917 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Knirkes frøer.... Knirkes frøer....

Jeg elsker knirke - men hader hans vaner..... !
Nu står den 6-0 til knirke, for 6 gange har mor her fået gaver de sidste 14 dage .....

5 frøer og 1 drossel.....
Alle med det tilfældes at de er spil levende....
Hvorfor ? Hvorfor kommer han med levende gaver ?
Katte plejer at komme med døde mus, men ikk knirke, næ nej, levende frøer er han sikker på mor elsker (han tar grueligt fejl)

men hvad er gået galt, hvorfor aflevere han dem levende ??

Kommer jeres katte overhovedet med frøer ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knirkes frøer....
  • #1   19. jul 2010 Mine forældres kat kommer altid med levende mus (dengang den var ung og mobil nok til at fange nogle) så det er der intet unormalt i smiley

• #2   19. jul 2010 men frøer .......... frøer ... dem der hopper og er væmmelige ... yrk !

• #3   19. jul 2010 Uuuh ja de er altså heller ikke mine favoritgaver.... sådan en lille frø der hop hop hopper hen over stuegulvet er ikke rart.... Men de er jo et let bytte, mine fanger dem ude i kattegården og tager dem med ind, Tessa får lov til at komme ud nogle timer om dagen og hun er også storjager når det kommer til frøer... Måske vores katte har lidt franske gener i sig og er til frølår... hvad mon det næste bliver vinbjergsnegle??

• #5   19. jul 2010 hellere vinbjerg snegle, dem skal man da ikk flytte sofaer for at fange ..... smiley
    Men hvorfor slår de dem ikk ihjel (de ved jo sikkert ikk de er fredet) :-))
    Smager de mon grimt ?

• #6   19. jul 2010 tror nu også det er i god mening, knirke er jo en af mine flaske killinger og de eeelsker deres moar ...... :-))
    Men jeg bryds mig nu ikk om frøer smiley

• #7   19. jul 2010 han er da bare en sød missedreng der kommer og viser mor hvor dygtig han har været og så vil han gerne dele. Nogle kommer med den døde og ind imellem hovedløse og andre kommer med dem spillevende. Frøerne er jo osse potentielt bytte, men mine har nu aldrig forsøgt at æde dem. Men dø det skulle de. Nu er det heldigvis kun insekter de tager, da de katte jeg har nu ikke har mulighed for at komme på jagt, da de er indekatte.

• #8   20. jul 2010 Mine kommer tit med frøer, og det er ikke altid jeg opdager dem, før de ligger stive og indtørrede og fyldt med nullermænd et eller andet sted.

Og tro det så eller ej!

• #9   20. jul 2010 (HMM! Der skete noget mystisk, for jeg trykkede ikke på send).

Fortsættelse:

DE ER IKKE DØDE!

Første gang jeg tog sådan en indtørret frø og holdt den under vandhanen, gav den et spjæt og hoppede ud af hånden på mig.
    Gisp, hvor blev jeg forskrækket.

Men siden tager jeg disse tilsyneladende døde frøer og lægger dem på et blad ude i havedammen med kroppen (ikke hovedet) under vand, og når der er gået et stykke tid, vågner de op og svømmer væk.

• #10   20. jul 2010 Ej hvor sjovt Mega... eller... sejt...
    Det må jeg prøve næste gang jeg finder en, normalt plejer jeg bare at smide dem ud på græsplænen og lade naturen gå sin gang...

Og så har jeg lige et spørgsmål... Hvad fik dig til at tænke den tanke at du ville hælde vand på din indtørrede frø ? smiley

• #11   20. jul 2010 Vores Bella fanger også frøer, de fleste finder jeg også gerne først når de er meget indtørret.

Men i foregårs hev hun en frø ind af terasse døren, der stod på klem. Så gik den store frøjagt med hende og hunde både over og under sofaen.

Jeg nåede dog at rede den lille stakkel og fik sat den ud igen. Men føj hvor er gulv og møbler klistret efter sådan en omgang

• #12   20. jul 2010 "Og så har jeg lige et spørgsmål... Hvad fik dig til at tænke den tanke at du ville hælde vand på din indtørrede frø ? :)"

Jeg ville se, om kattene havde spist noget af den, og da den var fyldt med nullermænd, skyllede jeg den for at kunne se det.

• #13   20. jul 2010 Smart..... uh jeg ville godt nok have skreget højt og hoppet en halv meter havde jeg stået med en død frø der pludselig vågnede op til dåd smiley

• #14   20. jul 2010 Jeg er jo ret singel, så alle jeg kender mener der er en dybere mening, og jeg burde kysse frøen ....
    Kunne i lige se mig stå her og nysse frøer dagen lang ... Nej tak !!

Og mega - sejt med de frøer ....
    Jeg sætter dem over i byparken, der er en stor sø med masser af åkander, så sætter jeg dem der på bladene....

Kommentér på:
Knirkes frøer....

Annonce