{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.522 visninger | Oprettet:

Lille killing efterladt i papkasse {{forumTopicSubject}}

Da jeg kom hjem igår stod der en papkasse nede foran min opgang henne ved nogle cykler og kan høre der er noget som piver fra den.. Der ligger så en lille kattekilling nede i den helt alene og ser ærlig talt ikke godt ud.
Jeg stiller kassen med killingen ind i opgangen og henter et håndklæde og pakker den lille misling ind i det, har selv to killinger så ville ikke tage den med op. Jeg har to underboer så spørger self om de kender noget til det, men det er der ingen som gør. Giver derefter killingen llidt mad og vand og for den i en trandsportkasse og afsted til dyrelægen..
Dyrelægen tjekker missen, det er en han, helt hvid, døv men killingen har heldigvis ingen "skader" udover at han er tynd som bare f***.. Og hans pels er helt beskidt, så han bliver ordnet og han er faktisk en utrolig sød killing og ikke bange af sig self lidt sky men hvem ville ikke være det hvis man blev efterladt i en papkasse helt alene ?!

Lige nu er han under rolige forhold nede hos min underbo som passer godt på ham, og ville egentlig gerne finde et godt hjem til ham i starten men har overvejet selv at beholde ham. Har to killingere i forvejen og de er begge hunkøn, de er er begge 4 måneder og rigtig gode killingere.
Jeg bor på 120 kvm lejlighed og siden den lille efterladte hankat er døv skal han også være indekat.

Har ladet mig høre at 3 katte er et godt antal at have, og tror han ville nyde de andres selskab.

Men hvor bliver man dog trist når man oplever sådan noget, at efterlade en lille killing helt af alene ! Det kan jeg jo slet ikke forstå...
Nå men så fik i en lille trist historie, men også god nu når katten har det godt.

Nogle der har gode råd mht til døve katte ?


Kommentarer på:  Lille killing efterladt i papkasse
  • #1   28. jul 2010 har dog ingen erfaring med døve katte - man kan minde for nogle uger siden at der var en anden der spurgte til en døv killing (prøv at søg i forummets sødefelt på "døv killing" ...

    ehm men sikker dog noget, hvem kan dog stille en lille uskyldig mis fra sig i en papkasse.. har ondt af den lille mis, men godt du kom afsted med ham, smiley jeg tror han er mere end taknemlig ...

    jeg ved vireklig ikke hva verden skulle gøre uden mennesker som dig, der elsker små kræ , og gør alt for at redde dem :)...

    synes det lyder som en god ide at du tager dig til ham , meeeen det skal du jo selv afgøre, smiley .. men håber alt ender godt smiley


  • #2   28. jul 2010 sorry , du skulle søge under døv kat ..

    her er linket .. smiley

    http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=78792


  • #3   28. jul 2010 Hejsa,

    jeg har en døv kat, og synes ikke at man mærker meget til det, altså andet end at man ikke kan kalde på hende, og hun ikke kommer automatisk når der er mad. Men jeg kan mærke at det er godt at hun ikke er enekat, for når hun ikke sover, så søger hun selskab, og hun nyder at både kæle og lege med de andre.

    Hun er utroligt frygtløs, sikkert fordi hun ikke hører de "farlige" lyde, men miauver så til gengæld også lidt højere end de andre, men det er jo klart når hun ikke selv kan høre det smiley

    du må endeligt spørge hvis der er noget, vi har som sagt hende, og så har vi også en døv hund, så jeg har prøvet lidt af hvert smiley


  • #4   28. jul 2010 Åhhh altså, hvor er folk onde.....godt du kom forbi og ydede en kvik indsats.
    Held og lykke med ham.
    Der skulle ikke være større problemer med komunikationen bare fordi han er døv, han vil hurtigt lære dine vaner at kende og mht kontakt skal du bare have mere øjenkontakt med ham så I kan "tale" kattesprog sammen. Du ved blinken med øjnene og smasken ( han kan se du gør det).
    God fornøjelse.


  • #5   28. jul 2010 Tak for hjælpen ! smiley

  • #6   28. jul 2010 Ej puha hvordan kan folk gøre sådan noget! Det forstår man altså ikke... Men dejligt at du fandt den og at den har det godt smiley

  • #7   29. jul 2010 det er dejligt at hører der er nogle der gider gøre noget for de små pus. hehe hvis du nu skal finde et hjem til ham. så skriver du bare smiley

  • #8   29. jul 2010 Hej.
    Vi har også en døv kat og hun er ikke meget anderledes end vores anden kat. Til at starte med sov hun tit når vi stod op og der kunne gå lang tid før hun vågnede, nu ved hun hvornår vi står op og sidder klar ved døren når vi vågner. Hun er fuldstændig frygtløs og kaster sig ofte ud i dumme ting, f.eks elsker hun når børnene skal bade i vores badekar, hun går rundt på kanten af badekarret og nyder når børnene sprøjter vand på hende, nogle gange falder hun også i men det tager hun helt roligt. Hun er også meget kontakt søgende og miaver højlydt hvis vi lukker hende inde for sig selv.


Kommentér på:
Lille killing efterladt i papkasse

Annonce