lidt lang historie om vand og kat {{forumTopicSubject}}
Nogle af jer ved måske, at der i torsdags faldt en masse regn og især i Slagelse (jeg bor der). Kloakkerne kunne selvfølgelig ikke holde til al den regn
Så hvor var det bare dejligt at være den, som hørte, at der løb noget vand ud et sted, og så satte fødderne ud på gulvet i noget dejligt kloakvand
Prøver så at tænde lyset, men strømmen er gået.
Tænker hurtigt: nok en god ide at ringe til far, og sige hvad der er sket. I mellemtiden bruger jeg lyset på min mobil til at finde Silke og killingerne. De er alle vågne, og Silke mjaver. Deres papkasse er helt våd, og Silke er vist lidt i panik over det.
Far kommer med stearinlys, fordi der ikke kan tændes for relæet (viste sig, at det var stikkontakterne i mine forældres værelse, der var skyld i dette, da de sidder nede ved gulvet). Jeg skynder mig at tage killingerne, og tage dem op i stuen, hvor de bliver indrettet på et tæppe på sofaen. Hurtigt ned igen og hente Silke, som var hoppet over på vasketøjskurven. Hun er absolut ikke glad for vand
Hele kattefamilien er nu samlet og spinder
Lyset bliver også tændt, og hele familien kan nu gå i gang med at fjerne vand og rydde op.
Men hvor er jeg bare glad for den menneskelige intuition. Onsdag aften valgte jeg pludselig at flytte killingerne væk fra under min sovesofa (det er en gammeldags en, med indbygget opbevaringsrum under sovepladsen. Ved ikke hvor bedre jeg kan forklare det), og over i papkassen. Silke fjernede dem hele tiden i begyndelsen, så jeg gad ikke rigtig prøve på det mere. Men denne gang blev hun der hos killingerne. Jeg er lidt bange for, at hvis jeg ikke havde flyttet dem over i papkassen, så var de måske druknet:’(
Oprydningen er nu næsten helt færdig. Mangler stadig to rum i kælderen, og noget tøj der skal vaskes. Derfor tid til at dele denne lille episode med jer
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.203
lidt lang historie om vand og kat