{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
542 visninger | Oprettet:

Freja som mor {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen..

Jeg skriver til jer, da Freja for første gang har fået killinger.

Jeg er en smule bekymret, da 2 af dem, nu er døde, hun fik 4 i alt.

De 2 som er døde blev føde med benene først og den ene af dem, sad fast i hende noget tid, så ved ikike om det kan være grunden?

De 2 overlevende får mælk og er en del større end de andre var.

Hun kan også godt lægge den ene udenfor kassen og så bare ligge men den anden i kassen, mens den udenfor kassen er utilfreds, er det normalt?

Har brug for lidt vejledning, ved heller ikke om vi skal blande os??

På forhånd tak..
- Helene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Freja som mor
  • #1   23. maj 2010 Okay, ja det er nemlig rigtigt trist smiley

    Men det er ikke samme killing hver gang, det har været sådan lidt på skift.

    Kan være vi skal prøve det med killingmælk, men de ser bare ud til at være okay store..


  • #2   23. maj 2010 Jamen det gør hun også, for hun har valgt at ligge i gangen, der hvor man kommer ind og går i gennem for at komme på toilet osv og lige ved siden af køkkenet.

    Jeg prøvede at ligge hende og killingerne ind i fyrrummet lige på den anden side af døren, men det følte jeg ikke rigtigt at hun ville i det hun tog en af killingerne og flyttede med sin under en reol derinde og de 2 andre lå bare selv i kassen på det tidspunkt, og det var som om hun ikke hørte dem, hvis hun var gået ud af rummet.

    Hun har en papkasse, men hun vipper dem bar lige over kanten og nogle gange går ud ud af kassen og bevist ligger den.
    Andre gange har de sat fast i pelsen på hende når hun har rejst sig og så når den falder af, ligger den bare hvor hun har tabt den, hvor jeg så er nødt til at ligge den på plads.

    Så flyttede jeg kassen tilbage til det sted, hun selv havde valgt og så går det nogenlunde, altså det er ikke så tit at en killing kommer udenfor kassen.

    Er også bange for at lave mere skade end gavn.
    Hvad er det for en slags kasse, jeg skal finde?
    Og skal jeg lade hende ha' den plads eller flytte hende?


  • #4   23. maj 2010 Hun har helt selv valgt, der hvor hun ville have killingerne, så håber virkelig det ikke er derfor.

    Har lige vejet de små, de vejer 50 og 60 g og er 4 dage? Er det normalt?

    Hun har mad ved sig, dog lige udenfor kassen.



  • #6   23. maj 2010 Killigerne vejer alt alt for lidt

  • #8   23. maj 2010 Vi ved ikke, hvornår de skulle fødes rigtigt, da vi ikke ved, hvornår hun blev gravid. Vi har både mor og far, men har ikke set, hvornår det skete

    Hvad kan jeg gøre nu så? Bare holde øje med at de tager på i vægt?


  • #10   23. maj 2010 Ser da ud til at de spiser, men er lidt svært at se, når mormis har så meget hår.

    Har dog ikke oplevet at de har tisset osv endnu?


  • #12   23. maj 2010 Okay, jeg prøver at holde øje med hende og om de tager på i vægt og ellers må jeg jo prøve at hjælpe med at made dem evt?

  • #13   23. maj 2010 Jeg ville allerede hjælpe med og madre dem nu det det er åbenlyst de ikk tager det på de skal nå de ikk vejer mere og er 4 dage gamle..

  • #15   23. maj 2010 De ser dog lidt større ud, end da de blev født.

    Synes det er noget så sørgeligt..

    Jeg ser tiden an så, der er vist ikk meget andet at gøre


  • #16   24. maj 2010 Jeg ville godt nok støttemade nu.. Fire dage gamle... De har jo måske tabt sig og haft en større fødselsvægt... Få fat i noget modermælkserstatning og se om du kan få noget i dem.... Det ville jeg i hvert fald gøre...

  • #17   24. maj 2010 De vejer i dag 10g mere end igår ved samme tid? Og de var mindre, da de blev født, ser det ud til.

    Den ene har også lige åbnet øjene..


  • #19   24. maj 2010 Ja smiley Håber jeg også det bliver ved med.

Kommentér på:
Freja som mor

Annonce