{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

Catlady
Catlady
Tilmeldt:
9. jun 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 48

Spørgsmål til vores nye guldklumper {{forumTopicSubject}}

Hej
Min kæreste og jeg fik vores to dejlige killinger igår, da de fyldte 12 uger. De trives allerede rigtig godt i vores hjem smiley Men jeg har lige et par ting jeg er i tvivl om:

Fodring: De vil helst have vokse tørfoder (spiste altid deres mors) - derfor har jeg købt både killinge og voksenfoder og blandet det sammen, så de får begge dele. Dette har de fri adgang til døgnet rundt. Derudover får de enten en potion vådfoder eller noget fisk/kød 1 gang i døgnet. Men burde de få mere end dette? Synes de er en anelse tynde.

Adfærd: de mistede desværre deres mor da de var 10 uger, da hun blev kørt ned. Siden har de suttet meget på hinanden, imorges lå de i en time og suttede og suttede på den ene killings mave indtil hun var plaskvåd af savl. Kan man gøre noget ved det, eller er det normal adfærd når de nu mistede deres mor et par uger for tidligt?

Håber nogen kan hjælpe smiley






Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål til vores nye guldklumper
  • #1   6. jul 2010 sutteriet er jo desværre et signal om de burde ha' haft deres mor hvilket er svært når hun er død - en anden voksen kat kan måske tage over?

    Du er sikker på de er 12 uger - som jeg iøvrigt også finder for tidligt ...


  • Catlady
    Catlady Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 48
    #2   6. jul 2010 Jeg er 100% sikker på at de var 12 uger igår. De blev født natten til d. 12 april 2010. Og deres mor blev kørt ned og døde d. 25 juni. Jeg ville ALDRIG have taget imod dem før igår, og selvom moderen døde, vurderede vi at det alligevel var bedst at lade dem blive i trygge omgivelser indtil de var gamle nok. Så bare rolig, selvom vi endnu ikke ved alt om fodring, adfærd osv. er vi kun interesseret i deres bedste.

    Det lyder ikke som om vores fodring er helt ved siden af... Prøver at tage voksenfoderet fra dem og se om de vil nøjes med killingefoder, og så vil jeg prøve med oksefars og måske modermælkserstatning som DK Neve foreslår... Tak for rådene smiley








  • #3   6. jul 2010 * DK Neve *
    Nu er siameser jo kendt for at være ulduttere, pica, så den sammenligning er måske ikke den bedste med mindre der er siam i killingerne.

    Snakker vi andre katte end siam - så er det tegn på killingen psykisk ikke er moden - den er utryg og søger tryghed ved at sutte ...

    Emilie & Simone .
    Selv om killingen er 12 uger på kalenderen - er det altså ikke det samme som den også psykisk er moden til at flytte hjemmefra.

    Loven er ikke meget værd hvis dem der skal formidle den ikke er kloge nok til at vurdere hvert enkelt killing psykisk


  • #4   6. jul 2010 * DK Neve * du har fuldstændig ret i det er passe nu hvad tildigere ejere havde intellekt til - mit håb var det kunne få andre til at indse at fordi der er en lov med en minuimumsalder - så er dem så langt fra optimal for alle killinger:-)
    Små doser du ved, måske det så siver ind ...


  • #5   6. jul 2010 Du kan evt hvis du synes de er undervægtige give dem A/D....bare ½ dåse i døgnet, hvis du fordeler 1 dåse over 2 døgn, så tag det hele ud af dåsen og put resten í en lukket bøtte....og i køleskab......jeg giver det lige inden servering 7 sekunder i microen....og mine elsker det.
    jeg vil også sige alt inden for kitten (bare det er et lødigt fodermærke).....voksenfoder synes jeg de skal vente med....mindst ½ år endnu


  • Catlady
    Catlady Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 48
    #7   6. jul 2010 Tak for de gode råd... og kom endelig med flere, jeg suger til mig smiley

    Tror faktisk ikke de er undervægtige, det er bare fordi man kan mærke ribbenene. Men det virker som om de får det de skal have, de har i hvert fald utrolig meget energi og spiser jævnligt, uden at grovæde det vi giver dem, Lige nu har den ene en anelse tynd mave, men jeg har læst mig til at det er helt normalt når de får nyt hjem? Anyways, de skal vaccineres i denne uge, så kan dyrlægen give sin vurdering.

    Vil prøve at vænne dem af med sutteriet, men det bliver sikkert svært, når vi ikke kan sidde og kigge på dem hele tiden. Men vil altså lige pointere at de på ingen måder virker utrygge - de er sindssygt glade for hinanden og er allerede meget trygge ved os. De leger dagen lang, sover, spiser, kommer selv for at kæle og bruger bakken helt efter bogen. Er faktisk ret stolt af dem smiley


  • #8   6. jul 2010 Felis,

    Fakta er jeg aldrig hverken har produceret eller købt en sutter.

    Og selvom du mener det er en teori - så mener jeg der er hold i den ...



Kommentér på:
Spørgsmål til vores nye guldklumper

Annonce