5.835 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Advantage til hund-anvendes på kat? Advantage til hund-anvendes på kat?

Hej.

Lige et hurtigt spørgsmål.

Har været forbi den lokale Bonnie dyrecenter, hvor ekspedienten fortæller hun anvender advantage til hunde, på hendes katte. Hun avler og har brugt dette de sidste mange år med stor succes. Jeg har hørt flere fortælle samme, og hvad er jeres erfaring? Kender i nogle steder, evt tyske hjemmesider hvor det kan købes billigere, det er den til store hunde på 25-40 kg.

Så har vi købt en pakke kanyler på apotek som man så bruger til at suge det op med og give sin kat, selvfølgelig uden på huden/pelsen!! I den mængde kat nu skal have efter vægt. (man ganger ned)

Hilsen L.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Advantage til hund-anvendes på kat?
  • #3   20. aug 2010 Donna´s mor: Det er bayvantic du ikke må bruge til katte. Så ingen alarm.

Lene P: Tak for info, dette var jeg dog klar over, men så kan andre i det mindste se det.

Har i jeres loppekur på køl?

• #5   20. aug 2010 vi bruger den fra 25 kg og over , Vi køber det hos vores dyrlæge ,
    Og hun siger 0,1ml. pr kg , så det passer jo meget godt med hvad Lene P også skriver.

• #6   20. aug 2010 Jeg bruger Advantage 40 kg hund, til mine katte. Det har jeg gjort ca i 4 år.

• #7   20. aug 2010 Tak for hjælp/råd... Lige bestilt på tysk hjemmeside til ca. 180 pr pk. med 4 stk´s pipette i hver.

• #8   20. aug 2010 Jeg har også praktiseret det i mange år - og helt uden problemer.
    0.4 ml til katte på og under 4 kg. og 0.7 ml. til katte over 4 kg. (uanset mer-vægt).

• #9   20. aug 2010 nej brug det ikke på din kat når den er beregnet til hund, så køb hellere den der er lavet til kat.
    du ricikere at slå katten ihjel eller gøre den forfærdelig syg. jeg har snakket med en der har med loppemidlet at gøre. det er ikke for sjov at der står på pakkerne at de ikke må andvendes på kat.

• #10   20. aug 2010 Little Angel:
    Koncentrationen af det virksomme stof er den samme i begge typer, så det er blot et spørgsmål om at regne og måle rigtigt af.

• #11   20. aug 2010 Jeg bruger også Advantage til store hunde og fordeler det ud på både min lille hund og kattene, det er langt billigere.

Det er Bayvantic Vet til hunde du ikke må bruge til kattene, da de får en alvorlig og livstruende forgiftning.

• #12   25. aug 2010 Så er det købt over tysk hjemmeside, modtag efter 2 dage og det er hermed brugt på begge katte, lopper springer allerede af ;o)

Har snakket med dyrlægen og selvfølgelig må de ikke anbefale det, men dyrlægen gjorde det samme ved sine katte!

• #13   12. aug 2012 Det er samme virkestof og mængde pr. kg en hund og kat skal have - så er der der ikke noget problem i...MEN man skal jo kunne finde ud af det.

Jeg står lige pt i en loppeudfordring, så jeg har netop neddoseret Frontline Compo - havde noget 2 år for gammelt liggende - troede egentlig ikke, at det virkede endnu - MEN lopperne dør, så det er jo fint...

MEN skal jeg købe ind igen af loppemiddel, så er det helt klart Advantage, da det er det produkt, der pt skulle virke bedst.

Hilsen Heidi og birmabanden

Kommentér på:
Advantage til hund-anvendes på kat?

Annonce