Nyrerne {{forumTopicSubject}}
Har lige brug for at komme ud med lidt frustrationer så håber i bære over med mig...
Jeg måtte aflive min kat Pjevs for 10 dage siden pga. leverskade...
Fredag morgen begyndte min anden kat Pusser at kaste op (4-5 gange kort efter hinanden)... Vi tog ham straks til dyrlægen som tog blodprøver, gav ham kvalmestillende og antibiotika (hvis det nu var en maveinfektion) Han kastede så op en enkelt gang efter vi kom hjem, men allerede lørdag eftermiddag var han frisk igen, legede, spiste og det hele... Så ånder man jo lige lettet op...
Nå, men så i dag ringede jeg til dyrlægen (havde stadig intet hørt ang. blodprøverne)... Hun fortalte så at hans tal er langt fra normale, og at det enten er blæren eller nyrerne der er problemet (hun ville gætte på nyrerne)... Nu skal jeg så komme over med en urinprøve i morgen tidlig så de kan tjekke hvad det er...
Føler snart ikke at jeg kan klare meget mere.... Alt går bare galt lige nu (har lige mistet min mormor, og min kæreste er alvorligt syg)
Så undskyld for lige at bryde ud med det hele, men havde bare brug for det...
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.393
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Den her forstår jeg ikke!
Blæreproblemer viser sig ikke i en blodprøve (jo, evt. betændelse), og at hun vil <b>gætte</b> på nyrerne, ville jeg ikke acceptere som svar.
Et totalt blodbillede vil vise balancen mellem de forskellige tal, og det bør dyrlægen kunne bruge til et mere konkret svar og ikke gætte.
Bortset fra det, så kan en kat godt have en off-dag (lige som vi kan) og også kaste op gentagne gange, uden det betyder noget.
Kan du ellers få øje på en "fællesnævner" for de to katte, f.eks. loppekur eller kontakt med noget giftigt (planter eller kemikalier).
Måske ville det ikke være helt dumt at lade en anden dyrlæge se på katten, hvis den skulle få det værre.
(Kan varmt anbefale Vordingborg Dyrehospital).
Jeg føler med dig - Det er just ikke problemer, du mangler lige nu
PS: Hvis katten stadig har det godt, ville jeg tage det stille og roligt, for muligvis ville en ny blodprøve vise noget andet, end den der blev taget, da han havde det dårligt.
jul 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 108
jeg føler noget så grumt med dig !! så rigtig mange varme tanker herfra, og held og lykke med det hele ! krydser finger for dig !!
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Er kattene ude-katte, kan de også have fået kølervæske på pelsen eller poterne og så slikket det i sig.
Samtlige ting kan give både lever- og nyrerskader (og det samme kan loppemidlet Bayvantic, som KUN er til hunde).
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.203
Kattene er/var inde-katte, og så vidt jeg ved har de ikke været i nærheden af noget giftigt... Har ingen planter, fordi de altid plejer at spise dem... De får Advantage loppemiddel, da de ikke kan tåle Frontline... men ja tænker også at en ny blodprøve måske ville vise noget helt andet - han virker fuldstændig rask og frisk...
Alle sammen:
Tak for de søde tanker!
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 4 Emner: 3 Svar: 166
Har været det igennem med min kat og på blodbilledet kan man se at tallene for nyrerne ik er normale.
Jeg ville tage på dyrehospitalet og få ham scannet. så har du svaret hurtigt, i denne situation er TID alt.....
Held og lykke med det hele.
jul 2010
Pusser har heldigvis ikke noget galt med nyrerne... Hvor er jeg bare lettet!
De fik jo en urinprøve fra ham, og der var lidt blod i... Så dyrkede de den i weekenden og der var vækst... Det er heldigvis noget det antibiotika vi fik i fredags kan klare, så det skal vi fortsætte med i 5 dage endnu, og så sku det gerne være væk!
Vi skal så over om en måneds tid og ha tjekket blodprøve og urinprøve igen for at være sikker på alt er normalt igen...
Men hvor er jeg bare glad for at det ikke er noget vildt alvorligt!!!!
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jul 2010
Forresten er der nogen af jer der ved hvad det er han fejler, når hun siger "Vi har dyrket urinen, og der er vækst"?? Alt hun sagde derefter var at antibiotikaen ville hjælpe... Men er det så blærebetændelse eller hvad er det han fejler? Bare lige hvis nogen af jer er ekspert i det - er jeg absolut ikke
apr 2008
Mht vækst, betyder det ofte infektion af en art, hvorfor spurgte du ik dyrlægen?
Spørg hende næste gang, det er trods alt hendes job at informere dig og sørge for du føler dig tryg mht din kats helbred.
jul 2010
apr 2008
God bedring med ham.
Nyrerne