Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udgifter om måneden
  • #1   31. jul 2010 omkring 3000

• #2   31. jul 2010 det var sku meget

• #3   31. jul 2010 Det syntes jeg også ...

• #4   31. jul 2010 det må være noget dyrt foder du køber så

• #5   31. jul 2010 jeg bruger små 1000/1500 om måneden på 3 voksne katte og mindst det dobbelte når vi har killinger

• #6   31. jul 2010 det er også meget syns jeg

• #7   31. jul 2010 dyrt foder= holder længere og i sidste ende skåner det dig højest sandsynligt for dyrlæge regninger.

Hvad er det du vil vide havd vi bruger penge på?
    Jeg køber somregel hjem i store partier af både foder og grus det er gerne 20 x 10 kg grus og 5-6 x 10 kg foder. Vi har nu 10 katte og har indtil videre haft 2 kuld i år og flere er på vej.
    jeg kan ikke regne ud præcis hvad jeg bruger på grus/foder om mdr. men er detr specielle udgifter som dyrlæge eller hvordan du vil vide?

• #8   31. jul 2010 Vi bruger ca 700 kr om måntil foder og kattesabd samt ca700 for vac af 2 katte samtidig

• #9   31. jul 2010 det er bare generelt...

Nu skal jeg kun ha en kat at starte med,og det skal være en inde kat.
    men har nu ikke regnet med at bruge så mange penge på en kat.

• #10   31. jul 2010 Jeg vil tro man kan fodre og gruse en kat for 3 til 400 om måneden

• #11   31. jul 2010 som Lis siger koster det jo ikke nær så meget og kun give foder/grus til en kat, men vælger du det lidt bedre (som også er lidt dyrere) så holder det længere.

• #12   31. jul 2010 ja det lyder også rimligt.nu er det jo ikke det store den skal have.

• #13   1. aug 2010 altså jeg har godt nok kun en kat , men køber også mad i store partier , kan ikke lige huske hvor mange kg. det er , men den pose jeg købte som er den støste fra RC har holdt 7 måneder, og der er stadig mad tilabge smiley .. og den koster omkring 5-600 kr .. og jeg bruger nemt en pose kattegrus på 30 ltr. i løbet af en måned som hedder "Thomas Katzenstreu" som jeg køber i tyskland , betaler max 150 kr. for en sæk .. så du kan jo selv regne lidt på det .. og der er jo også dyrelægebsøg, og det er måske smart at ligge lidt til side, du ved jo aldrig hvornår misse bliver syg .. I:

• #14   1. aug 2010 Vi bruger ca. 3000,- kr. om mdr. til 8 katte. Så kommer dyrlæge oveni og killinger kommer også oveni smiley

• #15   1. aug 2010 jeg bruger ca 500-700 i månden på 4 katte

køber rc perserfoder den store sek den holder 3 månder og koster 500 ca og så bruger jeg ca 2 poser grus det man siger i månden det koster 160 kr per sek.

og så kommer dyrelægeregninger ved siden af men det heldig vis ikke så tit sss og så bliver udgifterne nok lidt støre når der kommer killinger.

men vil gerne vide hvad i bruger til jeres katte jer der bruger 3000 i månden syntes godt nok det var meget.

• #16   1. aug 2010 **DK Healing Heart.* *
    Jeg køber ca 2 sække voksenfoder fra RC til 549,- kr. pr. sæk
    1 kitten 36 til 549,-, kr.
    1 babycat til 329,- kr.
    8 poser grus til 160,- kr.
    for ca 100,- kr. vådfoder og snack.
    Skal så lige tilføje, at jeg har en kat udenfor, som er tilløber og han spiser også her. Og så kommer der også lidt pindsvin. De skal jo heller ikke sulte, vel ? Og gruset det svinger også lidt alt efter hvor meget de gør det udenfor de tre som kommer ud smiley

• #17   1. aug 2010 spiser dine katte alt det på en måned?

