{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.178 visninger | Oprettet:

Vægt...? {{forumTopicSubject}}

Så har Albus været hos dyrlægen og fået sit sundhedstjek, ormekur og vaccine.
Dyrlægen synes han var fin og alt var som det skulle være, men da jeg spurgte om hans størrelse passede til hans alder sagde hun at hun synes han var lille....Det synes jeg så ikke, men jeg har jo heller aldrig haft en Maine Coon og ved ikke hvor stor en 15 ugers killing i snit bør være. Han vejer 1,5 kg og er altså 15 uger præcis i dag. Han var noget tynd da vi fik ham hjem 12 uger gammel, men tog hurtigt på, men Royal Canin, kogte æg, fløde og torskerogn smiley
Mit spørgsmål til alle jer "kendere" er; er han lille?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægt...?
  • #1   11. jun 2010 Jeg syntes det er lige til den lille side for en mco...havde det været en birmakilling havde det været ok, men dog stadig lige lille nok.

  • #2   11. jun 2010 Kunne lige se han ikke har stamtavle - ergo kan han være blandet med huskat, og så er det ikke sikkert han bliver så stor.

  • #3   11. jun 2010 Nej han har ikke stamtavle, på det tidspunkt hvor vi købte ham, var det ikke så vigtigt, men må da indrømme at jeg begynder at blive bidt at det her "katteri" og vil i hvert fald, når jeg skal have en MCO mere (når, ikke hvis) overveje kraftigt at købe med tavle.

    Nogle råd til hvad jeg kan give ham for at øge hans vægt uden at han bliver fed?


  • #4   11. jun 2010 Kog kylling til ham, giv råt lunet hakket oksekød - kog fisk feks torsk eller laks. Han skal have masser af proteiner og gerne noget fedtholdigt også.

    Kiggede lige fotos igen...er du sikker på han er uger ? Han ser yngre ud suntes jeg, eller er de første fotos taget hjemme hos opdrætteren ?


  • #6   11. jun 2010 Chicabee: Der er fotos fra han er 9 uger og stadig boede hjemme hos missemor og frem til han er 14 uger, tror det står under hvert foto, hvor gammel han er:-)

    Ifølge dyrlægen er han fin og helt som han skal være, bare lidt lille. Jeg synes jo også han er rigtig lækker og helt som han skal være, blev bare lidt bekymret for hans vægt og vækst...man er vel en pylremor smiley Men godt at høre alle jeres gode råd og indslag, de bliver modtaget med kyshånd og taget til efterretning - jeg er jo stadig "i lære" som MCO ejer:-)



  • #7   12. jun 2010 smiley Det er nu heller ikke mangel på appetit der plager Albus - han æææælsker mad smiley Så alt er sikkert i den skønneste orden. Vil begynde at give ham lidt mere kød og surmælksprodukter - tak for de mange gode råd smiley

  • #8   12. jun 2010 lis K

    jeg fik et rigtig godt råd af en go veninde
    hun fortalte mig at jeg sku prøve og blande sphynx foder i mit alm foder da der er rigtig med fedt i det og det svarer til killingefoderet næsten
    og det virker rigtig godt
    de spiser ikk for meget og de holder vægten og de ski... heller ikk for meget
    så for mig var det et rigtig godt råd
    mine katte er nu blevet lidt småfede ggg


Kommentér på:
Vægt...?

Annonce