{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.256 visninger | Oprettet:

Kasteration, alder og sundhed! {{forumTopicSubject}}

Hejsa Herinde.

Vi har et par søde han killinger som er lige omkring 5½ måned gamle, meningen har hele tiden været at de skal kastereres og vi har derfor spurgt forskellige dyrelæger. Mange siger at man sagtens kan gøre det fra 3 måneders alderen af og at det ingen betydning har på deres helbred, hvorimod den dyrelæge vi selv har brugt indtil videre, slet ikke vil høre tale om det før de er 8 måneder gamle, "da det vil give kattene risiko for at udvikle gigt og alt for lange lemmer, de vil simpelthen vokse forkert" Siger han!

Nu var det planen, at vi ville få det overstået i et huk, Vaccination nr. 2, kasteration og øremærkning. Sådan så de ikke skulle for ofte ind til doktoren!

Men nu er spørgsmålet så, er der noget om snakken ? Er det dårligt for deres helbred at blive kasteret omkring 5-6 måneders alderen ?

Håber på lidt opklaring i denne jungle!

Mvh. Lasse smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kasteration, alder og sundhed!
  • #1   24. aug 2010 Hmm håber ikke der er noget om snakken, for min han killing på 17 uger skal kastereres på torsdag smiley

  • #2   24. aug 2010 Jeg har opdrættet i 11 år og har altid fået neutraliseret killinger når de er mellem 8 og 10 uger gamle ( de vejer 1 kilo når de bliver neutraliseret)

    Jeg har ALDRIG fået tilbagemeldinger fra de nye ejere på at kattene skulle "vokse forkert" og fået gigt.................hvis der havde været noget om snakken, ville det da være mærkeligt hvis ikke bare een af de katte havde udviklet ovenstående.

    Desværre er der stadig dyrlæger der ikke helt følger med...........så hvis jeg var dig, så gik jeg til en af de dyrlæger der gerne vil kastrere din killing og glemte alt om at den anden dyrlæge eksisterer smiley

    Held og lykke med det hele smiley


  • #3   25. aug 2010 Det er jeg ret sikker på er noget værre pladder! Jeres nuværende dyrlæge er bare ikke opdateret...
    De fleste opdrætter får neutraliseret deres killinger ved 12ugers alderen smiley
    Dsv. hvis jeres katte når at blive 8mdr. inden de bliver neu. kan de begynde at strinte da de bliver kønsmodne ved 6mdr. alderen.
    Og det er ikke altid de stopper igen bare fordi de bliver neutraliseret!
    Så få i dem bare ordnet...


  • #5   25. aug 2010 jeg har også hørt om det, men jeg fik mine 2 killinger ordnet i sidste md, hvor de var 16 og 21 uger, snakkede med flere dyrlæger inden, og nogle herinde fra da jeg havde hørt det fra en bekendt at det var alt for tidligt,og udvilkingen ville stoppe, men de fleste dyrlæger og brugere herinde sagde så længe de vejer over 2 kilo så er det fint at gøre det tidligt, også fordi de skulle komme hurtigere over narkosen og hele hurtigere. og mine har taget det flot, de kom sig hurtigt og ligner sig selv i dag og tar fint på i vægt og stadig lige legesyge

  • #6   25. aug 2010 Super smiley

    Så følger vi den oprindelige plan og finder en anden dyrelæge smiley


Kommentér på:
Kasteration, alder og sundhed!

Annonce