{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.056 visninger | Oprettet:

vente med dyrelæge {{forumTopicSubject}}

jeg kan sidde og blive så harm og gal når man læser et indlæg hvor folk beskiver deres katte tilstande og ud for beskivelsen har brug for en dyrelæge og tit og ofte for flere dage siden, hvorfor kommer folk ikke afsted?
hvorfor skal det handle om liv eller død før ejerne gør noget?
bare en tanke herfra


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vente med dyrelæge
  • #1   22. jul 2010 har det på sammen måde, self synes jeg det rart man kan spørger folk til råds herinde, dog ville jeg aldrig sætte min ned foran skærmen hvis min kat er syg som det første, ville babuuuh til dyrelægen asap . og efterfølgende fortælle KG om episoden..

    men det der gør min mest led ved det hele er sgu den dumme undskyldning med folk ikke har penge gil at tage afsted med deres dyr ..


  • #2   22. jul 2010 præcis jeg blir sgu også så ked af det og det værste er mine veninder gør det også

  • #3   22. jul 2010 puuh (her er folk jo forskellige) men hvis en af mine veninder havde gjort det på den måde, havde jeg nok skældet hende ud .. men jeg er også meget direkte .. for synes sgu de er synd katten skal lide, eller når ejeren tror den lider også bare siger æreligt lille skat , du må sgu lide for "mor" har ingen penge til at hjælpe dig ..

    hmm, sorry mit sure opstød men det lettede sgu lidt smiley

    hihi


  • #4   22. jul 2010 Så skal man ikke have kæledyr hvis man ikke er indstillet på at betale dyrlæge regninger!!!! nuff said.

  • #5   22. jul 2010 synes bare snart der har været for mange emner herinde omkring dette problem, og når dyrelæge så bliver nævn så har katten det langt bedre lige pludselig

  • #7   22. jul 2010 @ maria - hehe ja det er ikke sjovt, men alligevel kan jeg ikke lade være med at grine , når dyrelægen bliver nævnt på eksempelvis aften/natte og/eller weekend vagter så har katten det bedre fordi at honoraret stiger på disse tidspunkter :S .. synes osse man skal lade være med at have dyr hvis man ikke kan taget det ansvar .. tænk hvis det var deres barn ?? amen min kat er mit barn .. og kan ikke se hvorfor han ikke skulle den rigtige behandling bare fordi han er kat og ikke menneske smiley




  • #8   22. jul 2010 Og så må man også konstatere, at folk gennemgående er meget hurtigere til at komme til dyrlægen med en kostbar racekat end med en "almindelig" billig huskat - <b>DESVÆRRE :-(</b>

  • #9   22. jul 2010 det er osse tilfældet nogle gange Mega .. og det er sørgeligt .. det er sgu da et levende væsen omså det er en blanding / huskat eller en racekatt :S

  • #10   22. jul 2010 det er osse tilfældet nogle gange Mega .. og det er sørgeligt .. det er sgu da et levende væsen omså det er en blanding / huskat eller en racekatt :S

  • #11   22. jul 2010 nogen af jer hentyder sikkert til mit emne som jeg slog op igår. da jeg stod i denne her situation. og ved i hvad jeg bor i Aabenraa og jeg har ingen bil og kan sku ikke bare begynde at gå til en dyrlæge der ligger flere mange km væk fra Aabenraa!! jeg prøvede igår om jeg kunne få fat på en dyrlæge men der var ingen held !! og ingen i Aabenraa kun i tønder ! og når ja jeg sætter mig da lige på en cykel med en kat og cykler den tur midt om natten !!!!!

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.465
    #12   22. jul 2010 Jeg har heller ingen bil, da jeg arbejder hjemme, men abonnere på falk, det koster ca 200 -300 kr årlig, så jeg kan komme af sted hurtigst mulig. smiley

    Det er også en rigtig god ting at lægge et beløb til side hver måned til dyrlæge regninger, så står man ikke der "har ingen penge til dyrlægen regningen" Har man dyr må man også kunne lægge penge til side hver måned, ellers skal man ikke have dyr, men vente til man har flere penge mellen hænderne, så man kan lægge til side. smiley


  • #13   22. jul 2010 Før man anskaffer sig en kat skal man have med i overvejelserne at ens kat kan blive syg og en kat kan blive op til 15 år, det kan godt blive til et par dyrelægeregninger gennem tiden. Intet dyr, om det så er kat, hund, eller hest skal lide under at man ikke har penge til at komme til dyrelæge, så må man låne i banken...
    Er godt nok også blevet lidt trist efter at have set hvor mange som venter flere timer med at tage til dyrelægen og som har tid til at skrive herinde mens deres kat ligger og er syg ?! Hvis min kat blev syg ville jeg da ikke have tid til at skrive et indlæg herinde, hvis katten fejler noget er det da bare med at komme afsted til dyrelægen og hvis man ikke har bil kender man måske nogen som har ellers er der taxa...


