29. sep 2008 Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 5 Emner: 6 Svar: 22
Har prøvet alt nu, hvad kan det være? Har prøvet alt nu, hvad kan det være?
Hej (:
Mine to mislinger har diarre, og det er virkelig diarre, det er næsten vand der løber ud af dem.
Fik i sidste måned min lille nye pige Maggie. Hun havde diarre da jeg fik hende, så en uge efter styrtede jeg til dr dyr, der fik jeg så afvide af jeg skulle give hende noget tid da hun var så ny og af hun lige skulle ha' lov af falde til. Så det gjorde jeg da.
Men der var desværre ingen ændring i hendes afføring, så det var en tur til dr dyr igen, der fik jeg så noget Zoolac som jeg skulle give hende hver 5 time. Men der var stadig ingen ændring i hendes afføring, og ikke nok med det fik min anden kat Misha også pludselig voldsom diarre.
Så igen måtte jeg til dr dyr med begge to, de sagde så af jeg skulle give dem skåne kost bestånde af ris og kylling, men det hjalp heller ikke. Var så hos dr dyr igen i torsdags, hvor jeg fik noget speciel katte mad som nok skulle få bugt med deres diarre, men der er stadig ingen ændring overhovedet. Det render ud af dem som det rene vand.
Nu aner jeg snart ikke mine levende råd, har brugt en formue hos dr dyr, men stadig er der ingen ændring i afføringen.
Så nu ville jeg hører jer om der er nogen der har en ide om hva der kan være galt med mine piger.
Det skal så lige siges af de spiser, tisser, spinder, leger osv helt som de plejer.
Jeg håber af nogen af jeg kan give mig et svar, det ville virkelig være til stor hjælp inden jeg atter må suse ned til dr dyr med mine piger.
Mange Hilsner Michelle
jan 2010
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 87
Så begyndte jeg at fodre med en blanding af RC og ProNature - og dét hjalp.
For at få hans mave i orden igen - fik han en blanding af A38, rørt med udkogte ris og en lille smule tun..... i løbet af 2 dage var hans afføring normal igen.
Men han tålte bare slet ikke foderskift... medmindre det foregik over 3-4 uger - og Olivers kunne han slet ikke tåle.....
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 16 Svar: 425
Iams Hairball skulle have en stoppende effekt og gøre at afføringen bliver mere samlet. Man plejer at sige at når diarren er så slem så skal de leve af udkogt ris (kogetid +2 timer), kylling og evt fiskeboller i 4-7 dage. Derefter kan man langsomt køre dem over på normalt foder men skifter igen til skånekost hvis der er en tilbagegang i tilstanden.
Jeg tænker om dine katte muligvis kan være smittet med Giardia?
(link fjernet)
Hvordan er deres afføringen? Tynd? Slimet? Brun? Rød? Grøn? osv...
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 5 Emner: 6 Svar: 22
Da det overhovedet ikke hjalp det med ris og kylling vil jeg ikke gå tilbage til det.
Det kunne godt lyde som om af det evt er Giardia som er problemet. Tror jeg ringer til dr dyr imorgen og siger af jeg har en mistanke om af det er det.
Syntes derimod af det er for dårligt af min dyrlæge ikke har nævnt eller måske tænkt på af det kunne være det de fejlede
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.704
sep 2008
sep 2008
Pillerne, er det nogen man får udstedt af dyrlægen eller er det nogen man evt kan købe på apoteket?
For det er da helt sikkert en mulighed af det er det de fejler.
sep 2008
Lis har oprettet et knaldgodt indlæg om Giardia.
Du skal til dyrlægen og have pillerne. Det er ikke noget der bare kan udleveres uden at katten bliver tjekket.
sep 2008
Okay, jamen så må jeg hellere ta' et smut til dyrlægen med dem begge.
sep 2008
sep 2008
Masser af tanker om god bedring til dine små missere:-)
sep 2008
Jamen jeg giver en opdatering ligeså snart af jeg ved hvad mine små piger fejler
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Tritrichimonas Foetus (som desværre for mange dyrlæger er ukendt) selv om mange katte har det) er også en mulighed og passer bedre på din bekrivelse - men ofte har katten også Giardia
Projektet er lukket - med du kan læse om det her:
(link fjernet)
mar 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 18 Svar: 223
Har prøvet alt nu, hvad kan det være?