3.073 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Bløder fra kønsåbning (løbetid) vol2. Bløder fra kønsåbning (løbetid) vol2.

Hej igen.

Jeg lavede en tråd i Tirsdags om Libra, som blødte ud af kønsåbningen. Jeg fik fat i 2 forskellige dyrlæger i tirsdags, som begge sagde at det ikke var akut, og at jeg bare skulle holde øje med hende.

Mange af jer skrev herinde, at jeg skulle afsted til dyrlæge med det samme ...

Her til morgen, lørdag, lå Libra igen og løb lidt ud af kønsåbningen. Denne gang gulligt udflåd, måske betændelse. Jeg ringede derfor til en helt 3. dyrlæge og fortalte ham sagen. Han mente ikke der var noget at råbe vagt i gevær over, og sagde jeg skulle kigge til hende, og så måtte vi se på mandag..

Så ringede jeg til dyrlæge nr. 4. (Eftersom så mange af jer havde sagt at det var meget alvorligt, ville jeg gerne have en dyrlæge til at se hende). Dyrlæge nr. 4 sagde at det lød som livmoderbetændelse og at hun nok skulle stereliseres på et tidspunkt. Men han sagde også, at det ikke var akut.

Så nu sidder jeg her igen. Min kat løber ud af kønsåbningen, og ingen af de 4 forskellige dyrlæger siger at det er alvorligt.

Er vi bare over-pylret herinde, eller hvad???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bløder fra kønsåbning (løbetid) vol2.
  • #1   4. okt 2008 Hej Camilla....

Vil da bestemt mene hun skal behandles mod betændelsen.... Lyder ganske rigtigt som livmoderbetædelse, og det er ikke specielt rart for katten smiley

• #2   4. okt 2008 jeg vil ikke umiddelbart sige vi er pylret men vi er heller ikke dyrlæger og derfor kan vi ikke stille en diagnose på katten :o)
    derfor skriver folk nok at det er bedst og køre til dyrelægen ud fra egen erfaring :o)

• #3   4. okt 2008 Hvis det er livmoderbetændelse, skal hun ikke bare steriliseres "på et tidspunkt", så skal det være hurtigst muligt.
    (link fjernet)

• #4   4. okt 2008 Jeg har i forvejen selv været inde og læse alt det i skriver/linker til ..

Men når 4 forskellige dyrlæger, uafhængigt af hinanden og uden at snakke sammen, siger at det ikke er akut? Hvad skal jeg så lige gøre. Mon ikke de 4 uddannede dyrlæger ved mere om livmoderbetændelse end os.

Det er derfor jeg har ringet rundt til flere forskellige dyrlæger. Fordi så mange skrev at det var livsnødvendigt at hun kom afsted.

De siger vel ikke for sjov, at det ikke er alvorligt med hende??

• #5   4. okt 2008 Hmmm - jeg har oplevet livmoderbetændelse hos 2 katte. Der var tale om hunkatte, som skulle bruges i avl. Den første havde gulligt udflåd og var sløj. Hun blev neutraliseret akut en søndag hos vagtdyrlægen.

Den anden (et par år senere) havde "kun" udflåd. Hun kom omgående i medicinsk behandling og blev sendt til parring ved den førstkommende løbetid - blev ikke drægtig og kom afsted igen. En lørdag aften kort herefter fik hun (trods forebyggende antibiotika) udflåd igen, og jeg kontaktede straks vagtdyrlægen, der bad mig vente til næste dag (han gad vist ikke stå ud af sengen for at neutralisere min kat en lørdag nat :-() Søndag morgen var hun blevet sløj, og jeg insisterede på at få hende neutraliseret med det samme - heldigvis, for hendes livmoder var fyldt med betændelse. Hun havde herefter en sygdomsperiode og måtte også indlægges nogle dage - muligvis pga. udsivet betændelse i bughulden. Heldigvis kom hun sig helt igen smiley

- Så jeg er klart enig i at livmoderbetændelse ikke er noget "man ser an". Det kan lynhurtigt blive meget alvorligt og koste katten livet. Og hvis hun alligevel ikke skal have killinger, forstår jeg slet ikke at I venter med neutralisering?