  • #14   22. jul 2010 Heidi N ; Ja tror desværre at mange anskaffer sig en kat fordi de synes den er sød og specialt som killing, men så bliver det knap så sjovt når deres kære kat skal til dyrelægen og som jeg kan se herinde er der jo nok nogen som undlader at tage derhen fordi det er for dyrt

  • #15   22. jul 2010 Jeg har heller ingen bil i øjeblikket eller da min missemor blev alvorligt syg. Jeg ringede til den første og bedste jeg lige kom i tanker om, og afsted det gik. Havde jeg ikke kunne få fat i nogen havde jeg taget en taxa. Og nej jeg er ikke millionær, men er på førtids, så det med pengene holder altså ikke. Hvis man vil, så kan man, ellers skal man ikke have et dyr. Og de fleste steder kan man altså få lavet en afdragsordning osse selv om der står på døren "kontant betaling".
    Jeg sidder stadig og er harm over den tråd der blev slettet om en brugers fars syge kat, der osse var blevet skudt, for dengang 3 uger siden. Jo jo, de havde da selv forsøgt at pille haglene ud. Men alligevel tabte katten sig og virkede syg. Ja, den kan have blyforgiftnig, betændelse osv. Men faderen var arbejdsløs og bla bla bla. Da gåsen fik at vide at det var en god ide at tage affære og ¨få det stakkels dyr til dyrlæge, slettede hun tråden og skrev i logment at vi var nogle "gamle sure kællinger den bitchede over ingenting".
    Og dælme om hun så ikke osse sidder og kommer med råd til andre med dyrlægebesøg og ingenting er for godt til hendes dyr osv. Jo jo. Jeg vil undlade at skrive hvad jeg mener om hende. Det tror jeg er tydeligt osse uden ord.


  • #16   22. jul 2010 synes det trist og sådanne folk burde skamme sig!

  • #17   22. jul 2010 Ja meget og der er ikke nogen der skal bilde mig ind at de elsker deres kat åhhh så meget. Uanset og det er en racekat eller ej eller for den sags skyld et marsvin, så skal man vide at det kan være forbundet med udgifter ud over mad.

  • #18   22. jul 2010 Jeg går til dyrlægen ligeså snart behovet melder sig - og så kommer bekymringerne omkring pengene sidst! Faktisk er jeg nok lige lovligt pylret, men Perle Puf er også en lille stakkel, der bare er så mange problemer med, så hvad jeg dog ikke har postet i de dyrlæger... Men det er det hele værd, for mine katte ER mine børn - jeg ved godt, at mange siger sådan, men det er nok ikke alle, der alligevel helt behandler kattene derefter.

  • #19   22. jul 2010 jeg har været til dyrlæge med ham, og min dyrlæge sagde at det var fordi han havde ondt og var hævet der hvor han var blevet stukket.....

  • #20   22. jul 2010 er enig med jer andre, og især episoden hvor en "piges" kat var ih oh åhh så dårlig, og hun vil bringe den til dyrelæge dagen efter i stedet for om aftenen hvis den overlevede natten og ja som Heidi N siger blev tråden slettet og vi fik ikke nogne update :S
    sådanne ting bliver jeg sgu harm over


  • #21   22. jul 2010 jeg har så holdt øje med min kat hele natten og vidste godt det nok ikke var helt så slemt igen, for der er mange katte der får bivirkninger af vaccine. men har da holdt øje med ham hele natten.

  • #22   22. jul 2010 rikke self har du holdt øje med din kat, men ingen her nævner navne, og du føler dig jo åbenbart truffet . men altså self kan katten reagere på vaccine og holder osse selv øje men min når han er bleve vaccineret . men hvis det var så slet som du sagde forstår jeg ikke du ikke tog afsted .

  • #23   22. jul 2010 det lyder altid slemmer på skrift :s men nej føler mig ikke truffet mere gjorde jeg i starten for synes at det passede utrolig godt på mig. nu skriver jeg bare hvad jeg har gjort.

  • #24   22. jul 2010 Rikke B

    Jeg har ALDRIG haft hverken en kat eller killing med vaccinereaktion ...

    Jeg har vendt alfabetet en gang næste kuld er M - så det er mange vaccinerede killinger!


  • #25   22. jul 2010 lis.har jo været til dyrlæge og de sagde at det bare var det og at det er over om 4-5 dage højest smiley men kan lege med ham nu og hygge og snakke så alt går godt med ham nu smiley

  • #26   22. jul 2010 Det er dyrlægernes egen skyld. Hvis de nu sænkede priserne, ville folk ikke tøve.og undskyld man ikke kan alle dyresygdomme i verden, men man vil ikke være til besvær. Vi høre jo med vores egen menneskelæge at alt for mange mennesker er pylrede, og går til læge over de mindste ting. Det samme gælder for dyrlæger. De tjener kassen på almindelige gængse ting der ikke behøver en læge for at se.

