{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Bengal ikke Bengaler! {{forumTopicSubject}}

Jeg ser rigtig mange folk der kalder en Bengal for en Bengaler, en Bengalsk kat osv. osv.
Og det er helt forkert!!
At sige en Bengaler er det samme som at sige en Maine Cooner - det er jo helt ude i hampen smiley

En som jeg kender skrev denne gradbøjning:

En bengal, bengalen, flere bengaler, alle bengalerne. Racen hedder Bengal.
Ikke bengaler, bengaleren eller bengalsk kat. Bare bengal!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bengal ikke Bengaler!
  • #1   15. jul 2010 Nu må jeg godt være lidt flabet at spørge hvad problemet er ved dette, det ligger ligeså naturligt at sige som spansker - selvom det korrekt kaldes spanioler. altså så kan vi jo begynde at spørge os selv om hvorvidt ordene potato / potato skal diskuteres yderligere.. Er vi virkelig gået hen og blevet så sippede at trykket og bøjningen skal ligges de rigtige steder, for at undgå et hak over tuden?

• #3   15. jul 2010 Therese - jeg følger slet ikke med, og bruger slet ikke det ord så meget, ved bare at lige præcis spansker/spanioler/spanier var meget omdiskuteret, og det var bare lidt mere for at pointere at der findes mange omdøbninger til forskellige ord.. og at jeg ikke synes man behøver vade rundt i det skal være sådan og sådan det siges. om man siger spanioler eller bengaler, forstår man vel godt hvad det betyder, og indebærer?

• #4   15. jul 2010 Tja men osse mere for at finde på noget at skrive om måske

• #5   15. jul 2010 Det er modtaget! smiley

• #6   15. jul 2010 jeg siger da nok både bengaler og alle mine maine cooner, men må da prøve at rette sproget. Men kalder nu godt nok en mand fra spanien en spanier smiley

• #7   15. jul 2010 Problemet ligger i at jeg har med en race at gøre som folk ikke kan udtale navnet rigtigt på. Jeg laver dette indlæg som en information til folk, fordi at der også er mange der ikke ved dette.
    Hvis du har et problem, syntes jeg du skal komme ud med dine flabede aggressioner i en anden tråd smiley

Men fair nok, hvis du syntes det er OK at kalde en person for Lisa som egentlig hedder Lise, så gør du det. Personligt ville jeg bare syntes det var enormt flabet, og ubehøvlet.
    Den mindste respekt er da at udtale navnet rigtigt!?

Og derfor skriver jeg som sagt dette som en information til folk.
    Du behøver ikke svare i denne tråd bare for at diskuttere.

En Bengal har kun ET navn: og det er Bengal!

• #8   15. jul 2010 Og forresten:

Det hedder en spanier, og at kalde en spaniere for en spanioler er nedværdigende og det samme som at kalde ham for en bonderøv.

• #9   15. jul 2010 ..auch.
    Damen har talt (:

• #10   15. jul 2010 Okay KAJA smiley ..

• #11   15. jul 2010 Katja, henvender du dig til mig ?? eller

Jeg er bestemt ikke ude på noget, konstaterede bare jeg nok også siger det forkert, det var såmænd det eneste.

• #12   15. jul 2010 Hmm sikke en stemning her. ok en bengal færdig

• #13   15. jul 2010 Jeg Undskylder hvis nogen er i tvivl.
    Maria P det var bestemt ikke dig jeg skrev til, det var til *Freaky Zee* M.
    Beklager meget hvis du misforstod det.

• #14   15. jul 2010 Det var bare fordi mit indlæg stod under dit og jeg havde ikke set de andres. Alt forladt, kunne nu heller ikke forstå jeg kunne misforståes sådan.

• #15   15. jul 2010 Miss Popular .

Der er en forkskel på om folk laver en stavefejl i Maine Coon eller ikke ved hvad racen hedder.
    Og det er da ikke ligegyldigt hvad man kalder racer, folkeslag og personer. Det er mangel på pli og respekt at kalde dem ved rette navn!

Og hvis denne tråd er så stort et problem for dig, så syntes jeg da du bare skal ignorere den. Som skrevet længfere oppe- dette er en information til folk, så der behøver ikke komme næsvise svar tilbage !

• #16   15. jul 2010 Jeg håber ingen slår mig på hovedet når jeg fortæller, at hjemme hos mig er "kat" og "miawi" synonymer :o)

• #17   15. jul 2010 Maria P:
    Nej nej, det var skam ikke til at misforstå smiley

*Freaky Zee* M
    Tak smiley du har lige understreget min pointe smiley

• #18   15. jul 2010 Ja jeg får nok på puklen for dette lille indlæg... meeen det virker som om folk er meget diskussionslystne og sure her til aften, skyldes det varmen....

• #19   15. jul 2010 Katja - Jeg startede blot mit svar, fordi jeg synes det var mere irettesættende, end oplysende din tråd. Og din senere opførsel, mener jeg ikke hører til. Jeg ytrer bare min mening, som er at folk nok godt forstår at det er en kartoffel, selvom de siger katofel. prøver bare at vise hvor sippet dine ord lyder.. For vi er ikke alle opvokset med en opdaterende ordbog i ****** eller guldske i munden. hverken sproglig, økonomisk eller lign. og som popular siger, så er en bengal, ikke mindre race, fordi den bliver kaldt bengaler.. og ja, som du skriver i din profil, går du MEGET op i den race. og ja det fint, men prøv at smid den grove fil væk. for mig lød din annonce som indbydende til nogle tæsk, fordi folk ikke kan finde ud af ret eller forkert.

• #20   15. jul 2010 Helt enig Freaky zee

• #22   15. jul 2010 Felis F:

Tak for Info, det vil jeg undersøge nærmere.

• #24   15. jul 2010 Jøsses en omgang - hvorfor ikke bare tage til efterretning at det hedder:

Bengal

det hedder også: dyrlæge - ikke dyrelæge

Eftersom det er et kattegalli bør man vel være i alles interesse at stave tingene så korrekt som muligt - slåfejle kan alle lave - det er noget andet.

Istedet for at blive irriteret - så bliv dog glad for at kunne skrive det rigtigt i fremtiden ...

• #26   16. jul 2010 Hold da op et ligegyldigt emne I har gang i herinde - hvor langt ud kan man lige føre den samtale :P... Hvis man udtaler/skriver nogle ord forkert betyder det ikke nødvendigvis, at man lider af mangel på respekt eller pli (ikke i alle tilfælde) - det kan også tyde på en mangel af information, hvilket jo er fair nok - så kan man informere folk om det i stedet for at lægge ud med så unødvendig en stemning ^^ - just saying....

• #27   16. jul 2010 anne S

Det står dig helt frit for at mene det er en unødvendig stemning - hvad er en udvendig stemning egentlig?

• #28   18. jul 2010 Ja så fatter jeg nada - den står da som både bengaleser og bengaler en millard andre steder.... Nå, f... det, det er vel en bengal hvis du siger det smiley

Kommentér på:
Bengal ikke Bengaler!

Annonce