7-årige kat + ny killing = går det? 7-årige kat + ny killing = går det?
Hej,
Jeg har en 7årige han huskat, som altid har boet her alene, og nok er blevet lidt forkælet, og altid har været vant til at være i centrum.
Jeg er nu blevet tilbudt en ny lille Maine Coon killing i fødselsdagsgave, som jeg utrolig gerne vil have.
Men hvordan vil min huskat tage det? Vil han afstøde den, løbe væk, eller vil de måske blive gode venner? Jeg har ingen idé.
Så er der nogle der har nogle oplevelser med at sætte "gammel" kat og ny killing sammen? Vil de vænne sig til hinanden?
Hvis I mener det er en god idé, hvilket køn killing ville så være ideel, når huskatten er en hankat (kastreret)?
På forhånd tak for svar
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 29 Svar: 224
men ok, det kunne jo være at din kat et LARGE anlægt .. og at det ville kunne gå godt, men hvis det skulle være ville jeg mene det skulle være en HAN kat , som self, skulle kasteres når den er klar, har nemlig på fornemelsen at to han kastrater trives bedre end han og hun...
min kat er alene til hverdag men 2 - 3 gange i mådenen ser han mine svigerforældres han perser kat og de trives simpelthen så godt ( dog skal de lige se hinaden an
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Det vil svare til at sætte en 50årig, der altid har været singel, sammen med et barn i legealderen i døgndrift.
Den lille vil opsøge den voksne for at lege killingelege: fangeleg og tæveleg. Den voksne vil enten prøve at stikke af og gemme sig eller uddele øretæver, og det er synd for begge parter - og for dig også.
Hvis du i stedet for anskaffer to killinger, gerne søskende, kan de afreagere naturligt indbyrdes. Den voksne kan iagttage dem på afstand og måske på et tidspunkt være lidt med.
Men du skal nok ikke forvente, han tager imod dem med åbne arme.
Og gør du det, så husk endelig ikke at "glemme" den voksne. Han har netop brug for meget mere kontakt med dig end ellers.
Men kun én killing - Nej!
jul 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 5
Ulla P: Han er udekat, så det er måske et lille plus?
Charlotte: Okay, så en hankat ville altså være at foretrække, det er meget rart at vide
Og det er da en sød historie med din killing og dine svigerforældres kat, og rimelig sjovt at de trives så godt sammen, når de kun ser hinanden en gang imellem. Det kunne jo også være at min gamle kat ville synes det var hyggeligt med selvskab, hvem ved?
Mega: Jeg kan godt se din pointe. To med så forskellig alder vil måske ikke trives så godt sammen. Dog er min gamle kat stadig ret så legesyg, men nok slet ikke på stadie med en killing.
Så 2 er måske en bedre idé - men 3 katte, det er også en del synes jeg. (I hvert fald i forhold til at det er Maine Coon killinger, som sikkert fælder utrolig meget, og det er uden tvivl mig der skal støvsuge
Nej, ham den gamle vil aldrig blive glemt, lige meget hvor søde de små nye er. Han er trods alt min første kat, og det er jo noget særligt. Han har en stor plads i mit hjerte - det er også derfor jeg synes det ville være synd, hvis vil føle sig forsømt, hvis der kom en/to nye katte i huset.
7-årige kat + ny killing = går det?