    Og nu siger i man godt ved de koster penge når man får dyret, jaja, men vi høre altså af og til om kæmpe regninger, og det blvier man nød til at tænke over hvis man også vil give sin kat mad.

    Men døm i endelig bare,


  • #27   22. jul 2010 Rikke - det ved jeg godt - men det ændrer ikke ved at det kunne have vpæpret undgået med en anden vaccine.

    Har du llæst det link jeg sendt - du kan forvente præcis det sammen næste gang katten vaccinerea


  • #28   22. jul 2010 ja har læst det, men min com ville ikke opdatere det hele så fik kun det halve med. :s desværre. men nu ved jeg da hvad der er af bivirkninger og spørger lige min dyrlæge om en masse næste gang jeg har en kart der skal vaccineres. ja Joan jeg giver dig fuldstændig ret !! det er jo over 1000 kr næsten hver gang man er til dyrlæge så hvis det nu bare var 500 ville alle have en større chance for at kunne tage dem til dyrlæge.

  • #29   22. jul 2010 Joan S

    Så må man tegne en forskring på sin kat. Katten skal altså ikke lide - det er helt urimeligt - og uansvarligt

    Jeg syntes da også det er dyrt - men ikke for dyrt - at gå til dyrlæge - det er mig der har anskaffet dyrene - altså er jeg ansvarlig for dem.

    Mange kunne have godt af at se hvad der faktisk foregår på en klinik - hvad de skal kunne - hvad udstyr de skal have - personale - husleje osv. Urimelige arbejdstider ofte - og allerværst må det være - alle de klienter der kommer med dyr der har lidt for længe - andre været syge så længe det næsten ikke er til at rette op - og dem der siger afliv det er for dyrt.

    Man skal godt nok være af en speciel støbing for at være dyrlæge



  • #30   23. jul 2010 Der må jeg give Lis helt ret.
    1000 kr er nu ikke mange penge ved en dyrlæge og jeg synes osse jeg har betalt deres ferie i år og det var "bare" med den ene kat. Men jeg ville ikke kunne leve med mig selv hvis jeg ikke var taget afsted,
    Hvis man vil have en kat eller andet dyr for den sags skyld, bør man ligne regne ud om der osse er plads til en dyrlægeregning eller flere ud over den årlige vaccination. For mig lyder det som om at katten er et impulskøb/anskaffelse hvor man har glemt at der kan følge andet med.
    Det er muligt at tegne en forsikring, lave en opsparing eller lave en aftale med dyrlægen, så der er INGEN undskyld for ikke at få sin kat til dyrlægen. Ofte er det sådan at katten har været dårlig et stykke tid inden den viser det så tydeligt at vi mennesker ser det. Og så hjælper det slet ikke at vente til efter den første.


  • #31   23. jul 2010 er enig med Lis og Marianne , og så må folk sgu brokke sig, men må da regne med dyrelæge regninger og diverser omkostninger der medfølger til en kat såsom vaccine og diverser undersøgelser, og 1000 kr er jo næsten ingen pegne for at ens bedste ven / baby har det godt, sådan er min holdning, .. man burde sgu ikke afskaffe sig en kat hvis man ikka kan se længere end en egangsbetaling og så regner man men katten klare sig selv ....


    synes sgu det er dumme mennesker der tænker sådan sorrry. men det gør mig sgu vred :S


  • #32   23. jul 2010 Jeg forstå heller ikke hvorofr de som min. ikke lige ringer..

    Ja jeg har selv ringet til dyrlægen kl. *biiiib* om natten fordi jeg opdagede at min ene kat havde blod i afføringen..

    Jeg kunne godt hører jeg havde vækket hende, men hun tog det da heldgvis meget roligt, og anbefalede skåne kost, hvilket hjalp..

    Så bare fordi man ringer betyder det ikke nødvendigvis at man skal have penge op af lommen..

    Jeg vil hellere ringe en gang for meget end en gang for lidt..

    Det samme gælder ved min datter.. I hendes korte liv har vi allerede været en del ture til vagtlægen, hvor der ikke rigtig har været noget smiley

    Joan S - Jeg syntes så ikke priserne er særlig høje, dyrlægen skal jo også ha dækket sine omkostninger og samtidigt have løn..


  • #33   23. jul 2010 enig igen Tanja J . priser er sørme kun fair, smiley overvejer selv at gå ind i branchen som sygeplejske og der er da trælse tidspunkter man nogle gange blive nød til at ha hjælp og jeg er sgu kun taknemlig for at der er noget der hedder "dyrelægevagten" så man altid kan komme i kontakt med en dyrelæge... og self betaler jeg omså det koster 1000 kr. mere end normalt .. :D..

    ja som du selv siger hvorfor ikke ringe til lægen, heller være bekymret end ligeglad, har på tidspunkter da også kimet min dyrelæge ned med bekmringer, og de er jo klar over at man kun vil ens kat det bedste smiley ..



Kommentér på:
vente med dyrelæge

Annonce