{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

Alternativ til sele? {{forumTopicSubject}}

Mine katte bryder sig ikke om at få sele på, de "fryser" helt, og ligger sig på ryggen og nægter at flytte sig. Kan man få læderhalsbånd til katte uden elastik i? for så kunne det måske være et alternativ til selen som de nægter at gå med? Madonna vil nemlig meget gerne ud, men det hunde halsbånd jeg købte til Thor er for stort til hende, og ved ikke om de findes mindre. Kan i råde mig til hvad jeg kan gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alternativ til sele?
  • #1   30. jun 2010 Du må ikke bruge et læderhalsbånd, det skal være en sele.
    Ved en sele er det på maven dem strammer (hvis katten pludseligt får travlt) og ikke ved halsen.


    Mit råd er at du skal have tålmodighed og prøve en del gange, så katten vænner sig til det smiley


  • #2   1. jul 2010 Halsbåndet har eller fungeret fint med Thor, han er nemlig bange for selen og tør ikke gå nogle steder når han har fået den på, heller ikke selvom det har været indenfor, men med halsbåndet ku vi gå rundt på sti systemet der var lige undenfor min gamle lejlighed. Men ok hvis det er en dårlig løsning må jeg prøve selen igen. Undre mig bare over hvorfor hunde kan bruge halsbånd når man ikk kan det med katte?

  • #3   1. jul 2010 Man kan også godt bruge halsbånd til katte, det er bare ikke optimalt, katte og hunde er ikke det samme.

    Hvad hvis din kat bliver bange, så er det ikke godt med et halsbånd da den gør alt for at komme væk, og som Mette siger et halsbånd er meget nemmere at rive sig ud af.


  • #5   1. jul 2010 Du kan købe en anden type "halsbånd" på den tyske hjemmeside zooplus http://www.zooplus.de/shop/katzen/transport/katzengeschirr
    De findes desværre ikke i danmark endnu. Der er en her på KG der sælger en brugt, men den er faktisk meget dyrere end at købe en ny. Du skal gange prisen med ca 7.45


  • #6   2. jul 2010 Donna er en norsk skovkat, hun er ikke så gammel endnu og er derfor heller ikke så stor endnu, kan man bruge sådan et til hende?

  • #7   2. jul 2010 Ja, den kan spændes meget ind, så det vil jeg tro. Jeg bruger dem til mine killinger på knap 5 mdr, tyrkisk van, uden problemer.

Kommentér på:
Alternativ til sele?

Annonce