• #18   1. aug 2010 Regn med ca 350 kr. pr. md. pr. kat til foder og grus.
    Men det kan jo variere meget alt efter, hvilket foder og grus man bruger.... og om man forstår at købe billigt ind smiley

Jeg køber fx billigt vådfoder i Aldi (LUX) udmærket til prisen. Og køber kvalitetstørfoder, når det er på tilbud. Grus hamstrer jeg. Fx koster en sæk Extreme Classic normalt 150 kr, men på tilbud kun 100 kr.
    (godt grus betaler sig virkelig både mht. pris og rengøring af bakke).

Dyrlægebesøg (kan være fra 450 kr. pr. år til maaaange kr pr. år). Katteudstyr såsom kradsetræer, legetøj, transportkasse, kurve osv. koster også, men det holder jo længe smiley
    Og så er der forresten udgifter til støvsugerposer, evt. loppemiddel, fnugruller ... og evt. nyt tøj og møbler (der ryger jo let et par tråde med kattekløer ;)).

• #19   1. aug 2010 ... nåååh ja, og så er der indhegning / vinduessikring ...

• NH J
    NH J Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Katte: 2 Svar: 10
    #20   1. aug 2010 Eksempel pr. kat ved et dyrere foder:

Royal Canin Kitten Maine Coon 36 10 kg Kr. 520,00 (+100kr i fragt)

100g pr. dag (fodringsvejledning) vil give en holdbarhedstid på ca. 3 måneder = ~200,-/mnd.
    Altså, 6-7 kroner pr. dag for at holde en kat mæt.

Hvis du ønsker at supplere med en godbid, f.eks. en lille pose billig vådfoder, kan du tilføje ca. 80,- mere pr. måned. De helt billige koster en 2-3 kroner stykket.

Grus: Du kan vel strække en 16 kilos Extreme Classic til en måned = 120,-/mnd.

Hvis du er tilhænger af årlige vaccinationer, skal du tilføje endnu 50,- pr. måned.

Uforudsete dyrlægeregninger er sværere at takle.
    Forsikring med selvrisiko på ~500kr. er ca. 100,-/mnd.

Om du sværger til enten den ene eller den anden religion mht. fodring med ren tørfoder, vådfoder, BARF, leverpostejsmadder eller alt blandet sammen, tror jeg ikke, du vil kunne gøre det meget billigere end 3-400,- samlet.

• #22   1. aug 2010 jeg bruger ca 500-600 kr om måneden på foder til vores hankat, derud over er der så udgifter til loppe og ormekur, årliga dyrelægetjek og hvis den skulle blive syg så vil da nok sige at hvis man deler de ting med ud på månedsbasis går der nemt en 1000 kr på det for mit vedkommende, jeg tager ham så også hellere til dyrelæge en gang for meget end for lidt da han er lidt af en slagsbror

• #23   1. aug 2010 Vil sså også lige sige at vores er lidt ekstra dyr i kost og dyrelæge da han er permanent på skåne diæt og har et skrøbeligt helbred

• #24   1. aug 2010 Jeg vil tro jeg bruger ca. 200kr i en måned hvor jeg ikke køber foder og så ca. 700-800kr i en måned hvor jeg køber foder, og det er til to katte. Der udover komemr dyrlæge engang imellem så er det over 1000kr, hvis man har råd til at ligge lidt til side hver måned er det en god ide at starte en katte konto til hvis der kommer uforusete udgifter hvilket der engang imellem kommer når man har dyr

• #25   1. aug 2010 Pris for en kat. Tja, jeg har lige haft ringet til vagtdyrlægen (min egen). Nu er han en flink mand der lige vil komme forbi om et par timer for at tjekke om det er mig der er pyldret. Og det er det nok. Min søn skrumlede lige over killingerne, så Mimse begyndte at halte og det så ikke så godt ud. Men det har nok været slaget, for nu ca 1 time senere, render han igen rundt som intet var hændt. Men en dyrlægeregning kan lynhurtigt løbe op, især hvis katten bliver syg uden for alm. åbningstid.

