1.633 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Killing - Vægt ? Killing - Vægt ?
I lørdags fødte min hunkat 5 killinger. Den sidste af killingerne var dødsfødt, og inden for 2 døgn døde 2 mere. Der er nu 2 killinger tilbage. De er meget små. Så ville høre hvor meget en killing generalt skal veje og hvor meget det ca skal tage på pr. dag?
Vi har fundet ud af at moderen ikke rigtig har mælk i brysterne, så killingerne er nu på modermælks erstatning
På forhånd tak.
Mvh. Rikke.
0 synes godt om
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Fodrer du på killingerne tager de ihvertfald ikke fra - nogen hunner er længere tid om at lægge mælk ned.
Du må veje dem - en til to gange i døgnet på samme tid.
Som tommelfingerregel skal de have fordoblet deres fødselsvægt når de er en uge ...
jun 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 6 Emner: 80 Svar: 534
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 55
Killing 2 vejede som 24 timer gammel, 69 gram, ved 48 timer gammel (imorges) 67 gram og nu kun 65 gram.
Så det går jo helt den forkerte vej. Det virker som om de måske er for tidligt fødte, for de prøver ikke på at finde moderens bryst, og moderen går ofte fra dem, men kommer dog igen når de piver.
Nogle forslag til hvad jeg kan gøre? Vil jo nødig miste de sidste 2.
Skal lige siges at det er moderens kuld Nr. 2, og første gang fik hun 3 killinger som alle klarede den og var meget større end disse her. De kunne sagtens finde hendes bryst og "æltede" derud af, hvilket disse her overhovedet ikke gør.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
jan 2008
jan 2008
Nu har mormis flyttet killingerne, til det sted hvor hun fødte det sidste kuld.
Synes killingerne er meget kølige, og hun er ikke særlig meget hos dem. Så 1 gang i timen varmer jeg håndklæder, som de får lov at putte sig i. Så vågner de også mere op..
Killing - Vægt ?