3.853 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

lavendel lavendel

Jeg spørger for en ven ,der har en kat der ind til vidrere har reagerede kraftige på hvert et loppe produkt han indtil videre har brugt .
Og så var det at jeg nu et par gange har læst i indlæg , at der er nogen der bruger lavendel til at forbygge med.
Er det bare lavendel olie .der bliver dryppet på katten eller hvordan og hvorledes.
Det ville måske være en løsning for min ven og hans kat.
Men han vil lige være sikke på hvordan han skulle bruge det. Og der må jeg være svar skyldigt. Så er det bedre høre dem af som bruger det

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lavendel
  • #1   14. jul 2010 Det er noget med at lopper ikke kan lide lugten af denne plandte, så tror man skal hænge tørret lavendel rundt omkring i huset

• #2   14. jul 2010 ups stavefejl er gratis

• #3   14. jul 2010 Jeg har engang fået at vide at ved at pytte hvidlæg i kattenes mad, så ville de heller ikke få lopper. Jeg har ikke selv afprøvet det, så ved ikke om det er korrekt. Men måske er det værd at finde ud af.

• #5   14. jul 2010 Jeg ved at lavendel kan have en beroligende effekt på mennesker, men om det virker imod lopper ved jeg ikke. For 7 år siden plantede jeg en masse lavendel ude i haven og siden da har jeg godt nok ikke haft lopper, men om det er et sammenfald skal jeg ikke gøre mig klog på. Men det kan i hvert fald ikke skade katten(e).
    Hvidløg er slet ikke godt for katte, har man fundet ud af, der var et indlæg den anden dag. Det er i øvrigt heller ikke godt for hunde.

• #6   14. jul 2010 Lavendel putter man i kattens sovepuder - om det virker ved jeg ikke. Hvis de bare hoppe væk fra puden er de jo andre steder ...

Hvidløg - alle former for løg - kan give Heinz Body Anæmi.

• #7   14. jul 2010 Jeg har læst, at man planter lavendel rundt om løbegård eller andre steder i haven og så plukker man noget af det og stiller det forskellige steder i huset af og til.. _Det skulle holde lopperne væk.. Jeg har ikke selv prøvet det af endnu, men det gør jeg når vi får lavet en løbegård snart.
    Jeg har også hørt at man kan dryppe lavendelolie i nakken på dem istedet for div. kemiske midler og at det skulle virke lige så godt.. Det har jeg heller ikke afprøvet endnu, men når jeg ved noget engang så skal jeg nok oprette en tråd med det smiley

• #8   14. jul 2010 Tak for svarende , jeg prøver at sende ham på plante skolen i morgen. , hvis det ikke hjælper så har da noget pænt i haven lol

• #9   18. jul 2010 apopo lavenler. de er ikke giftige for kattene hvis de skulle spise dem vel? mere fordi jeg har købt nogen.

• Gitte S
    Gitte S Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 1 Svar: 4
    #10   3. nov 2014 Øj, håber at det er rigtigt, at lavendler i haven har en effekt.
    For jeg har plantet MANGE af dem. smiley

• Gitte S
    Gitte S Tilmeldt:
    nov 2014

#12   4. nov 2014 Har på den anden side af 40.
    Men må lige huske - næste år - at høste blomsterne. smiley

• Gitte S
    Gitte S Tilmeldt:
    nov 2014

#13   4. nov 2014 De kan også plantes om efteråret smiley

• #14   4. nov 2014 Ja det er da også rigtigt men der kommer da ingen blomster på før næste forår man kan også lave nye ved stiklinger. Jeg har lige klippet mine ned og det er vist lidt sent men de har jo faktisk stadigvæk blomster på grund af det milde efterår ellers er det vist i september man klipper dem ned. Bierne og humlebier er rigtig glade for dem.

Kommentér på:
lavendel

Annonce