Jeg vil næsten sige at har man ikke 500-700 kr om måneden, skal man ikke have kat. For i min verden SKAL man sørge for vaccination, årligt eftersyn og neutralisering og hvad derudover måtte komme af dyrlægeregninger. Med alderen kan en kat få store problemer med tænder/tandkød. De kan få nyrevanskeligheder og sukkersyge og meget andet, der gør at det bliver ekstra dyrt med foder og dyrlægebesøg og medicin.
    Klatremiljøer/klatretræer bestemmer man jo selv hvor mange man vil have af og hvor dyre de skal være. Legetøj behøver man ikke at bruge en formue på, katte er lykkelige for en fjer man finder eller mange af de ting man alligevel har. Det med nuttet udseende og flotte farver er ikke for kattens skyld.

Har man udekat, jeg så ender det ofte med at man kan risikerer at punge ud med endnu flere penge. Katte lærer ALDRIG færdselsreglerne og nogle mennsker kan gøre dem ondt. Plus de osse er udsat for sygdomme, rifter og sår/bylder efter slagsmål.
    Jo, der er meget at tage højde for inden man anskaffer sig et dyr/kat.

• #27   1. aug 2010 På en side note:
    Er der nogen af jer som er bekendte med det danske mærke Dia-kat? (fåes også til hund) Jeg har fået at vide det er et rigtig godt mærke, mener vi giver omkring 375kr for 7,5 kg.
    Er der andre her som kender dette mærke? det forhandles ved dyrehandlen i hvert fald i Odense.

• #28   1. aug 2010 Jeg skriver også ca 3000,- kr. om mdr. til 9 katte og pindsvin, som lige kommer forbi og der kommer engang imellem også en anden kat og tømmer skålene. Og så tænkte jeg faktisk heller ikke på loppeforebyggelse sm jo også er en stor udgift når man har 9 katte der får det en gang pr. mdr. og ormekur en gang imellem er heller ikke iregnet dette beløb. Ja udekatte er dyrere. Min Tyson alene er oppe i 15000,- kr. fordi han render ude smiley og er kommet til skade 2 gange smiley Men jeg kan ikke spære ham inde. Har prøvet. Måske når vi får lavet den her løbegård, som jeg nu har ventet på i flere mdr. pga uheldige omstændigheder. Men nu begynder manden i det mindste på projektet, så der er håb forude smiley Den kommer til, at koste 8 - 10000,- kr. så det koster altsammen, når man har dyr/kat smiley

• #29   1. aug 2010 Omkring 1000 kr i gennemsnit vil jeg tro..

• Catlady
    Catlady Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 48
    #30   1. aug 2010 Hvis du anskaffer dig en killing, så vær opmærksom på at det er DYRT at få den vaccineret, neutraliseret og øremærket. Jeg har to killinger, og første vaccine kostede ca. 1000 for dem begge - men 2.vaccine + neutralisering + øremærkning løber op i 4300 kr.

Ellers vil jeg tro at vi bruger 5-600 gennemsnitligt for to styks killinger, men vi har ikke haft dem ret længe endnu smiley

• #31   1. aug 2010 den jeg skal kigge på er 1 år.

• #32   1. aug 2010 Syntes det er svimlende beløb de andre kommer med!

Det behøver, trods alt ikke være pisse hamrende dyrt at have en kat!

Køber du en killing, kommer der som sagt, vaccination,neutralisering og øremærkning.. for en kat løber det ca. op i 2.500. +/- 500kr alt efter hvor du får det henne. (det kan betale sig at snakke med flere dyrelæger)

Uanset hvilken kat du køber, skal du have kattebakke hvis ikke den kan kommer uden for, sådan en kan du købe i feks. petworld for 150kr.

dertil kommer kattegrus, vil godt anbefale det "dyre" fra petworld til 50kr. det holder ca. 2 uger hvis du husker at fjerne deres efterladen skaber.

og så er der maden, er det en killing, er det lidt dyere. Købte 9 kilo killinge mærkefodder som normalt er til opdrettere hos min dyrelæge. Det kostede 299kr og det holder LANG tid..

Er det fodder til en voksen kat, er det faktisk næsten ligemeget hvad pokker det hedder, hvis der er mindre nærring i det spiser den bare mere sådan er det.

Du kan få en stor pose fodder ca. 5 kilo for helt ned til 48 kr i aldi. feks.

