{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.810 visninger | Oprettet:

Priser og alder? {{forumTopicSubject}}

Hej KG!

Min søster og jeg har lige reseveret to små nye killinger, som vi får hjem i morgen! smiley
De fyldte 13 uger i lørdags.

Det er en hun og en hankat, og de skal kastereres og stereliseres.
- Hvornår er de gamle nok til det?
- Ved I hvad ca. prisen er for en kasteration/sterelition?

Mvh.
Nanna KN, THG smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Priser og alder?
  • #1   30. jul 2012 Prisen er meget afhængig af hvad dyrlæge man bruger... men pas på derude, brug en dyrlæge som i har gode erfaringer med, eller har hørt godt om... Alderen er vidst ikke det afgørende, men der imod vægt... Også her er dyrlæger forskellige om hvornår de vil neutraliserer... Prisen på en neutralisering af en hunkat ligger på omkring 1700-1800,- incl øretatovering og reg. På hankatte ligge det på omkring 1200,- tror jeg det er...

  • #3   30. jul 2012 Ok, tak for svar smiley

  • #6   30. jul 2012 som andre siger er prisen meget forskellig fra dyrlæge til dyrlæge men de fleste giver rabat hvis i kommer med dem begge på engang.... smiley min dyrlæge kasterere/ sterelisere når de vejer over 1500 g.... smiley skal med med 2 drenge imorgen på 16 uger.... smiley

  • #7   30. jul 2012 det er ærveligt at i ikke bor i århus smiley for Trigedyrlæge er billige smiley
    hun skal kun have 1800kr for 2 katte for både kasteration og strilliation + en vaccine tror jeg det var smiley har ikke selv prøvet hende endnu men har en søster der har dyrlæge hos hende så det er da lidt noget øv at i ikke bor i jylland
    undskyld mine stavefejl smiley


  • #8   30. jul 2012 Nogle dyrlæger neutraliserer fra kattene er 10 uger. Men der er store forskelle.

  • #9   30. jul 2012 Altså som de andre siger få det gjort sammen smiley
    Og lad vær med at ty til P-piller for det har katten ikke godt af.

    Skal i selv betale det? Og tillykke med de små smiley


  • #10   30. jul 2012 Hej alle!

    Mange tak for jeres svar smiley
    Ja vi skal selv betale det.

    Jeg ringede til dyrlægen for lidt siden, altså den dyrlæge vi stoler mest på, og hos dem kostede det 950,- for kasteration inkl. øretatovering og vacc. og 1900,- for sterelition inkl. øretatoo og vacc. smiley
    De siger katten skal være ca. 6 mdr.

    Jeg har læst alle jeres svar, og tak igen. Dejlig nogle gider hjælpe!


  • #11   30. jul 2012 Hvis de først vil gøre det når kattene er 6 mdr. synes jeg I skal lede efter en anden dyrlæge..
    I kan risikere at begge katte når at blive kønsmodne inden og parrer sig med hinanden - og så står I pludselig med en killing der skal have killinger!


  • #13   30. jul 2012 Mine er også blevet fixet i 3-4 mdr. alderen..
    Min dyrlæge ville jo helst vente til de var 6 mdr., men jeg fik ham overbevist om at han skulle gøre det før smiley
    Men nu var mine killinger også meget store (2 kg i en alder af 3½ mdr.), så det var nok det der fik ham med på det!


  • #15   30. jul 2012 Min dyrlæge så ikke på dem da det blev besluttet, jeg snakkede i tlf. med ham...
    Men da han hørte deres vægt sagde han også at det ikke var noget problem smiley


  • #17   30. jul 2012 Okay, mange tak for advarslen! smiley

  • #19   30. jul 2012 Den eneste jeg har ventet med at neutralisere var min LILLE bimse pige, hun var 14uger før jeg fik hende hjem og vejede knapt et kilo, hun blev ordnet da hun vejede ca 2 kg. jeg har følt mig helt tryk ved at de blev ordnet tidligt, og så kommer der ikke nogle ups killinger smiley

  • #20   30. jul 2012 Jeg må så sige at jeg ikke er direkte opdrætter, men vælger også at sælge mine killinger neutraliseret og det er KUN af hensyn til katten selv... Så hunkatten ikke får det ene hold killinger efter det andet og så hankatten ikke sætter op til flere uønskede killinger i verden...

    Jeg gør det kun så jeg er sikker på at mine killinger, ikke skal udsættes for alt dette.. Jeg har jo ingen garanti for at køber vil gøre det senere... Men det bliver så også først gjort når vægten er som den skal være... Om det så bliver når de er 12 uger eller 16 uger, det kan kun tiden vise...

    Og jeg har læst mig frem til at det med at væksten går i stå, er en gammel skrøne.. Tvært imod har det vist sig at "katten" kommer sig hurtigere når den ikke er ældre.. og der er ingen tegn på at den kommer til at lide af den tidlige neutralisering...


  • #21   30. jul 2012 Jeg er helt enig med Felis og mine er blevet kast. lige før de blev kønssmodne. Hunkatten bliver det før hankatten.
    Jeg ville ikke skifte dyrlæge af den grund.


  • #22   30. jul 2012 Hvornår bliver katte kønsmodne?

  • #23   30. jul 2012 Ja det er jo det som kan smutte smiley noglegange kan det ske før de er et halvt år, de store raser er langsommere og kan være 1 år inden det sker, det er derfor jeg ikke kunne drømme om at vente, bare killingerne er 1 1/2 til 2 kg, og så kan det endda være et problem, at vendte så længe hvis de ikke bliver ret store.

  • #24   30. jul 2012 Team Holmsgaard, jeg kan se du bor på midt/syd/vestsjælland, så vil jeg bare give dig en anbefaling, først vil jeg fortælle at alle undersøgelser viser af der er færrer komplikationer ved at lade sin kat neutralisere når de er små frem for at lade dem blive konsmodne, der næst vil jeg anbefale dig en super sød, dygtig og billig dyrlæge, hendes pris på katration er 800 kr og steralitision er 1150 kr, begge priser er incl vaccination og øremærkning/chip, hun hedder Charlotte Kunst og hendes klinik hedder "klinik sunde dyr" hun har en hjemmeside hvor du kan se alle hendes priser den hedder kliniksundedyr.dk hun bor i Nyrup på midt sjælland.

  • #25   30. jul 2012 Jeg er uenig med dig Felis. Allerede i 5-6 måneders alderen har killigen mere kropsfedt, det betyder indgrebet ikke er helt så nemt for dyrlægen og ikke mindst mere ubehag efterfølgende for killingen.

    Alt der ryger ud af huset her er fixet forinden - for dyrets og den nye ejerens skyld - og som bonus, jeg skal ikke bekymre mig om mine dyr producerer bastarder


  • #26   30. jul 2012 Jeg kender en hunkilling der fødte da hun var knapt 7 måneder gammel. Har selv haft en han der snød mig og lavede to kuld da han var 5½ måned. Hun fødte fint - men havde ikke rigtigt fattet moderrollen

    Det kan gå rigtig stærkt


  • #28   31. jul 2012 Tja Felis og jeg har dyrlæger med mange års erfaringer der siger det modsatte af det du får at vide, så måske er det bare et spørgsmål om hvad dyrlæger tror på, men om 10 til 15 år kan jeg fortælle dig hvilken indvirkning det har haft på min kat, hun blev steriliseret da hun var 12 uger og indtil nu har hun ikke haft nogle bivirkninger, men det vil jo vise sig om ca 10 år om du har ret eller de dyrlæger jeg har kontakt til har ret..

Kommentér på:
Priser og alder?

Annonce