{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.944 visninger | Oprettet:

I. P
I. P
Tilmeldt:
24. jul 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 3

Køb af British Shorthair {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid drømt om at få en bamsekat british shorthair. Det er meget svært at vælge, hvorhenne man skal bøbe sin kat. Skal man købe med eller uden stamtavle. Hvis det er med stamtavle, hvilken opdrætter skal man så vælge. Er der nogen herinde, der kan anbefale opdrættere, som man kunne henvende sig til. Når man går ind og leder på nettet, er der jo mange muligheder.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af British Shorthair
  • #1   24. jul 2010 Jeg vil anbefale dig at få med stamtavle. Du er bedre sikret på den måde.
    Dernæst vil jeg anbefale at du besøger forskellige reg opdrættere. Det er vigtigt at man føler sig tryg hvor man køber sin kat. Det er muligt at du senere får brug for råd, så derfor er det vigtigt at kunne tale med sælger.


  • #2   24. jul 2010 Hvis du vælger med stamtavle så ved du at det er en raceren Brite og mange gange er katten "færdigpakket" d.v.s neutraliseret, øremærket og vaccineret. En Brite med stamtavle er forældredyrene i masser af tilfælde testet for arvelige sygdomme så finder du en opdrætter du "svinger" godt med så spørg ind til diverse tests og der følger altid en købskontrakt med, som sikrer både dig og sælger.
    Køber du en "ægte" Brite uden stamtavle får du absolut ingenting, jo en sød kat, men du aner ikke noget om dens ophav, sygdomme og andre "grimme" ting. Prisen ligger som regel på 2000- 3000 kr. og der er intet gjort ved katten, måske en ormekur !!!!
    Så skal du selv ud og have den vaccineret, øremærket og neutraliseret og der ligger prisen på ca. 1500- 2000 kr. alt afhængig af hvor du bor og vupti så har du betalt ligeså for en uden stamtavle som du skal gi' for en med stamtavle.
    Jeg ved godt hvad jeg ville vælge :o))


  • #3   24. jul 2010 Gør dig klar hvilken slags britte det skal være, farve, og kig så på Killingelisten.dk - her er rigtig mange udvalg. Tag evt. på udstilling og tal med de forskellige opdrættere, så får du hurtigt en fornemmelse for hvem du klikker med. Tillid er en god ting.
    Min kats opdrætter kan varmt anbefales, han er en pragtfuld kat med gode gener og super dejligt temperament.
    De hedder: www.nightrunners.dk
    Held og lykke med at finde din britte.
    Du er velkommen t at kigge forbi mit album og min bassekat.


  • #4   24. jul 2010 lige nu er der en i marked der har en Brite til salg for 1200 uden papirer. For mig ser den bestemt ikke ud til at ligne en brite, men der er nok nogen der er dumme nok til at købe den. Så igen et godt eksempel på at man kun kan være sikker hvis stamtavlen er med.

  • Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

    Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #5   24. jul 2010 Ja og sjovt nok har jeg en exotic MED papirer til salg, som absolut ikke har flad næse som de skal have iflg. standarden men ligner en brite typemæssigt. Han er dog ganske ægte.
    Sådan er der så meget smiley


  • #6   24. jul 2010 Cilie: Der er også grønne øjne hos britterne og deres ører har ikke perser/exotic standard, de er en mellemting men ik helst små.

Kommentér på:
Køb af British Shorthair

Annonce