larmer om natten larmer om natten
Hej søde KG'er!
Her til morgen har mine to dejlige drenge fået bragt mig og kæresten ind en en enorm "nabostrid" med vores underbo. Problemet er, at kattene leger hele natten, og uheldigvis vækker underboen (kæresten og jeg sover med ørepropper, så det generer ikke os). Men den hersens underbo vil nu gå til udlejer med problemet, og vi er så bange for, at vi bliver stillet et ultimatum som hedder endten at flytte eller komme af med vores katte
Så derfor vil jeg fortvivlet sprøge jer, om I har et forslag til en løsning på problemet?
Ved I hvornår katte normalvist begynder at stoppe med, at lege så meget om natten? (de er 6 måneder nu og de er indekatte).
Ville det hjælpe hvis jeg kun havde én kat? (Selvom jeg helst ikke vil af med nogle af dem, men hvis det bliver et varrigt problem kan det jo blive udgangen af det, desværre).. Håber I kan hjælpe, jeg er selv tom for ideer..
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
jan 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 57 Svar: 172
mar 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 30
Var heller ikke klar over, at de kunne larme SÅ meget, og det absurde er, at hans lejlighed kun lille under en meget lille halvdele af vores, vi er nemlig øverst, og har to underboer, og stuen (som er der de leger mest) ligger i modsat ende end hans lejlighed. Men sådan som han havde attitude på og råbte og skreg af os i morges, ja så er jeg ikke i tvivl om, at han har kunnet høre et eller andet, og jeg er desværre ikke så heldig at mine sover som små børn om natten, de sover til gengæld nu!!!
Men det med at "lege dem trætte" har vi prøvet, og de gider ganske enkelt ikke at lege når de er trætte, hvilket de er dagen lang.
Jer der har katte som sover om natten, har de altid gjort det? Eller var de også lettere umulige som killinger??
mar 2010
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Og har du på skrift de må være der? Ellers kan han godt forlange at de bliver fjernet, da det så vil være påstand mod påstand (selvom en mundtlig aftale binder lige så meget som en skriftlig, men en mundtlig er lidt svær at bevise ;))
aug 2009
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Som jeg ser det er der kun en ting du kan gøre, begrænse deres område at lege på. Luk dem ind i det mindste rum væk fra den sure underbo og se hvad der sker. De vil stadig lege, men de får ikke så meget fart på. Har man "kun" en kat er det sjældent den larmer så meget om natten, da der jo ikke er nogen at lege med. Det vil der altid være med 2 eller flere katte. Selv om udlejer har givet dig lov til at have kattene, har du det sikkert ikke på skrift, hvilket stiller dig dårligt.
Jeg bliver ind imellem osse vækket af nogle af mine katte, og det er ikke altid lige sjovt, men det går når man elsker dem og det er ens egne.
aug 2009
Jeg bor heldigvis i stuen så min gernere ingen , men hvis jeg havde en underbo , ville jeg ha fået de første 10 klager
Men ja , du skal passe godt på , for selvom du har fået lov , har udlejer nok ment at det var hvis den ikke var til gene for nogen .
jul 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Katte: 5 Svar: 7
Uh ha...det har jeg også prøvet...dog var det ikke underboen, men mig de holdte vågen ;o)
Fodre i dem om aftenen? Som flere skriver er det i hvert fald en ting, der er nem at ændre. Har i evt. mulighed for at lukke dem inde i et rum om natten? Det gjorde jeg i en periode og så fandt min kat ud af, "at hun gider faktisk ikke at høre mig larme...puha så må jeg hellere lade være ;o)". Er der åbent ind til jeres soveværelse? Altså kan de komme ind til jer? Hvis ikke, så kunne det måske være en prøve ;o)
Mit bud havde også været at lege med dem, men hvis i allerede har prøvet det og det ikke hjælper, er det jo ikke til megen hjælp :o(
Jeg håber, at i finder en løsning, som ikke inkluderer at kattene skal flytte.
KH fra Fyn
Louise
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Jeg synes, I skal prøve at tale med underboen og lade ham vide, at I vil forsøge at finde en løsning med tykt væg-til-væg-gulvtæppe, eller lukke af for de rum, der er lige over hans bolig.
Jeg krydser fingre for at gulvtæppe virker. Uden gulvtæppe tror jeg altså ikke det går.
mar 2010
Mange af jer skriver også, at jeg skal begrænse deres område, men det er ganske enkelt også umuligt, for Dario græder meget højt hvis han ikke kan komme ind i vores soveværelse (og vores soveværelse ligger uheldigvis over den sure underbos soveværelse, og kattenes rum (med bakken og en sovesofa som de vræsser meget klør i) ligger ironisk nok også over hans lejlighed!!!! Hvis jeg skal lukke dem ind i et rum, der ligger væk fra ham bliver det stuen, og det tror jeg ikke jeg slipper afsted med, for højlydt mijaven er vel endnu værre end lyden af to katte der farer hen overgulvet og tumler med hinanden på gulvet??
jul 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Katte: 5 Svar: 7
Guldtæpper er helt klart en god løsning.
Hvis de hyler, skal de selvfølgelig ikke være væk fra jer!
Det er ikke håbløst! I skal nok finde en løsning! Håber, at alt går godt!
maj 2004
Følger: 26 Følgere: 23 Katte: 9 Emner: 13 Svar: 99
Vi har samme problem med vores.. De larmer også om natten. Vi må dog godt have katte.... Vores naboer har heller ikke klaget, men vi har lagt gulvtæppe på, fordi vi ikke vil have en sur underbo. Det har virkelig hjulpet mig. RIGTIG meget. Du kan dårligt høre de løber frem og tilbage.
Som de fleste siger, er den bedste løsning, at du/I får lagt et gulvtæppe der, hvor de leger. Vil jeg da mene.
mar 2010
Tine: Lyder også som den bedste løsning, vi må hellere få afprøvet det med gulvtæppet..
larmer om natten