6.144 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

kattemor bider killing kattemor bider killing

hej kattegalleri

jeg har før lagt mærke til, at min kat først vasker den første fødte killing, men begynder bagefter at bide i nakken og halsen på den. kattemor ligger ned mens den gør det, og de to andre killinger dier. den har kun gjort ved den første fødte. den gjorde det igen i dag.

min mor siger,at det er fordi den vil flytte den. men det kan da ikke passe, når den ligger ned, mens den gør det.

er det normalt at den gør det? og er det også normalt at killingerne bider i hinanden? de er begyndt at få tænder.

det er første gang jeg har killinger, så ved ikke om det er normalt

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kattemor bider killing
  • #1   23. jul 2010 det er ihverfad ikke unormalt.

Du skal holde øje med det - bliver det så meget at killingen/erne har bidså på ca. 10% af deres krop er det kristisk.

Kendet en kat hvor det blev kristisk medv killingerne - så kristisk de var til dyrlge og blev barberet ned og fik renset sårene - det blev bagefter sprayet med noget bittert der desinficerede. Hunkatten sat på Zylkene - det hjalp - ingen biden eller flytten

Læs om erfaringer med Zylkene her:
    http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=77766

• #2   23. jul 2010 okay, tak for din hjælp. vil prøve at se på det der zylkene:D

• #3   23. jul 2010 Halløj
    Jeg har en kastreret hankat på 11 måneder, som for en måneds tid siden har fået en legekammerat, også en kastreret hankat, som var 12 uger, da vi fik ham.
    Der har overhovedet ingen problemer været og de har vasket, leget og puttet fra første dag.
    Men vores store kat bider også forsigtigt vores lille nye kat i hals og nakke, men gør det i forbindelse med vask og putte, hvor den lille bare spinder og synes det er hyggeligt..
    Ved ikke lige hvorfor han gør det?? Der er i hvert fald ingen tegn på aggression:)

• #4   23. jul 2010 Jeanette S og DK Neve, tak for jeres indlæg. Der er heller ikke noget tegn på aggression. Så det er nok fordi den ligger forkert, når den bliver vasket. Den kravlede også ind i ansigtet på kattemor og bed lidt i ansigtet på hende. Så det kan måske også være derfor.

• #5   14. jun 2015 Har lidt samme problem. Min tilløber kat er nedkommet med 2 af 3 skønne killinger. De er nu 3 1/2 uge gamle. Moren får nogle "anfald " hvor de 2 stakler skal overfaldes. Hun holder fast om en med forben, bider den og bruger bagbenene også, ved dog ikke om det er med eller uden klør. Det stopper jeg så ved at stikke en finger i munden på hende og vride killingerne fra hende til hun er kølet ned.
    Er det normal opførsel? Fra hende selvfølgelig ikke mig smiley

• Celina B
    Celina B Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #6   1. aug 2017 Jeg har det helt samme problem smiley mor katten bider i en af vores killinger oppe ved halsen?? Noget jeg kan gøre?

Kommentér på:
kattemor bider killing

Annonce