{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

Alternativ BARF {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe fodret min kat med RC foder og har været fuldt ud tilfreds med det, men efter at have læst en del indlæg her i forumet om foder der ikke er tilsat korn har jeg lige bestilt en pose Applaws så han kan få noget med et højere kød indhold.

Derud over vil jeg gerne fodre ham med BARF, men der er desværre ikke en forhandler i nærheden og jeg har ingen bil, så jeg tænkte derfor på om der er noget som jeg kan fodre med i stedet for? Kan jeg bare købe noget kød i et supermarked, eller skal jeg prøve at kontakte en kyllingefarm hvis der er en i nærheden?

Jeg håber at I kan hjælpe mig.


Kommentarer på:  Alternativ BARF
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #1   30. jun 2010 Sjovt du søger BARF foder. jeg har lige været inde på en dansk side hvor man kan købe BARF foder, men på noget kød står der "DENNE VARE SKAL AFHENTES I BUTIKKEN" Men de andre kan du bestille hjem. smiley

    Her er siden:

    (link fjernet)



  • #2   30. jun 2010 Ja, du kan sagtens købe alm. kød til ham smiley
    Jeg har kontaktet en slagter så jeg kunne få noget kød billigt, der må nemlig meget gerne være sener og brusk i det, det er endnu beder end hvis der ikke er...
    Så længe du giver tørfoder ved siden af, er det ikke nødvendig at køre en BARF-plan, det han mangler tager han fra tørfodret.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #3   30. jun 2010 Ja de kan mangle nogle vitaminer og miniraler mm. hvis man kun foder med Barf, derfor en god ide altid også at have et godt kvalitets tørfoder stående. smiley Jeg ville nu kun give mine katte det som en slags vådfoder. smiley

  • #4   30. jun 2010 Tusinde tak, vil prøve at snakke med den lokale slagter smiley
    Jeg havde tænkt mig at fodre med tørkost, men give ham kød som lidt ekstra godt engang imellem. Han har haft lidt problemer med hans tænder og tandkød, så mente at det kunne være godt for hans tænder at få noget som skal gnaves lidt i smiley


  • #5   30. jun 2010 Mine får to gange om ugen, jeg bruger det også istedet for vådfoder... smiley
    De ELSKER det!
    Der går rovdyr i den når de får sådan en luns kød hver, hehe...
    Så sidder de om brummer ved siden af hinanden, det vil det ikke dele!

    Tror helt bestemt også det vil hjælpe på han´s tænder og tandkød Karina....


  • #6   30. jun 2010 hvis du vil have noget billigt som er sundt for katten og godt for tænder og tandkød og du ikke helt vil BARF fodre udelukkende så anbefalder jeg klart daggammle kyllinger. det kød man køber ved en slagter mangler som sagt nogle ting- men daggammle kyllinger har det hele (mere eller mindre) de elsker det smiley

  • #7   30. jun 2010 Jeg har også hørt at daggamle kyllinger skulle være gode, men hvor får jeg fat på dem? Der er som sagt ikke nogen forhandlere tæt på hvor jeg bor.


  • #8   1. jul 2010 Ulla P - okay, jeg vil prøve at kontakte en farm der ligger her i nærheden og se om de kan hjælpe mig:)

    mette S - It's a kind of Magic smiley ) - Jeg bor i Sønderborg og den nærmeste ligger i Tinglev. Jeg kan selvfølgelig tage toget og selvom deres åbningstider er lidt skæve, står der at man kan ringe og aftale en tid, så det kan jeg måske prøve.

    Jeg tænkte på, hvis jeg køber noget kød i et supermarked hvad skal jeg så købe? Hvilken type og skal det være fersk?

    Tusinde tak for al jeres hjælp, det er dejligt at I som er mere erfarne kan hjælpe os andre, især med de ting som er umulige at læse sig til i bøger smiley


  • #9   1. jul 2010 Jeg har selv lige købt fra hende i viborg idag, det var faktisk ikke ret dyrt.
    Jeg regnede ud at kg. prisen var 38kr. pr. kg.
    Billiger end hos den slagter jeg snakkede med og billiger end i super markeder smiley


  • #10   1. jul 2010 mette S - It's a kind of Magic smiley ) - Tak for info det havde jeg ikke lige set, men det er super at jeg kan få dem til det smiley Så behøver jeg ikke at tænke på besværlig transport smiley

Kommentér på:
Alternativ BARF

Annonce