{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.919 visninger | Oprettet:

Katten med lopper og manglende pels - HJÆLP!! {{forumTopicSubject}}


Mit problem startede egentlig i at Bounty, min søde maine coon kat havde fået lopper. Straks jeg så der kravlede en loppe kørte jeg til dyrlægen og købte produktet activyl til store katte, men problemet stoppede ikke her.. for min stakkels kat, kradser og klør sig stadig, endda så meget at han har fået et sår på bagpartiet og hans pels er helt tynd og plettet fordi han klør sig ..

Jeg har nu yderligere købt tjære biosvovlshampoo, som jeg vil prøve at vaske ham med når det er leveret ..

Derudover så støvsuger jeg og skifter sengetøj osv osv osv hele tiden, således at lopperne forhåbelig har en mindre overlevelsesevne.

Men jeg er virkelig ved at gå ud af mit gode skin, når jeg ser bountys ellers fantastiske tykke dejlige pels næsten er forsvundet og en kat som knap laver andet end at vaske og bide sig selv.

Gør jeg det rigtige eller er der nogen som ligger inde med gode ideer og/eller forslag til hvad jeg kan gøre for at komme af med lopperne og få hans fine pels tilbage?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten med lopper og manglende pels - HJÆLP!!
  • #1   14. nov 2012 Hvad siger du at du har købt af loppemiddel? det har jeg aldrig hørt om?

    Ellers capstar piller, det slår alt på katten ihjel meget hurtigt - og så netop en som advantage til at dryppe i nakken, der også gør at æggene ikke klækkes/udvikler sig.


    Din kat har formodentligt loppe allergi, som han reagerer. Har du fortalt dyrlægen det? Det kan være han skal have en binyrebarkhormon sprøjte (prednisolon) sprøjte for at dæmpe symptomerne, så generet som han lyder til at være...


  • #4   15. nov 2012 Tusind tak for jeres tilbagemelding smiley

    Jeg ringer til dyrlægen i dag, og får en tid hurtigst muligt.


  • #5   15. nov 2012 God idé smiley Fortæl gerne hvordan det går?

    Ps. Advantage er i følge min og mange andres erfaring mere effektivt end diverse Frontline produkter smiley


  • #6   15. nov 2012 Jeg har fået en tid til dyrlægen i morgen kl. 16:30 hvor han får en indsprøjtning med noget mod kløe og en loppekur naturligvis smiley

  • #8   15. nov 2012 Jeg har prøvet advantage inden jeg prøvede det nye produkt, hvilket var uden held og årsagen til at jeg prøvede et nyt produkt.
    Men jeg håber på at det er ovre i morgen, og Bounty igen bliver en sød og glad og ikke mindst pelset kat igen smiley


  • #10   18. nov 2012 Jeg blev også yderst overrasket.. Men jeg kan fortælle at bounty allerede nu har det bedre smiley

    Han klør sig ikke længere og er faldet til ro igen, nu glæder jeg mig bare til at hans
    Smukke pels vokser ud igen smiley

    Mvh Malene


  • #12   18. nov 2012 Dejligt at høre at det hjalp! smiley Håber han snart er helt ovenpå igen, og I slipper af med lopperne, så han ikke får tilbage fald smiley

Kommentér på:
Katten med lopper og manglende pels - HJÆLP!!

Annonce