{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  klumper el. ikke klumper kattegrus
  • #1   24. jul 2010 Klumpende kattegrus er godt til katte som tisser meget af gangen smiley
    Fordi det klumper det sammen som gør det lettere af fjerne det hele på en gang smiley
    Jeg synes også det er bedre til at fjerne lugten smiley

Men har man killinger under 6 uger, ville jeg bruge ikke klumpende for når de skal bakke trænes vil de spise noget af grusset, og det er ikke godt hvis det klumper i maven på dem smiley

Jeg bruger lige nu Fresh and Easy og klumpende kattegrus smiley

• #2   24. jul 2010 okay tak smiley

• #3   24. jul 2010 Klumpende kattegrus er så langt at foretrække, hvad enten katten tisser meget eller lidt. Det indkapsler osse lugten, som regel. Det er i længden osse billigere end ikke-klumpende, især hvis man dagligt fjerner klumperne. Til små killinger er det tilgengæld ikke godt, da killinger lige som små børn putter alt i munden. Det klumpende vil stoppe deres tarme og mave. Til killinger køber jeg noget der er lavet på majs. Det er rent faktisk foder til andre dyr. Men det fungerer rigtigt godt til de små, da det bare bliver optaget i systemet sammen med maden.
    Det ikke-klumpende ender med at være en værre gang "mudder" efter en tissetår eller 2 og det stinker.
    Der findes osse "perler" man kan bruge og andre bruger træ, jeg tror man skal vælge efter hvad der fungerer bedst for katten og sig selv.

• #4   24. jul 2010 Jeg foretrækker helt klart også det klumpende. Det er dejligt nemt lige at skovle op og smide ud, og jeg synes det er lettere at holde kattebakken ren på den måde, især med to katte der kan lave en ordenlig sø ind imellem smiley

• #5   24. jul 2010 Jeg bryder mig overhovedet ikke om det klumpende til mine kræ, de tisser så meget at selve klumpen groer fast i bunden!!! så vi er kun til ikke-klumpende, og kun det hvide Catsan, det holder til gengæld fantastisk godt, selv med min store flok skal bakken kun skiftes i bund en gang om ugen, og der er INGEN lugt overhovedet undervejs smiley

• #6   24. jul 2010 tak for jeres hjælp. nu ved jeg bedre hvad forskellen er på dem. jeg har også lige fra start brugt klumpende kattegrus, den med babypudder effekt. den fungerer okay, men hvis katten får dårlig mave, så fjerner den altså ikke lugten særlig godt smiley derfor overvejer jeg noget, som er bedre, selvom det er sjældent at det sker.

har også læst om catsan på andre sider, og der er også en del som synes godt om det. ville det være det bedste valg, hvis man skulle flytte i en ungdomsbolig, som jo ikke er så stor? altså at lugten ikke bliver i rummet.

• #7   24. jul 2010 Jeg tror helt klart at det er en smagssag, men vi har vist været stort set alle varianter, og den eneste der er god nok til os, er altså Catsan, så med små undtagelser, så har jeg brugt det i 10 år nu, og ingen af de andre mærker har været nær så gode til mine kræ smiley (bruger så også 7-9pakker pr måned, men har også tilsvarende mange katte jo)

• #8   25. jul 2010 Du har helt ret, det er en "smagssag" med grus. Jeg tror jeg har været de fleste mærker igennem, billige som dyre. Lige nu bruger jeg Golden Grey eller ExtremeClassic Der indtil nu har absolut de største fordele her hos mig. Olivers er bestemt heller ikke dårligt og leveres osse til døren. Det jeg især har bidt mærke i, ud over lugten, er at klumperne i de 2 første er mere faste og dermed nemmer at fjerne uden de smuldre. Dermed holder det tilbageblevne grus længere. Især hvis man fjerner med skovl.

• #9   25. jul 2010 Marianne N: har lige kigget på golden grey på en tysk side: zooplus.de

det ligner små sten, er det rigtigt at det er sådan noget, og tog dine katte fra start godt imod det, eller tog det lidt tid?

• #10   25. jul 2010 Mine hoppede lige ind i det. Men på det område har mine aldrig været vanskelige, kun hvis der ligger for "meget". Små sten, jeg vil sige at det stort set er som extreme. Det er i hvert fald ikke så groft som det ser ud til i forstørelsen på zooplus.

Jeg kender ikke zooplus andet end fra hjemmesiden, jeg kan nemlig ikke finde ud af om man har gratis levering hvis man køber for over 30 euro. Men jeg ved at mange er glade for at købe derfra.

• #11   25. jul 2010 Marianne N: lyder godt at det lidt lige som extreme. Tror nemlig jeg vil prøve det.

• #12   25. jul 2010 Jeg har i hvert fald ikke fortrudt margrethe

Kommentér på:
klumper el. ikke klumper kattegrus

Annonce