• #6   4. okt 2008 Måske er vi overpylrede.. Men jeg ville nu også straks tage til dyrlæge. Jeg ville ikke turde løbe an på, at det kan vente eller se tiden an.
    Jeg havde engang en drægtig kat der pludselig fik gulligt udflåd. Jeg ringede til dyrlægen, der bad mig komme straks. Hun fik fjernet killingerne, der ikke overlevede, og fik fjernet livmoder og æggestokke. Der var en død killing i hende der havde skabt ravagen. Jeg ved dette er lidt noget andet, men dyrlæger tager normalt alvorligt på underlivsbetændelse.

• #7   4. okt 2008 Jeg vil sige som de andre, måske er man overpylret, men jeg vil dælme også hellere forlange at få min kat behandlet med det samme, i stedet for at man ser tiden an, og jeg så mister den.
    Hvis jeg var dig, ville jeg være fuldstændig hamrende ligeglad med hvad dyrlægen sagde, om jeg så havde ringet til 50. Hvis den fejler noget der kan være farligt, skal den behandles.

• #8   4. okt 2008 Hvis det først havde været i dag, hun var begyndt at have flydende betændelse fra livmoderen, ville jeg godt turde vente med operation til mandag, men det startede altså i tirsdags, og så ville jeg godt nok ikke turde løbe risikoen.

• #9   4. okt 2008 jeg vil også lige indskyde, jeg forstår slet ikke hvorfor du ikke har været til dyrlægen endnu. Måske siger dyrlægen at det ikke er akut, men hvorfor vente til det er? Det går jo ikke væk af sig selv, så du kunne ligeså godt have fulgt folks råd og bestilt tid da du opdagede det.

Hvis du blødte fra underlivet, og vidste at det kunne være livmoderbetændelse, som kunne blive alvorligt, ville du så vente med at tage til lægen? Nej vel? Hvorfor skal din kat så ikke have samme "luksus"?

• #10   4. okt 2008 jeg ville køre til søndner jyllnd da her ville hun med de same gå i behandling og de er bare ikke sjovt for katten at have de

• #11   4. okt 2008 Zabrina

Tror ikke helt du har fulgt med .....

Der er ingen af de 4 forskellige vagtdyrlæger som vil tage hende ind!!!
    Jeg har forklaret dem hvordan hun opfører sig, spiser, drikker, går, ligger, sover mijaver - men ingen af dem mener hun skal undersøges.

Du får det til at lyde somom at jeg ikke bekymre mig om det, oghvis det er det du tror. Så er du godt nok helt galt på den !!!

• #12   4. okt 2008 Jeg har kontakt til en dyrlæge, som måske vil se hende i eftermiddag. Jeg skal nok skrive hvis jeg får hende ind ...

• #13   4. okt 2008 Hvis ingen af de 4 dyrlæger vil tage hende ind, skal du bare finde en der vil. De kan ikke tillade sig at sige de ikke vil tage hende ind.

Ja det er måske det jeg tror, men hvem kan fortænke mig i det eftersom du allerede i din sidste tråd fik flere råd på at tage til dyrlægen.

• #14   4. okt 2008 Zabrina

Udtal dig ikke om noget du ikke ved,

Når jeg har ringet rundt til 4 dyrlæger, som alle sagde det samme. Tror du så at det er fordi jeg ikke vil have hende til dyrlægen .. Helt ærligt.

Hvis jeg ikke gjorde noget, så ville jeg være ligeglad.

• #15   4. okt 2008 Jeg har som tidligere skrevet, nu fået fat i en dyrlæge, som vil kigge på hende. Hun har bare ligget i min morgenkåbe hele dagen.

¤ MB 3 Norske skovkatte KILLINGER søger nye hjem.
    Er rigtig glad for dt svar. Tit når man ringer til dyrlæger i weekenden, eller tidlig morgen/sen aften, virker de slet ikke så engageret end som ellers. Jeg har også hest og hunde, så har prøvet det et par gange ...

Og at det koster ekstra i wekkenden, må man jo bare tage med. Jeg bruger hellere mine penge på mine dyr end på mig selv.

