{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.019 visninger | Oprettet:

livmoderbetændelse - måske. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en kat der muligvis har livmoderbetændelse. ( det er ihvertfald mit gæt, og jeg har set flere tilfælde af det da jeg arbejdede ved dyrlægen.

Hendes adfærd begyndte at ændre sig i går, normalt er hun meget selskabelig, men hun har gemt sig det meste af dagen, og er sur når vi eller de andre dyr kommer for tæt på hende.

Hun spiser fint, og drikker også fint. Jeg har tjekket hende, og hun er våd omkring skeden, og det gør ondt på hende når man trykker blidt ved underlivet.

Hun har lige været i løbetid, og der er også derfor jeg mistænker livmoderbetændelse.

Jeg har bare det problem at ved min dyrlæge skal man betale kontant når man kommer uden for almindelig åbningstid, og jeg har ikke så mange penge på min almindelige konto - de står på budgetkontoen, som jeg ikke kan overføre fra i weekenden, så jeg er temmelig meget på spanden..... smiley

Jeg har ingen familie eller venner der kan låne mig pengene til på mandag, så jeg vil høre herinde om der er nogen der ved noget man selv kan gøre for at gøre det lettere for katten indtil vi har mulighed for at tage hende til dyrlægen ?? det piner mig så meget at jeg ikke kan få de penge på budgetkontoen, og jeg har det så dårligt over at hun er syg, og jeg slet ikke kan hjælpe hende...

jeg ved ikke hvad jeg skal gøre... :'/

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  livmoderbetændelse - måske.
  • #1   21. aug 2010 Jeg kan ikke finde et sted hvor man ikke skal betale kontant her omkring nyborg desværre smiley og har ikke mulighed for at tage pokkers langt væk herfra.. smiley

Jeg ved at det er dumt at pengene er låst fast på budgetten, og det vil de bestemt ikke være fremover!!

• #2   21. aug 2010 Jeg har Visa Electron, så desværre ikke smiley og har kun 700 på det, og det kommer jeg nok ikke langt med i weekenden... men jeg har fundet ud af at der er en dyrlæge her i nyborg der har åbent fra 10-12 i morgen, så dem må jeg ha fat i! Håber virkelig at de kan hjælpe!

Men jeg vil få lidt søvn nu, for har sat vækkeuret så det ringer et par gange i nat så jeg kan tjekke til frygtløs (katten)...

Jeg skriver herinde i morgen, hvordan og hvorledes (:

Godnat, og tak for hjælpen!

• #3   21. aug 2010 Hold i hvert fald også godt øje med, om hun får tisset.

At hun er våd omkring skeden, kan nemlig godt skyldes, at hun slikker sig, og jeg ville være mest bange for et blærestop.

Jeg har et par gange oplevet livmoderbetændelse på katte (også alvorlige), og der har kattene ikke ændret adfærd og udvist ømhed.

Når hun hvæser af de andre og også gemmer sig, er det tydeligt tegn på smerte.

PS: Forklar dyrlægen situationen omkring pengene og tilbyd i hvert fald at betale de 700 kr. som afdrag.

• #5   21. aug 2010 tag temperaturen - det er alligel det første dyrlægen spørger om

• #6   21. aug 2010 Ring til dyrlægen og forklar situationen. Så må du tage de penge med du har. Nogen gange er de til at snakke med hvis man kan betale lidt med det samme.

• #7   21. aug 2010 Fra Dyrlægeloven: (Jeg har fremhævet)

Kap. 4 §7, stk 2
    <b>Enhver praktiserende dyrlæge er forpligtet til på begæring at yde den første fornødne hjælp til alvorligt tilskadekomne dyr eller dyr med smertevoldende sygdomme eller fødselshindringer</b>, når hurtig hjælp efter de foreliggende oplysninger må anses for nødvendig. Har dyrlægen gyldigt forfald, eller rettig hjælp ydes af en anden, som efter forholdene er nærmere dertil, er dyrlægen dog fritaget for den omhandlende forpligtelse.

• #8   21. aug 2010 PS: Jeg har spurgt tidligere: (se mit tidligere indlæg ovenover)
    <b>Har katten tisset?<(b>

• #9   21. aug 2010 Jeg har lige hentet hende ved dyrlægen.. hun har fået fjernet sin livmoder, og hun får det godt igen (: lige nu er hun stadig lidt 'skæv', men hun klarede det flot!!

• #10   22. aug 2010 Dejligt du fik klaret problemerne og jeg håber hun hurtig bliver frisk igen.. god bedring med hende.

Kommentér på:
livmoderbetændelse - måske.

Annonce