{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.223 visninger | Oprettet:

Efterlade katten, når jeg flytter? :( {{forumTopicSubject}}

Jeg er ejer af den SKØNNESTE norske skovkat i hele verden - jeg har haft ham i 10 år ca. og jeg er virkelig glad for ham..
Han er en rigtig putte'kat og han er tæt knyttet til mig..
F.eks. hvis han ikke er hjemme, når jeg skal i seng så hvis jeg stiller mig ud i døren og kalder på ham, så kommer han løbende helt nede fra skoven af osv. fordi han skal sove sammen med mig :'D ..

Jeg er lige fyldt 18 og pt. bor jeg hjemme, men planen er, at jeg til foråret skal flytte hjemmefra..
Mit problem er så bare, at ligenu bor jeg og min kat i et hus sammen med mine forældre, hvor vi har en stooor have og en lækker skov lige ned af vejen og min kat ELSKER at være ude..

Og når han har været udekat så længe så tror jeg simpelthen ikke han vil kunne leve med at være spærret inde i en lille lejlighed..
Dvs. jeg bliver nødt til at efterlade ham hos mine forældre - han er ikke ret glad for mine forældre og de er heller ikke ligefrem begejstrede for ham, så jeg synes jo også det er synd, hvis han pludselig ikke får kærlighed mere bare fordi jeg flytter? smiley
Men i mine øjne er det den eneste løsning?? ..

Desuden vil jeg MEGET GERNE have kat, når jeg flytter hjemmefra - jeg vil gerne have en Norsk Skovkat, men kan de overhovedet trives med at være inde'katte??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Efterlade katten, når jeg flytter? :(
  • #2   11. jul 2010 Det er meget svært at vænne en udekat til at være indekat, det kan lade sig gøre i nogle tilfælde, mend et er svært.

• #4   11. jul 2010 Beck & Silas - det kan være meget svært at vende en udekat til indekat, men hvis din kat betyder så meget, er det måske værd at prøve? altså hellere det end skaffe sig en ny, ville jeg mene.. Men jeg har selv, en Norsk skovkat, som er indekat, hun er dog ude i snor engang imellem, men ikke noget hun hungrer efter, hun vil faktisk helst bare dase indenfor, eller sætte sine præg på møblerne smiley . Så du kan sagtens ahve en norsk skovkat indenfor.

• #5   11. jul 2010 Jeg ville osse gøre forsøget. Han er jo en ældre herre, så det kan være at det ikke er så vanskeligt at vænne ham til indelivet. Men generelt er det svært. Kan han ikke klare forandringen efter nogle måneder, så går jeg ud fra at han har mulighed for at komme hjem til dine forældre igen.

Ender du med at anskaffe dig en ny kat, kan den sagtens være indekat. Men i det tilfælde vil jeg mene du skal have 2. Jeg går ud fra at du ikke er hjemme hele dagen.
    Held og lykke med projektet

• #7   11. jul 2010 Enig med Lotte: Prøv da og se om du ikke kan ! Held og lykke *s*

• #8   11. jul 2010 Jeg har en norsk skovkat på 2 år, hun var udekat inden jeg fik hende, nu er hun indekat, og der har ikke været et eneste problem, med at hun ikke må komme ud..

• #9   11. jul 2010 Synes også du skal tage ham med smiley det ville være synd at efterlade ham hos nogen som ikke giver ham, den store mængde kærlighed som du gør. Det ville være synd at finde ham et andet hjem da du har haft ham i 10 år.

• #10   11. jul 2010 Hejsa smiley
    jeg ville osse prøve at tage ham med, især når han ikke er knyttet til dine forældre og omvendt smiley jeg tænkte at hvis du måske havde en altan eller måske var heldig at have lidt have til din lejlighed så kunne der måske hegnes ind så han stadig kunne få snerten af udeliv ??? ved selvfølgelig ikke om det kan lade sig gøre hvor du skal bo, ellers så bare sørg for masser at klatre muligheder for ham og i det hele taget ting som han kan lide at aktivere sig med..... giv det et stykke tid for han skal jo lige have lov at vænne sig til alt det nye smiley

Held og Lykke, jeg håber det kommer til at fungere.

• #11   25. jul 2010
    Jamen .. han er ikke bare udekat på den måde at han kan gå i vores have - vi bor lige ud til en kæmpe skov som han tilbringer al sin tid i når jeg ikke er hjemme..
    Da vi havde den anden kat som blev syg måtte vi blokere kattelemmen i 14 dage og det gik han HELT amok over han kan sletslet ikke klare at blive holdt inde :s ...
    jeg vil ikke tilbyde ham i liv, hvor han bare skal sidde i en lejlighed og "rådne op" når han er vant til at løbe frit og fange dyr og mus hele dagen lang..

mht. alderen så er han bestemt ikke sådan "gammel" i sind - den eneste måde hvorpå man gætter at han er en ældre herre er ved at se på hans kost, da han får sådan noget... nyre-urinvejs foder halløj (: men derudover er han jo frisk og til tider virkelig overdrevet frisk og vild - han elsker at være udendørs og holder sig kun indenfor, hvis det er fordi han er sammen med mig..

men hvem ved .. Der går mindst 1 år før jeg flytter og når nu han er så gammel, så er det jo langt fra sikkert, at han stadig lever til den tid smiley .. Det er nu en forfærdelig tanke!

Kommentér på:
Efterlade katten, når jeg flytter? :(

Annonce