Jeg vil sige det sådan her, killing opstarts pris: 3000kr, incl. legetøj,dyrelæge,mad,kattegrus,kattebakke,sele,halsbånd osv. og så taler vi nok til et par måneder!

Voksen kat opstarts pris: ca. 6-700kr.
    incl: kattebakke, fodder, legetøj,kattegrus,halsbånd,sele.

Efter at have købt det nødvendige til en start, bruger jeg ca. 250kr i måneden på min kat. men den er også killing og skal have lidt dyere fodder.

Det er slet ikke så dyrt igen.

og man bestemmer selv hvor dyrt man vil gøre det, nogle mennekser behøver ikke spekulere på penge sager og kan sagtens bruger 3.000kr + i måneden på deres kat.. hvilket jo for os normalt tænkende mennesker er fuldstændig vandvittigt. Til normalt forbrug, incl. foder og katte grus og en smugle ekstra hygge vil du ikke kommer af med mere end 300 i måneden.

Held og lykke med det smiley

Mvh.

• #33   1. aug 2010 Har du så husket at indregne ekstra udgifter til dyrlæge ud over vaccine og årlig eftercheck??
    Man kan skam osse nøjes med en opvaskebalje som kattekasse, de er på tilbud til en tier i Brugsen.
    Billigfoder, jovist, det kan man sagtens bruge, men så er udgiften til grus osse meget større plus at aldersbetingede sygdomme opstår tidligere og fejlernæring. Så det vil jeg da klart anbefale hvis man kun tænker her og nu.
    Jeg har bestemt ikke en formue, jeg er på FP men kunne ikke drømme om at give mine katte det billige bras at spise. Jeg ved osse at man pludseligt kan stå med en dyrlægeregning på 6000 og mere. Så de penge er rare at have sparet op. Nå ja, man kan selvfølgelig osse bare aflive kræet at få en ny til en halvtresser.

sarkasme og ironi kan forekomme i teksten

• #34   1. aug 2010 *GG* Ja, vi som holder kat herinde, må jo åbenbart være millionærer.. Hmm, nej egentlig ikke.

• #35   1. aug 2010 De eneste som får noget ud af at give en voksen kat mærke fodder, er producenterne som griner hele vejen til banken. Tro mig jeg har arbejdet på fabrik med sådan noget, og forskellen er meget lille. Jovist, katten skal da have ekstra nærrigt mad som lille og man kan da også hvis man virkeligt er nærrig finde noget katte mad fra polen til meget få penge, men holder man sig til alm. kattemad er det altså lige så fint som alt muligt andet skrammel.

Faktisk, marianne ikke en dårlig ide med den vaske balje, men vil dog råde folk til at købe en lukket kasse, da det ellers stinker frygteligt smiley

mvh.

• #36   1. aug 2010 Lasse, så glemmer du vist lige en ormekur af og til og loppeforebyggelse og skal katten være indekat, så skal du også lige anskaffe kradsetræ, så jo noget sparer på sig selv og nogle sparer på deres katte smiley

• #37   1. aug 2010 Det med foderet er bestemt ikke rigtigt. Det er tydeligt at se på hvor meget der kommer i kattebakken. Selvfølgelig er der nogle af de "store" mærker der ikke er så gode som de selv påstår. Godt foder= lidt i kattebakken. Derudover er der osse stor forskel på de ting en kat har brug for, vitaminer, mineraler osv. Nogle har endda for meget calcium i, så katten senere kan udvikle nyresten, som den ikke ville have gjort hvis mængde havde være passende. Der er osse forskel på kødmel og kød. Så jo pris og kvalitet hænger sammen, men få undtagelser.

