{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.230 visninger | Oprettet:

Utøj -ikke lus/lopper, hvilket utøj bider så katten? {{forumTopicSubject}}

Sidste år startede vores kat også en unormal adfærd på denne tid af året, noget bider/generer ham langs ryg/hale, løber rundt for at slippe af med krybet, maiver højlydt mens han rynker pelsen over bag ryggen.
Det er ikke lopper, sidste år lykkes det mig at fange et af bæsterne i august, det var aflang, mørk, med små gennemsigtige vinger og ca. 5 mm lang. men det er først hen i august men kan se dem i pelsen ikke nu og modsat lopper pisker de rundt, så svære at spotte og de er mega hurtige når de kravler rundt i pelsen.
Kaj er maine coon med lys pels så utøj er ellers nemt at se, men hvilket utøj er det?.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utøj -ikke lus/lopper, hvilket utøj bider så katten?
  • #1   8. jun 2014 Hvis du ikke kan se dem, hvordan ved du så at det denne gang ikke er lopper, blot fordi det ikke var det sidste år??

  • #2   8. jun 2014 For 4 år siden havde vi lopper og med 2 hunde og 2 katte, tog det- trods ihærdig indsats, et helt år at slippe af med lopperne i huset, så vi ved hvordan vores dyr er og reagerer på lopper - dette ´´ nye´´ kryb er langt værre for katten, til gængæld virker det som om det flyver af og på katten.
    Som sidste år, er det kun kaj der er under angreb, ikke den anden kat eller hundene og dyrlægen kunne heller ikke finde tegn på lopper vedham sidste år da det hele startede.
    Det pokkers er en bruger herinde sidder med svaret på hvilket kryb det er, jeg har søgt nettet tyndt og i vinters fandt jeg en gammel tråd herinde om kat med utøj, sidst i tråden skrev en bruger det også kunne være .... - jeg søgte på det ord hun nævnte og der var krybet ski, kan huske der stod det ofte var dyr med lys/hvid pels det angreb, men suk jeg gemte tråden og navnet på dyret på min pc som efterfølgende gik ned og alt væk..


  • #3   8. jun 2014 Faktisk rigtig træls, netop fordi dyret åbenbart flyver af og på katten, skal jeg være mere end heldig hvis det lige plager ham når vi er ved dyrlægen

  • #4   8. jun 2014 Ja det er da super træls....

    Du kan slet ikke huske noget af trådens navn eller brugerens navn???

    Hvad gjore du sidst?? Der må være noget man kan gøre for den stakkels kat, som holder dyret væk fra katten og som ikke skader katten...


  • #5   8. jun 2014 Hej Heidi, nej det kan jeg nemlig ikke, og næsten hele tråden omhandlede indlæg andre brugere som den kat havde lopper, så selv jeg i dag har brugt timer på at søge også herinde, er det som at finde en nål i en hø stak - der er mange tråde tråde om lopper.
    Sidste år forsøgte vi en del ting, men vi blev mest klar over at frontline og de andre præp. ingen effekt havde på bæstet og det er ´´kun ´´til august/ september katten er plaget, vi er blevet enige om at virker det spot on ikke han fik i formiddags kører vi ham til dyrlæge igen Tirsdag, så må de indlægge ham mens vi krydser fingre for et eller flere bæster bliver aktive mens han er der - håber så bare de ikke sidder i udestuen og glade venter på han kommer hjem fra dyrlægen igen....


  • #6   9. jun 2014 Denne bruger i en gammel tråd beskriver faktisk præcis hvordan vores Kaj opfører sig ´´under angrebene´´

    http://www.kattegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/106652-maerkelig_opfoersel


  • #7   9. jun 2014 Jeg har kun oplevet nogle små fluer der bider men det var altså i Norge og jeg tror bestemt ikke de findes i Danmark . De har nogle små flyvende blodsugende bæster deroppe der ikke er ret store og det gør ondt når de bider. De stikker også mennesker og i ville vel også blive stukket hvis det var tilfældet.

  • #8   9. jun 2014 I kunne sprøjte med gift, det er der vel ingen kryb der kan overleve.

  • #9   10. jun 2014 Sikker på det ik er en flåt? de har godt nok ikk vinger.

  • #10   10. jun 2014 Min og en venindes bud på et dyr med vinger, at det er en hestebremse.

  • Mads N
    Mads N Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #11   10. jun 2014 Sjovt du nævner det, vi har lige oplevet det samme her til aften, og der er tydeligvis et eller andet der bidder ham.. Når det sker løber han rundt og til sidst kravlet han ind i en dyne og ligger derinde og sitre.

  • #12   10. jun 2014 Jeg har i dag været til dyrlæge med kaj, som ventet ingen lopper olign, men jeg havde taget et kort video klip at et af de milde´´anfald´´ og dyrlægen er slet ikke i tvivl om noget gør meget ondt på katten i ´´de anfald´´ i morgen bliver han indlagt, til observation, røntgen, skanning, blodprøver mm, dyrlægen mistænker nyresten, og at de simpelthen har passeret sidste år, men nu må vi se hvad diagnosen siger i morgen.

  • #13   10. jun 2014 Mads jeg skal se om jeg kan ligge det korte klip af kaj her ind, så kan du se om det er de samme symptomer, og få svaret fra dyrlægen i morgen

  • #14   10. jun 2014 Århh hvor jeg håber det bedste for Kaj smiley

  • Mads N
    Mads N Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #15   10. jun 2014 Rikke, det ville være rigtigt godt! Og pøj pøj med kaj. smiley

  • Mette J
    Mette J Tilmeldt:
    sep 2018

    Følger: 2 Svar: 1
    #16   2. sep 2018 Rikke T. Jeg ved godt det er et gammelt opslag. Men fandt I ud af hvad der er galt med Kaj?

  • #17   3. sep 2018 Kaj var jo igennem den helt store dyrlæge undersøgelse røntgen, skanning mm. og til hans store forundring fejlede katten ikke en dyt, har i årerne efter fast brugt seresto halsbånd samt klippet i bund hver forår, gør jeg kun en af delene starter igen de ´´vilde panik ture´´ med begge dele kan det holdes nede - hvad end det så er smiley

Kommentér på:
Utøj -ikke lus/lopper, hvilket utøj bider så katten?

Annonce