{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.220 visninger | Oprettet:

Han skriger hele tiden {{forumTopicSubject}}

Hej Kattegalleri.

Jeg har i tirsdags været ude med min kat alexander hos hans nye famillie hvor han skal bo.

Famillien har en kat i forvejen som hurtigt smed sig på ryggen foran alexander og vil gerne snakke med ham.

Alexander har dog taget flytningen med en del problemer. Famillien siger at han skriger en god del af dagen, og især om natten er det ikke til at lukke et øje pga. hans hylen.

Jeg kom af med ham fordi han hylede hver gang han ville ud, hvilket ikke var muligt i min lejlighed, så nu har han en famillie med stor have han kan gå ud i.

Men han ser ikke ud til at have lyst til at komme ud nu. han skriger og hyler bare. Jeg går ud fra det er fordi han kalder på mig. men hvor lang tid vil der gå før han falder ned og bliver van til hans nye omgivelser?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han skriger hele tiden
  • #1   2. jul 2010 hvor gammel er han ?
    er han neutraliseret ?
    kan han have ondt nogen steder ?
    jeg synes det lyder voldsomt hvis han "skriger"


  • #2   2. jul 2010 han bliver snart 5 år til August. han er neutraliseret og han virker ikke til at have ondt nogle steder. Han har nogle gange noget puds ved hans ene øje men ikke noget der virker slemt. Han plejede at stå foran min hoveddør i lejligheden og kradse på døren ud til. og når jeg ikke kunne gå ud med ham i snor. kunne han få hele lejligheden til at gjalde når han ikke måtte komme ud. Nu hvor han er kommet ud til hans nye famillie hyler han stadig på trods af hans muligheder for at kunne komme udenfor.

    Jeg tænker om det er fordi han kalder på mig og vil komme hjem igen.
    Problemet er med den nye famillie at deres datter på 5 år ikke kan sove om natten nu når han hyler og mijaver hele natten. og gerne vil aflevere ham tilbage.


  • #3   2. jul 2010 Øv smiley Katten lyder da godt nok til at være utilfreds eller ulykkelig.
    Det kan godt være han går og kalder på dig .... og den anden kat.

    Eller kan det tænkes at han simpelthen er sulten?... Det ville være rart hvis det bare var det, for så kan problemet løses med at fylde mad i skålen om natten.

    Hvis han er vant til at sove hos dig om natten, og er forment adgang til det i det nye hjem (?), så er det nok derfor han skriger om natten. Og så løses det ved at åbne soveværelsesdøre.



  • #4   2. jul 2010 PS: i tirsdags! - så er det godt nok også meget nyt .... OG i øvrigt for tidligt at lade ham have adgang til at gå ud (medmindre altså haven er forsvarligt indhegnet. Ellers bør han holdes inde i et par uger, indtil han er helt tryg ved sit nye hjem!
    Håber da at den nye familie vil give ham en chance, det er da kun få dage katten har haft til at omstille sig.


    PPS: Hvordan reagerer din anden kat forresten på, at han er flyttet?


  • #5   2. jul 2010 har i prøved med dokter dyr? for katte kan jo godt ha ondt uden man kan se det på dem

  • #6   2. jul 2010 Vi havede samme problem med viper da vi fik ham hjem... det fordi han går og kalder på dig/jer dem han kender.. og det vil han blive ved med et stykketid. der gik omkrin 14 dage før Viper holdte op.

  • #7   3. jul 2010 Tak for de mange indlæg. Alexander har rigeligt med mad og får godbider ofte for at vinde hans hjerte lidt lettere. Han kan selv gå ud og har også været ude i deres have et par gange og selv gået ind igen.
    Han må gå over alt i hans nye hjem og kan godt finde på at hoppe op sengen til dem, men efter et par minuter begynder han at pjevse og hopper ned og kalder videre.

    Jeg syntes mest det lyder som om han kalder på mig og at det bare er et spørgsmål om tid før han glemmer mig og bliver glad for hans nye famillie.

    Jeg troede at hvis han havde ondt så ville han ikke hyle men mere gå for sig selv og knurre af folk hvis de tog ham op eller kom tæt på ham


  • #8   5. jul 2010 Der er nu næsten gået en uge, og det lyder ikke til der er meget forbedring. Der er stadig klager fra famillien om at alexander stadig hyler og kalder så meget at famillien har svært ved at sove.



