Advantage til hund-anvendes på kat? Advantage til hund-anvendes på kat?
Hej.
Lige et hurtigt spørgsmål.
Har været forbi den lokale Bonnie dyrecenter, hvor ekspedienten fortæller hun anvender advantage til hunde, på hendes katte. Hun avler og har brugt dette de sidste mange år med stor succes. Jeg har hørt flere fortælle samme, og hvad er jeres erfaring? Kender i nogle steder, evt tyske hjemmesider hvor det kan købes billigere, det er den til store hunde på 25-40 kg.
Så har vi købt en pakke kanyler på apotek som man så bruger til at suge det op med og give sin kat, selvfølgelig uden på huden/pelsen!! I den mængde kat nu skal have efter vægt. (man ganger ned)
Hilsen L.
mar 2006
Følger: 1 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 19
Lene P: Tak for info, dette var jeg dog klar over, men så kan andre i det mindste se det.
Har i jeres loppekur på køl?
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Og hun siger 0,1ml. pr kg , så det passer jo meget godt med hvad Lene P også skriver.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 6 Emner: 18 Svar: 528
mar 2006
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
0.4 ml til katte på og under 4 kg. og 0.7 ml. til katte over 4 kg. (uanset mer-vægt).
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 8 Svar: 44
du ricikere at slå katten ihjel eller gøre den forfærdelig syg. jeg har snakket med en der har med loppemidlet at gøre. det er ikke for sjov at der står på pakkerne at de ikke må andvendes på kat.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Koncentrationen af det virksomme stof er den samme i begge typer, så det er blot et spørgsmål om at regne og måle rigtigt af.
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Det er Bayvantic Vet til hunde du ikke må bruge til kattene, da de får en alvorlig og livstruende forgiftning.
mar 2006
Har snakket med dyrlægen og selvfølgelig må de ikke anbefale det, men dyrlægen gjorde det samme ved sine katte!
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 8 Emner: 57 Svar: 678
Jeg står lige pt i en loppeudfordring, så jeg har netop neddoseret Frontline Compo - havde noget 2 år for gammelt liggende - troede egentlig ikke, at det virkede endnu - MEN lopperne dør, så det er jo fint...
MEN skal jeg købe ind igen af loppemiddel, så er det helt klart Advantage, da det er det produkt, der pt skulle virke bedst.
Hilsen Heidi og birmabanden
Advantage til hund-anvendes på kat?