{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

2 katte sammen-spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har en enkelt klassisk perserpige og overvejer om hun skal have en legekammerat. Jeg bor i lejlighed. Nelly er 1 år og steriliseret. Har fundet en 2 årig ikke-neutraliseret hunkat som jeg er interesseret i.

Nu har jeg så en masse spørgsmål: hvordan skal jeg evt. introducere dem. Kan de gå på samme bakke. Der står altid mad og vand fremme, skal der nu stå to sæt? Er det i det hele taget en god ide at få en kat mere?

Undskyld hvis spørgsmålene er dumme men har aldrig prøvet det før.

Mvh Stina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 katte sammen-spørgsmål
  • #1   26. jul 2010 ingen spørgsmål er dumme, kun dumme svar smiley

    nu kender jeg ikke racen og deres temp, men her har vi 3 katte i lejlighed, med 2 bakker og en skål med vand, en med tørfoder og så en med vådfoder når de får det 2 gange om dagen, de klare de fint....
    da vi fik vores 3 kat stillede vi bare kassen på gulvet i stuen og lod dem klare det selv, vi holdte dog meget øje da den ældste vi har havde killinger og ikke kan li andre katte, men det gik helt smertefrit..

    som sagt kender jeg ikke den race, men syntes det er en god ide med en legekammerat..


  • #2   26. jul 2010 jeg har lige pt 4 katte i huset og de er rigtig glade for hinanden tror bare du skal ha to kattebakker jeg har 3 kattebakker til at stå til mine misser

  • #3   26. jul 2010 altså 2-3 gange i måneden er kæreste og jeg på besøg i mine svigerforældres sommerhus .. smiley de har en alm. perser og vi en klassisk (giorgio) men klassiske er mere legesyge og livlige end alm perser men har stadig et stort hygge sind smiley ..

    men ja min mis foretrækker to pakker og to skåle med vand og mad (men han spiser jo kun mine svigerfoældres kats mad(hihi)) men ja vær sikker på der er nok mad og to katte bakker skader aldrig smiley

    - håber det kan bruges smiley


  • #4   26. jul 2010 Introdusering:
    Jeg gjorder det at jeg havde Nala i en transporter, for at hun lige kunne se tingene an og Chili kunne kigge på hende stilte jeg den i stuen i et par minutter så han kunne snuse og se hun ikke gjorder noget.
    Også åbnede jeg.
    Men i de fleste tilfælde vil den boende kat være bestemt i starten og være lidt hidsig måske jaloux.

    Chili daskede Nala en del i starten.
    Nu gnubber hun sig op af ham og vasker ham og der er intet smiley

    Bakke:
    Ja det kan de formentligt godt kommer meget an på hvor renlige de er og om de vil finde sig i der ligger noget i bakken i forvejen osv smiley

    Vihar 3 katte og 2 katte bakker og det går helt fint smiley

    Mad og vand.

    Jeg vil sige det ville være klogest med to sæt.
    Men derfor kan de jo sagtens finde på at spise af hinandens smiley
    Men så er du sikker på du ikke vågner op om morgenen til en tom skål smiley

    God idé:
    Mange katte vil blive glade for en lege kammerat men nogle bliver desværre død jaloux

    Håber det kan hjælpe smiley


  • #5   26. jul 2010 Vi har 3 kattel lige nu, En steriliseret hunkat en Kastra hankat og så Vores nye hunmis som ikke er steriliseret!!! og jeg kan love dig for du løber til dyrelægen med din mis når hun kommer i løbetid.

    Bakken : Lige pt har vi 2 kasser, men det kun fordi medina lige er kommet..

    Madskåle : De har sådan en store nogle så der står kun en mad og en vand, smiley og det går meget fint..


  • #6   26. jul 2010 Natasja S:

    Det er MEGET forskelligt hvordan hun katte opføre sig når de er i løb smiley
    Nogle mivaer rigtig meget og rigtig højt.
    Andre snakker nærmest bare og er meget kælne. smiley


  • #7   26. jul 2010 Nu har jeg i hvert fald sagt ja til den nye kat, så må vi se hvordan det går.

  • #8   27. jul 2010 Held og lykke med det smiley

    Men husk hvis ikke de lige er perle venner i starten så giv dem lidt tid smiley


Kommentér på:
2 katte sammen-spørgsmål

Annonce