588 visninger
|
Oprettet:
Øremider. {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen!
Som titlen indikerer, har jeg en kat med øremider. Han er ca 12 uger gammel nu.
Igår gav jeg ham en dråbe frontline i hvert øre, da jeg efterhånden har læst om ret mange, der har haft success med dette.
Hvordan ved jeg om det virker?
-Et oplagt svar på det spørgsmål, ville jo være "når han stopper med at klø sig i ørene" men det har han faktisk ikke haft gjort ret meget, til trods for øremiderne. Jeg fik bekræftet min mistanke, da jeg fik set at hans ydre øre næsten var helt sort. :S
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
maj 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Håber at den lille stakkel slipper af med de små sataner.
aug 2009
jeg vil håbe for ham de snart dør så han kan få lidt fred
feb 2009
Følger: 8 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 45 Svar: 229
Selvom han er sort i ørene, behøves det ikke være øremider, men kan også skyldes svamp...
Jeg har haft behandlet begge mine katte mod øremider, og da jeg var færdig med behandingen og dyrlægen skule kigge efter, var de stadig sorte i øret, men ingen tegn på mider, "kun" svamp, som jeg behandler nu...
aug 2009
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Skal din killing på 12 uger ikke vaccineres?
Det er ved 12 ugers alderen han skal ha' den første af 'basis'-vaccinerne, den anden ved 16 ugers alderen.
Når han er ved dyrlægen vil han/hun sundhedschecke ham og også kigge i hans ører.
Sort snask er som oftest øremider, men behøver ikke være det. Et øre med fx hul i trommehinden skal man være varsom med at hælde noget i. Et hul i trommehinden kan man ikke se udefra.
Jeg vil *altid* anbefale at lade dyrlægen kigge først, når det drejer sig om øre og øjne, inden man forsøger sig med diverse midler. Især i dette tilfælde, hvor han alligevel er i vaccinationsalderen
mvh
Pia
maj 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Øremider.