3.864 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Hjælp til hævet øre Hjælp til hævet øre

Hej

Min snebold er lige kommet hjem med et øre der er så hævet så det hænger ned, han ryster hele tiden på hovedet det er tydligt det genere ham meget. Det er som om der er væske i det. Nogen der har en ide om hvad det kan være er det blodøre ?. Han prøver på at kradse på det og miawer meget.

Hvad kan det være ?
Er der noget jeg kan gøre selv ...??

Knus
My

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til hævet øre
  • #1   16. jun 2010 Hmm måske det kunne være en grim form for ørermider?

Hvordan ser hans øre ud inden i?

• #2   16. jun 2010 Din kat har helt sikkert været oppe og slods.
    Jeg vil tro det er det man kalder blodøre.
    Øret vil irriterer indtil *trykket* falder. Og det kan ske ved at du eller dyrlægen laver hul, eller ved at han selv får kradset hul på det.

Hvis du eller dyrlægen laver hul, er der chance for at øret kommer til at rette sig igen. Men kradser missen selv hul, er der størrer sandsynlighed for at øret vil komme til at hænge resten af livet, selv efter infektionen er ovre (det er ihvertfald min erfaring).

• #3   17. jun 2010 Jeg måtte for år tilbage lade en pragtfuld kat aflive pga. et blodøre, der ikke blev korrekt behandlet.

Det blev tømt tre gange hos dyrlægen og fik indsprøjtet cortisone, men efterhånden krøllede øret totalt sammen til et lille hårdt "blomkålsøre".
    Der kunne ikke komme luft til, og der opstod både svamp og betændelse, som ikke kunne behandles, da der ikke var adgang til øregangen.

Dyrlægen overvejede at fjerne hele det ydre øre, men måtte opgive, og betændelsen bredte sig til det indre øre.
    Katten blev hele tiden smertebehandlet, men måtte til sidst aflives.

I dag ved jeg, at øret burde været syet. Man syer de to øreflader sammen overalt med fine, tætte sting, og mange dyrlæger bruger også at sy et stykke skumgummi med på yderfladen for at være sikker på, at øret ikke "krøller".

Blodøre kan opstå i forbindelse med øremider, hvor katten kradser sig meget, eller den slår øret mod noget hårdt.

Katten var Yakari, som I ser på mit avatar smiley

• #4   17. jun 2010 100% enig med Hanne, man bør ikke eksperimentere med tømning, men gå til sammensyning af flappen med det samme, så man undgår at der gentagne gange samler sig blod i øreflappen.

Til dyrlægen her i dag
    God bedring
    Pia

Kommentér på:
Hjælp til hævet øre

Annonce