manglende pels ved hale? {{forumTopicSubject}}
For et par måneder siden fik jeg en ny kat.. Hun har fundet sig rigtig godt til rette med de andre 7 katte, men kort tid efter at vi fik hende begyndte hun at tabe pelsen lige over halen.. og nu er det et ret stort sykke der mangler pels, både over halen, og på den anden side, ved maven, og lidt ned af bagbenene..
Min dyrlæge ved ikke hvad der kan være grund til det, men tænkte at der måske var nogen herinde der havde prøvet det samme ??
Lod mærke til i dag, at hun har et stykke på str. med en 2kr hvor huden mangler, og jeg er virkelig nervøs...
hun skal re-vaccineres i morgen, så der får jeg dyrlægen til at tjekke igen.. men han vidste jo ik hvad der var galt sidst
Det skal lige siges at jeg har 8 katte i alt; 4 kastererede hankatte, 2 steriliserede hunkatte og så 2 fertile hunkatte hvor hende her er en af dem... hun har lige været i løbetid hvor 2 af de kastererede hankatte prøvede at parre hende...
Hmm.. ved ikke om jeg kan fortælle mere der vil kunne hjælpe...
men håber at nogen ved noget
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Held og lykke
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 20 Svar: 315
Jeg har noget familie som har en kat, som pludselig også tabte meget pels - de kunne heller ikke finde en forklaring på det.
De finder dog senere ud af at det muligvis er fødevareallergi - de har skiftet foder og fodertyper flere gange - men nu er de endeligt noget frem til noget foder, som faktisk ser ud til at hjælpe på det.. Katten ser ihvertfald ud til at være i bedring..
Jeg kan desværre ikke huske hvilket foder de bruger nu og hvordan det blev undersøgt - men det kunne da ihvertfald være en mulighed..
Håber du finder en løsning!
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 500
feb 2009
Følger: 10 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 10 Svar: 117
Min havde haft fedt hale og havde behandlet ham med pudder hvor der havde været lidt parfume i.. og tror det kan havde været det min fik udslag af.. har givet ham noget olie hver dag som hedder viacutan og b vitaminer, samt hårkur i det område.. det ser ud til at hjælpe,,, men det tager LANG tid inden pelsen er helt ude igen..
Det kan også være fordi den soignere sig for meget
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.704
Lotte * skønne sølvkillinger til salg *
stress = hypersoignering
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 49
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 9 Emner: 87 Svar: 326
Jeg tror ikke at det kan være lopper, der er ikke rigtig noget at se på nogen af dem..
Det kan da godt være at det er foderet.. jeg er skiftet over til at bruge RC Perser, og ingen af de andre katte har problemer.. tværtimod er de blevet flottere at se på...
Men er der nogen gode råd til hvad jeg skal gøre hvis det er hypersoignering ??
Hun kommer fra et hjem hvor der var mange katte, og der havde hun det helt fint, så forstår ikke hvis det er et problem at her er mange katte...
feb 2010
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 9 Emner: 87 Svar: 326
feb 2010
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.704
Det kan også være et forsøg værd, at prøve Feliway.. Det er der nogle der har haft glæde af... Har ikke selv prøvet det, men har spurgt til det herinde og der var da nogle tilbage meldinger om, at det virker. Så hvis jeg får et stress-problem vil jeg da prøve det.. :-))
Held og lykke med hende...
manglende pels ved hale?