Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  klippe negle
  • #1   16. jan 2006 slet ikke nogen der kan hjælpe

• #2   16. jan 2006 ja det må du gerne, og kommer din kat ud, så bør du gøre det.. Hvis din kat har lyse klør så er det nemmest, for så klipper du bare et par milimeter fra blodåren.. (den kan ses ved at det er en rød streg inde i kloen..) Har din kat mørke klør, så er det lidt sværere.. men så nøjes du bare med at klippe en eller 2 milimeter af.. Du kan også se bag på kattens klør, der er ligesom en fordybning længere inde.. Den kan også være lidt en guide til hvor langt ind, for når den kommer, så er blodåren der også..

Det er godt at vænne katten til det allerede som killing, så undgår man slåeskampene senere..

Husk "ulvekloen" (hedder den på hunde) da den kan blive indgroet hvis man ikke klipper den.. Den sidder lidt oppe på benet..

• #3   16. jan 2006 Og kommer din kat IKKE ud, skulle der så stå i første linie

• #4   16. jan 2006 mange tak for svaret skal man bruge en speciel saks eller kan man bruge en alm neglesaks??

• #5   16. jan 2006 Du skal helst bruge en saks til at klippe dyreklør.. det gør det nemmere for dig selv..

Man kan få nogen hvor man sætter kloen ind i et hul og klipper.. og man kan få nogen som ligner alm. sakse, de kan bare tage tykkere klør end dem mennesker har smiley

Det er lidt hvad man selv synes om..

Og har din kat ikke prøvet det før, så tag en langærmet bluse på.. smiley

• #6   16. jan 2006 Hehe.. før var jeg først med svaret, nu var det dig Alex.. smiley

• #7   16. jan 2006 Se f.eks. her.. der har de nogle forskellige:

(link fjernet)

Man kan få flere forskellige slags, og de fleste dyrhandlere har det i deres butikker.. smiley

• #8   16. jan 2006 Altid noget vi svarer det samme... hehe smiley

• #9   16. jan 2006 tak for hjælpen
    vil finde mig sådan en saks og så prøve om jeg kan få lov til at klippe deres negle og jeg skal nok huske den langærmede trøje:D

• #10   16. jan 2006 hehe ja det kunne være jeg skulle vælge sådan en i stedet for

• #11   16. jan 2006 <i>KLIPPE NEGLE PÅ EN KAT?
    Hvem gør dog det, ? forhåbeligt ikke på en udekat, vel?</i>

• #12   16. jan 2006 Jeg klipper negle på mine misser, jeg bruger en spicial saks jeg har købt (ca 30kr) og den fungerer fint, jeg har også bruget en 3i1'er (altså dem man også bruger til mennesker) og var også hel fin at bruge.
    Man kan sagtens gøre det selv, men for uerfarne ville jeg nok anbefale at være to om det, en til at holde katten og en til at klippe.
    Pøj pøj med det.

• #13   17. jan 2006 Jeg klipper selv negle på mine katte med en klosaks.
    Når de kun går på bløde tæpper kan de blive så lange at det siger ritch ritch når de går hen over tæppet og så er det på høje tid at få gang i klosaksen.
    Normalt klipper jeg vel et par milimeter hver anden uge

Alle mine kate har lært at kloklipning er noget man bare gør. Indlæringsmæssigt har jeg nappet en klo i ny og næ når katten alligevel har ligget og hygget på skødet af mig. Nu har Sean også lært proceduren så nu napper jeg bare en kat og sætter mig med den på skødet og tjekker (og evt. klipper) der kløer der skal studses - og så får de begget ordnet kløer samme dag så ingen af dem har en fordel når de leger

• #14   30. jan 2006 hej..
    Jeg ved at hvis din kat kommer ud må du ikke klippe dem.. for den skal kunne forsvare sig selv i naturen.. og hvis det er en indekat må du gerne..

Kommentér på:
klippe negle

Annonce