• #38   1. aug 2010 Lasse P: du burde læse den mail som vores venner har sendt rundt og som også ligger herinde. en mail om carnitin som er vigtig for katten ellers kan den dø. sååå ja bare lige en sidebemærkning smiley

• #39   1. aug 2010 man kan jo evt. suplere det billige med noget fisk eller andet, netto har et godt tilbud på katte med på 3 kg, til 65 kr mener jeg der er, så det skal jeg have

• #40   1. aug 2010 nu holder det dyre jo længer end det billige man køber ved suppermarked tror i længden at det er dyre at bruge det billige og samtidi er det ikke nær så godt for kattene.

jeg køber en sæk RC foder til lidt over 500 kr og den holder alså 3 månder til 4 katte her i huset

• #41   1. aug 2010 kan det ikke være lige gyldigt hvor meget der kommer i bakken, når man alligevel bør fjerne efterladenskaber dagligt? Hvis det er den største bekymring om hvor meget kræet skider, så køber jeg gerne det billige, for SÅ slemt syntes jeg ikke det er, i forhold til da jeg prøvede det dyre

• #42   1. aug 2010 8Altså hvis det var fordi vi bekymrede os for hvor meget der kommer i bakken, så kunne det være ligegyldigt, men det er ikke det det bekymrer os, når vi siger der kommer dobbelt så meget ud i den anden ende.. Det skal jo igennem vores katte og hvorfor lade så meget affald komme igennem vores elskede katte. Hvor meget "affald" ønsker du selv skal igennnem dig selv ? Jeg spørger bare ??

• #43   1. aug 2010 puh ha, det kommer jo helt an på måneden..

Denne måned har der pga killinger (hitter sammen med ders mor) ekstra mange udgifter, og min Europé skulle have røgtenfotograferet sine tænder og senere have 2 tænder revet ud, så denne måned har jeg brugt RIGTIG mange penge..

Normalt bruger jeg nok ca. 400 kr i måneden for 2 katte

• #44   1. aug 2010 Lige præcis yvonne. Et menneske kan osse sagtens leve af junkfood hele livet. Spørgsmålet er bare hvor langt det liv bliver og hvor meget man eller kommer til at fejle

• #46   1. aug 2010 Jeg har to misser - en stor 1 årig han med en stor appetit og en lidt mindre pige på halvandet år. Jeg fordrer med Royal Canin - det koster 349 kr. for 5 kg. mener jeg det er, og det holder en måneds tid +/- og så får de self. lidt lækkerbiskener ved siden af:) Ligesom mange andre herinde, synes jeg det er vigtigt at ofre lidt på noget ordentligt foder! Mine misser bruger ikke længere kattebakke, da de gør deres toiletbesøg ude, men da de gjorde købte jeg det billige kattegrus fra Fakta - mener det kostede 17 kr for en pose, som holdte godt to uger - og det syntes jeg var rigtig godt!! Det handler både om prioritering og om, hvor ofte det er nødvendigt med dyrlæge, og det kan man jo desværre ikke forudsige. Jeg har været heldig med mine to indtil videre, men er også 100% sikker på, at de kommer fra en god kattefamilie med gode gener - og det har jo så også kostet lidt:) - Så ja... en prioriteringssag er det i høj grad:)

Men held og lykke med missen:)

• #47   1. aug 2010 jo tak, glæder mig rigtig meget til at få noget selskab og noget ansvar.

• #48   2. aug 2010 Jeg er bestemt heller ikke rig selvom jeg ligger mange penge i mine dyr, det gælder både kat og hest, er på Fp så det er et spørgsmål om hvordan man prioriterer og for mig er det vigtigste at jeg ved at mine dyr får det bedst mulige til dem og at jeg aldrig skal tøve et øjeblik med at ta til dyrelæge hvis det er påkrævet og det er en god ide at ligge penge til side til de udgifter da dyrelæger er voldsomt dyre

• #49   2. aug 2010 Lasse P **Syntes det er svimlende beløb de andre kommer med!<**

Du må lige ind og tælle katte på profilerne smiley Du skal jo huske at dividere beløbet med antal katte. De fleste af os regner faktisk med en udgift på 3-400 kr. pr. kat pr. måned. Altså ikke meget mere end de 300 kr, du selv når frem til smiley

• #50   2. aug 2010 Nu har jeg læst lidt om det her Carnitin fordi vi vil naturligvis meget gerne passe på vores katte. Vi fodre med Diakat-Maintenence og supplerende snacks Dentabits og Anti-hairball treats fra Wishkas samt vital kraft stænger.
    Har lige skrevet en mail til Diakat foder producenterne for at få opklaring på om der overhovedet findes carnitin i deres foder. Synes ikke at kunne finde det på pakken.
    Hvis det ikke findes i foderet, hvad kan man så gøre? og hvor kan dette købes? kan man fodre med noget andet slags mad for at give dem det her tilskud eller?