  • #9   5. jul 2010 jeg ville nu prøve dkoter dyr bare for en sikkerheds skyld

  • #10   5. jul 2010 jeg ville prøve en feliway i stikkontakten.....samt en masse kys og kram

  • #11   5. jul 2010 Træls situation smiley Synes ikke voksne katte, skulle blive ved med at kalde så længe. (?! ) De voksne jeg selv har overtaget har aldrig gjort det. Heller ikke dem jeg kender. Kun ét tilfælde - men den var blevet skilt fra sin halvvoksne killling. Hyleriet holdt op, da de flyttede sammen igen.

    Du skrev godt nok tidligere, at Alexander og din anden kat ikke var så glade for hinanden mere. Men jeg tænker alligevel, at han måske går og kalder på sin gamle kammerat....

    Svært at vurdere "skrigeri" når man ikke hører det. Men jeg går ud fra, han ikke har ondt, for når katte skriger pga. smerte, så skulle der vel også være andre tegn på dårlig trivsel ... Så jeg tænker mest det er savn, frustration, rastløshed.
    (Kastration ved hanner lykkes vel altid? eller?...)

    Han har vel ikke problemer med hørelsen? Døve katte kan mjave meget og højt.

    Jeg ville også lade Feliway komme an på en prøve. Og så tror jeg at hans nye familie skal ignorere ham, når han skriger om natten(ørepropper anbefales). Hvis de står op og pylrer om ham - eller vrisser eller reagerer overhovedet - så bliver han bare ved.
    Og de skal have tålmodighed, for det kan tage tid at ændre dårlig vane.
    Hvis de leger og nusser med ham om dagen, får han gode oplevelser det nye sted.

    Men hvis han savner sin gamle kammerat, så er det godt nok synd ... og en værre kattepine smiley

    Hvordan tager din anden kat, at Alexander er flyttet?

    (blev vist lidt rodet indlæg :S)


  • #12   6. jul 2010 Hans bror som jeg stadig har har det godt efter at han er blevet alene nu. De var oppe og slås hver dag næsten så han er blevet mere afslappet nu. Jeg snakkede med dyrehospitalet igår og de sagde der kunne gå 3 uger inden han holdte op med at hyle. At han ikke have været oppe og slås med deres kat, var et mindre mirakel.

    Jeg har prøvet feliway før da jeg ville have dem til at holde op med at slås hele tiden, men det virkede absolut ikke det mindste. Så det vil jeg ikke anbefale andre.

    Ang. hans hørelse så fejler den ikke noget, da han kan høre når låget på en bøtte leverpostej bliver åbnet smiley

    Jeg tror jeg gør som dyrehospitalet sagde og lade gå 3 uger, før vi prøver noget. Jeg skal snakke med en dyrelæge idag, for at finde ud af om de skal kikke på ham.


  • #13   7. jul 2010 Jeg håber at det vil lykkes jer (dig, ny familie og evt. dyrlægen) at hjælpe Alexander gennem, hvad-det-nu-er han går igennem pt.

    Og så synes jeg, det er dejligt, at du, selv om katten har fået ny familie, stadig tager del i at løse problemet smiley

    Det går forhåbentlig meget bedre om et par uger. Giv gerne opdatering.


  • #14   9. jul 2010 Har fået en opringning idag fra Alexanders nye famillie, som siger at de ikke magter opgaven at få en ny kat aligevel.

    Som hun omtaler det, så har de hverken evnerne eller lysten til at få en kat som skal vænne sig til dens nye omgivelser.

    Min veninde og hendes kæreste som er den nye famillie, har intet begreb om hvordan man passer en ny kat og har ikke tålmodigheden til at gøre den glad for sit nye hjem.

    Jeg skal nu igang med at finde et dyreinternat som kan tage ham så han kan få en chance for at komme ud til en famillie som vil kunne sætte pris på en så dejlig og menneskeglad kat som Alexander.

    Hvis nogle kender et godt internat, eller kender nogle som har lyst til at få en hyggetrold og eventyr lysten kat. Så skriv endelig. Da familliens løsning var at få katten aflivet..


  • #15   9. jul 2010 Åh nej, sikke da en skrækkelig kattepine! Hvor er jeg ked af at høre, at det er gået sådan smiley

    Tror du det vil gå an at tage ham hjem igen? Jeg tænker nu hvor han har været væk fra jer, at han så vil blive glad for at komme hjem og alligevel trives ok med at være inde....

    Jeg kender desværre ikke nogen, der mangler en kat - gid jeg gjorde.

    Uanset hvad krydser jeg fingre for, at det vil gå godt for Alexander!



Kommentér på:
Han skriger hele tiden

Annonce