender jeg slet ikke, men hold da op det er en smuk kat smiley

• #4   12. sep 2010 Perser, Exotic eller Ragdoll er de bedste indekatte smiley

• #5   12. sep 2010 Race og køn er mindre vigtigt. Bedste chance for succes er at du vælger en voksen, neutraliseret kat, der er vant til at være ene- og indekat, og som man ved trives med det.

Alternativt anskaffe to killinger fra samme kuld - der selvfølgelig neutraliseres inden kønsmodning, hvis de ikke er det ved anskaffelsen.

Mht. at bo på 3. sal er det vigtigt at kattesikre vinduer/altan med net/gitter!

• #6   12. sep 2010 Tak for jeres svar.

Ang. vinduer/altan, så er der slet ingen risiko ved det, for de kan kun åbnes på en bestemt måde, og der kan katte slet ikke komme ud. smiley

• #7   12. sep 2010 Jeg er enig med Tinka D -

• #8   12. sep 2010 En Europé er også en udemærket indekat, dog helst hvor de er 2, så de kan lege med hinanden smiley

• #9   12. sep 2010 Altså.

Han eller hun.
    Der er fordele og ulemper ved begge dele smiley
    Han katten kan finde på at strinte hvis ikke den bliver kastereret.
    Tilgengæld er det billigere at kasterere end sterellisere.

Hun katten kommer jo i løbetid og kan være meget larmende.

Også kommer det også an på om den skal være lang eller korthåret smiley
    Med hvad der egner sig bedst

• #10   12. sep 2010 **Ang. vinduer/altan, så er der slet ingen risiko ved det, for de kan kun åbnes på en bestemt måde, og der kan katte slet ikke komme ud. :-)**

Øh, det forstår jeg ikke .... Altså jeg mener ikke at kattene selv kan åbne vinduerne jo. Tænker på når I lufter ud.

• #11   12. sep 2010 Det er jo helt umuligt at rådgive dig når du ikke skriver om du vil have kat med lang, mellemlang (og evt. pelspleje) eller kort pels.

Vil du have en aktiv kat, en klog kat, en super kælen kat, en kat der mere passer sig selv osv.

• #12   12. sep 2010 Det ville være nemmere at svare dig på det hvis du kunne sige lidt mere om hvad du søer i en kat (som Lis også skriver)

Meget, lidt eller næsten ingen pelspleje.

Doven, en mellem ting eller meget aktiv.

Vil du gerne have mere end en kat? eller vil du kun have den ene?

Hvad er grunden til den ikke må være for stor? for 100kvm. er da en stor lejlighed smiley Og størelsen af katten har ikke noget at sige om den vil trives som indekat.

• #13   12. sep 2010 perser med lang pels og tilpas doven og magelig til at den passer perfekt i en lejlighed
    eller en exotic som er nøjagtig som perseren bare med kort bamset pels smiley

du vil ELSKE dem smiley

• #15   13. sep 2010 Tinka D:
    Jeg er godt klar over at katten ikke selv kan åbne vinduer smiley men når vi lufter ud, så kan vinduet kun åbnes øverst, og på den måde ville vi sagtens kunne lufte ud, uden at der ville kunne ske katten noget.

Jer andre:

Mange tak for jeres svar smiley

Katten skal ikke være for langhåret, jeg har ikke lyst til alt for meget pelspleje, men en børstning en gang imellem betyder ingenting.

Den skal helst ikke være for aktiv, den må gerne være lidt doven smiley
    Også må det gerne være en kælepot, det skal ikke være en kat der bare passer sig selv, og er "ligeglad" med ejeren, altså ikke for selvstændig..

• #16   13. sep 2010 Så tænker jeg Britte, Ragdoll eller exotic smiley

• #17   13. sep 2010 Tak smiley

Jeg vil kigge på det.

Kommentér på:
Hvilken kat? :-)

Annonce