Hjælp.

• #51   2. aug 2010 Man skal selvfølgelig give sin kat det mad, man selv syntes den skal have, det jeg siger er bare, at man absolut ikke behøver at give den det dyreste. Katte spiser levende mus, insekter og andre dyr og helt ærligt så er jeg ganske sikker på de ikke dør af billigt foder smiley

Mht. svimlende beløb, når damen skriver hvad i andre giver i måneden for at holde en kat og får svaret 3.000kr så tænker man ikke just på at personen måske har 5-6 katte smiley

Det var blot for at fortælle hende at det sagtens kan lade sig gøre at holde dem for mindre smiley

• #52   2. aug 2010 Hvis du nu læste det hele, jeg havde skrevet, Lasse, så er det faktisk ikke kun 5 - 6 katte jeg har... Jeg skriver faktisk ca 3000,- kr. til 8 katte. Og så glemte jeg faktisk, at tælle ham udenfor med, så rent faktisk er det 9 katte + pindsvin :)) Men når det kommer til stykket, så er jeg faktisk ikke sikker på, at det er helt nok. Jeg ved det ikke præcis, efter nytår kan jeg fortælle det mere præcist, da jeg fører regnskab med det nu og er selv spændt på, at se hvad det ender ud med :))

• #53   2. aug 2010 Nej lasse de dør nok ikke af det, ikke lige med det samme. Du kan osse leve af burgere og pomfrittes hele dit liv. Spørgsmålet er bare hvor langt dit liv bliver og hvilket livsstilssygdomme du skal døje med undervejs?? Det samme gælder dyr, i dette tilfælde en kat.
    Nu skriver du at de lever af mus osv, mine får osse råt kød og daggamle kyllinger oveni kvalitetsfoder. Og nu skriver jeg med vilje ikke hvilken type foder jeg bruger, da jeg bruger flere mærker. Men ALDRIG i livet om jeg ville købe kitkat eller andet bras der kun er benmel og kornprodukter i og slet ikke nok taurin, carnitin og andet der er livsvigtigt for en kat at få. Eller hvor der er for meget calsium i så de kan danne nyresten.

• #54   2. aug 2010 **Katte spiser levende mus, insekter og andre dyr**

Mjaeh.... hvis de har mulighed for det. Det er nok ret begrænset for indekatte.
    Netop med indekatte synes jeg man bør gøre lidt ekstra ud af foder (og andre ting) da de ikke har noget valg.

Men jo, man kan godt holde en kat med foder og grus ret billigt - OG samtidig fornuftigt. Jeg lavde lige en hurtig hovedregning: Hvis man forestiller sig én lille kat, der måske har behov for 50 g tørfoder og 200 g vådfoder dagligt, så kan man købe 10 kilo Hills på tilbud til 450 kroner, hvilket er nok foder til et halvt år (dog lidt længe at have en åbnet sæk til at stå). Og så en halv dåse LUX pr dag, og nogle dage måske noget billigt sejfilet.
    Foderudgiften kan så holdes på ca 175 kr. pr. måned. Billigt, synes jeg.
    Grus har jeg svært ved at forestille mig kan holdes under 75 kr. pr md. (medmindre katten besørger udendørs).
    Dvs: ca 250 pr. md. for godt foder og inklusive grus.
    Altså ingen grund til at fodre katte med "gnaverfoder" (det billigste tørfoder indeholder meget mere korn end kød ... og det er der forresten også noget af det dyre der gør).

• #55   2. aug 2010 har lige købt 8 kg. kitekat tørfoder i netto for 130 kr. det er er jo et super tilbud, og vil suplere tørfoder med fisk som toskerovn og andet godt.

• #56   2. aug 2010 Har du fået noget foder med, af det den plejer at få ? Hvis du bare skifter over uden at blande det den første uge risikere du at katten får diarré.

Kommentér på:
udgifter om måneden

Annonce