Neutralisering af killing {{forumTopicSubject}}
Hej KG
Jeg ved dette emne har været oppe før, men jeg synes ikke jeg er blevet klogere og har brug for nogle gode råd.
Jeg har købt en british shorthair killing, som jeg skal hente her d. 31/7, hun vil have fået første vacc og chipmærkning hos opdrætteren, men jeg skal selv sørge for neutralisering, men hvornår er det bedst at gøre det?
Jeg skal på udstillining med killingen d. 5/9 for første gang, og så er der også lige det med at jeg har to katte i forvejen, som killingen skal bo sammen med.
Så hvad er bedst - at neutralisere hende med det samme eller vente til efter jeg har været på udstilling?
Det jeg frygter mest er at hun får sådan en grim hængemave efter indgrebet (det har mine huskatte nemlig), og hvis jeg neutralisere med det samme så frygter jeg at mine to katte vil være efter hende når vi kommer hjem fra dyrlægen.
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
Men hun har heldigvis ikk fået hængemave endnu
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Husk at oplyse din dyrlæge om at det er en udstillingskat, da jeg har oplevet at nogle dyrlæger godt kan "sjuske" lidt. Får sikkert rykket hovedet af, men jeg er sikker på at det var fordi han var landdyrlæge.
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 15
Jeg har fået en tid til dagen efter udstillingen, og har oplyst at det er en udstillingskat, så det har de skrevet i hendes journal.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Udstilling er stress - det kan få immunforsvaret til at dykke - ikke bedste kombination i forbindelse med operation - dyrlæge og mere stress.
Vent mindst 14 dage efter udstillingen
Neutralisering af killing