• #16   4. okt 2008 Så fik vi aftalt en tid, og vi skal til dyrlægen her kl 18.00 ! Er nervøs for hvad han siger, om hun skal stereliseres eller hvordan.

Kommer med opdatering i aften engang når vi kommer hjem.

• #17   4. okt 2008 Jeg kunne vride halsen om på sådanne dyrlæger - GRRR!
    Men de får jo deres faste vagttillæg, med mindre det drejer sig om en selvstændig dyrlæge.

Du har forhåbentlig været til dyrlæge nu, så vi krydser tæer og fingre og venter spændt på en forhåbentlig god tilbagemelding.

• #18   4. okt 2008 PS: Sendte mit indlæg lige oven i dit og fik derfor ikke set det før nu.

• #19   4. okt 2008 Så er vi kommet hjem igen smiley

Det første dyrlægen sagde var, at hun var gravid. Men det er absolut udelukket, da hun er indekat, og vi har ingen hankatte i huset.

Hun fik pencilin og smertestillende, og så skal hun have Clavubactin morgen+aften til mandag.

Mandag kl 9.00 skal hun så stereliseres smiley

Så det var dejligt at komme afsted.

Tak for jeres svar, det er rigtig dejligt at i gider hjælpe.

Mega : Ja det er jo ikke fordi at de ikke får penge for at køre ud aften/weekend. De får lige så hatten passer + lidt til smiley Det er dumt at afvise patienter, som gerne vil have tjekket deres kat eller hund.

• #20   4. okt 2008 Ja det må det ha' været, Missemor smiley Fnis.

Ja det var det smiley

• #21   4. okt 2008 "... Det første dyrlægen sagde var, at hun var gravid ... "

Så er hendes livmoder godt nok fyldt med betændelse smiley
    Håber, antibiotikaen kan holde den rimeligt i skak til mandag, så der ikke sker yderligere skade.

Pøj, pøj med hende

PS: Der kan du forresten se:
    Man skal IKKE tage alle dyrlægers besked til efterretning, men være stædig!

• #22   4. okt 2008 Det håber jeg da så sandelig ikke den er :s Tror ikke det var fordi hun er tyk, for det er hun nemlig ikke.

Men vi må se på mandag, hvad han siger.

Er glad for vi kom afsted her til aften. Jeg har ikke kunne lave noget hele dagen. Har bare trippet rundt, og holdt øje med pigen.

• #23   4. okt 2008 Camilla, Jeg læser nu dette i din profil om Libra:
    "I maj måned 2008, stak Libra af (hun er indekat). Og forsvandt sporløst i knap 2 måneder ..."

Det vil sige, at hun faktisk godt KAN være drægtig (måske kun med et foster).
    Har hun været i løbetid, efter hun kom hjem igen, eller har hun fået p-piller?

Tog dyrlægen hendes temperatur her til aften, og havde hun feber?

• #24   4. okt 2008 Mega :
    Jeg har lige kigget i mine papire, helt præcist, så kom hun hjem den 7/6-08, der var jeg nemlig os til doktor med hende ..

Så tror ikke hun er gravid derfra. Tænkte godt tanken. Har også en lille hankilling på 8 uger, men tror nu ikke det er ham der har lavet ballade smiley

Ja han tog hendes temperatur som det første, og hun havde ikke feber sagde dyrlægen.

• #25   5. okt 2008 Godt hun kom i behandling. smiley

God bedring til hende.

• #26   5. okt 2008 Rigtig godt, at hun nu er i behandling. Må indrømme, at jeg var lidt nervøs for hende, om hun kunne vente til mandag. Ja det er dyrt med dyrlæge i weekend, men sommetider nødvendigt. Jeg er heldigvis aldrig blevet afvist af en duyrlæge, hvis jeg har været bekymret.
    Rigtig god bedring til hende:)

• #27   5. okt 2008 Tusind tak alle sammen. Er glad for i bekymre jer om min lille prinsesse smiley I skal nok få en opdatering i morgen, når vi har været ved dyrlægen.

Kommentér på:
Bløder fra kønsåbning (løbetid) vol2.

Annonce