Overdreven hygiejne Overdreven hygiejne
Min Burmilla Patrick sidder konstant på numsen og slikker sig på maven, således at hans lille mave efterhånden er blevet helt skaldet og lyserød.
De seneste dage har jeg smurt maven med en Aloe Propolis creme (som er anbefalet ved eksem) og i nat var jeg oppe og spraye ham med aloe vera spray, da jeg kunne høre, at han igen var igang med det der overdrevne slikkeri.
Jeg har en tid til ham hos dyrlægen på tirsdag, men vil nu prøve om jeg kan få ham ind lidt før. Men jeg vil gerne lige høre, om der er andre, der har oplevet noget tilsvarende hos jeres katte? Og i så fald, hvad har I gjort mht. behandling?
dec 2004
Følger: 252 Følgere: 209 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.130
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
http://www.zylkene.dk/
nov 2008
Hypersoignering er en form for psykisk ubalance - så jeg forstår slet ikke det hmmmm - det r jo præcis det Zylkene er virksomt mod
Allergi, det klarer det ikke - men det beskrevne lyder ikke som allergi ...
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 14
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Men lad dyrlægen kigge på det først. Det ville være at foretrække med en hurtigere tid, for det bliver kun værre. Dyrlægen vil muligvis prøve at give binyrebarkhormon, for at afprøve, om det er allergi - men det synes jeg nu heller ikke, det lyder som om.
Brug evt. tiden til at overveje nøje, om noget har ændret sig derhjemme, der kan have stresset katten? Hypersoignering er et klassisk symptom på stress.
Jeg ville ikke smøre noget på, for så at lade katten slikke det af. For det første er det ikke godt for maven, og hos mine katte, ville det i hvert fald kun provokere til endnu mere slikken. Hvis du vil smøre noget på, så må du holde katten i ro i et par timer bagefter (altså sidde med den), så det kan nå at trænge ordenligt ind.
nov 2008
Men ingen grund til at skyde gråspurve med kanoner kan et harmløst produkt som Zylkene kurere det.
Jeg kender til mange der har haft gavn af det - og har selv erfaring med fire forskellige tilfælde det har virket perfekt på.
Binyrebarkhormon virker ikke på hypersoignering - det virker på allergi!
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
nov 2008
Trådstarter skriver jo katten skal til dyrlæge tirsdag - så kan hun jo selv tale Zylkene med dyrlægen.
Desværre er der dyrlæger der ikke kan se forskel på hypersoignering og allergi - standardbehandling: Prednisolon
feb 2010
okt 2007
Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 57
Tusind tak for alle jeres indlæg. Jeg har heldigvis fået ham ind på et afbud hos dyrlægen her om et par timer.
Tror I har ret mht. at det er noget psykisk betonet. Der er nemlig ingen tegn på eksem. Der er dog ikke sket noget nyt herhjemme, der kan forårsage det, vil jeg ikke mene.
Det skal i øvrigt lige siges, at det med den skaldede plet på maven startede allerede i efteråret. Jeg troede det var fordi, at han havde en mani med at lægge oven på vores TV (som hænger på væggen), når det var tændt. Det kunne nemlig blive meget varmt, og hans pels er jo meget fin i det.
Det er dog endelig lykkedes os at få vænnet ham af med den vane ved at smide ham ned hver gang, han har lagt sig deroppe. Men de skaldede pletter på maven og bag på forbenene er der stadigvæk.
Det med at smøre noget på var vist en rigtig dårlig idé og forværrede kun slikkeriet. Jeg vil prøve at forhøre mig hos dyrlægen angående Zylkene. Må indrømme at jeg aldrig havde hørt om det før. Men det kan vel næppe skade.
Vender lige tilbage efter dyrlægebesøg
sep 2008
Det er også lidt svært, når nu du kan erfare, at det er så lang tid siden, at det begyndte. Så husker man ikke alle detaljer. Men katte er nogle specielle dyr. Selv ting/begivenheder, som du umiddelbart ingen særligt betydning vil tillægge, kan sagtens være årsagen. Så selvom han f.eks. har virket cool over familieforøgelse/flytning/møbelomrokering/katte udenfor eller lign., så er det sådan nogle ting, man skal kigge efter.
okt 2007
Var hos dyrlæge igår som aftalt. Blev ikke lige frem klogere på problemet. Patrick fik som ventet in Prednison (staves?) indsprøjtning. Han sagde, vi skulle komme igen, hvis det blev værre.
Jeg spurgte i øvrigt til produktet Zylkene. Han sagde, at det primært bruges til hunde og som regel i forbindelse med Nytårs aften eller andre situationer, der skaber stress hos hunde og katte.
Jeg synes heldigvis ikke, at slikkeriet har været så slemt de sidste par døgn. Han er heller ikke så rød på maven mere. Jeg tror bare, at jeg må prøve at aktivere ham noget mere, så han ikke slikker så meget. Må indrømme, at jeg selv har været lidt stresset her i ugen. Så måske det er en protest over, at jeg ikke har haft så megen tid til at nusse med ham
Håber det snart bliver sommer, så de kan komme ud i deres lille kattehave og få noget andet at kigge på
God sommer til jer alle og jeres dejlige katte!
okt 2007
Vil bare lige fortælle, at den Prednison indsprøjtning virkelig har gjort underværker! På under to uger er næsten al pelsen kommet tilbage igen på maven
feb 2010
sep 2008
okt 2007
Ok, så håber jeg bare, at det er et enkeltstående tilfælde, som blev udløst af, at han havde en tendens til at ligge oven på fladskærmen, når den var tændt (og derfor meget varm).
Overdreven hygiejne