{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.150 visninger | Oprettet:

Lidt spørgsmål fra 1-gangs ejer {{forumTopicSubject}}

JA, jeg går jo bare og venter på en underskrift så jeg kan få min lille killing hjem. Jeg er første gangs ejer så derfor vil jeg gerne vide så meget som muligt inden han kommer hjem så jeg er godt forberedt.

Først lidt om ham: han er pt. 8½ uge gammel, og jeg overtager ham fra en veninde som var med sin kæreste til familie-kom-sammen i jylland. En hunkant synes at det var særlig hyggeligt at komme på jævnlige besøg hos familien, og en dag havde hun ltsåfødt et kuld killinger. Desværre døde hun kort tid efter. De tog allesammen en killing til sig, men da min veninde og hendes kæreste ikke er kattemennesker, men alligevel vil det bedste for killingen, tilbød de mig killingen da de ved at jeg er dyremenneske og at han ville få det som blommen i et æg hos mig.
Han er flasket op og er meget meget kælen og har naturligvis knyttet sig meget til mennesker. Han bliver pt. behandlet mod ringorm pt. og han er efter sigende også en lille smule lille af sin alder, men det kan jo være at forvente når han er startet med de vilkår, men det er nu ikke noget jeg tager tungt.

Jeg satser og håber på at jeg kan få ham hjem inden for en uge, og så skal han naturligvis kastreres og øremærkes og vaccineres. Jeg har fået af vide at man kan lave en aftale til yderst favorable priser med Inges Kattehjem i Glostrup, men jeg kunne godt tænkte mig at vide havd folk har af erfaringer med Inges Kattehjem.
Hvor gammel skal en killing være før den kan tåle at komme i fuld narkose og blive kastreret?

Hvad for noget kradsebræt skal jeg anskaffe til en killing? Er der en størrelse der er bedre end andre?

Skal man have speciel kattebakke til en killing? Evt. specielle foder- og vandskåle i en killinge-venlig størrelse?

Er der nogen typer halsbånd der er bedre end andre?
Er der nogen seler der er bedre end andre?

Han skal være indekat, men jeg kunne godt tænke mig at han skal lære at gå i sele så han også kan komme uden for hjemmets 4 vægge og få frisk luft.

Er der noget i hjemmet jeg skal tage højde for? Planter i en bestemt højde, ledninger osv.

Hvad anbefaler i af næringsrigt foder til en killing?


ALLE GODE RÅD OG ANBEFALINGER MODTAGES MED MEGET ÅBNE ARME!

Jeg vil som sagt gerne være så godt forberedt som muligt inden killingen kommer!

MVH
Helene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt spørgsmål fra 1-gangs ejer
  • #3   25. sep 2011 Susan. Den anden onde medejer af Pedro. H:
    Ja vi ved godt det ikke er efter bogen, men de vil gerne af med ham nu, og det er simpelthen af hensyn til at - selvom de holder meget af killingen - de ved at killingen får det bedre hos en der virkelig gerne vil det her, og som er kattemenneske.

    jeg følger dig i det du siger med faren ved halsbånd, men da vores reglement for beboelsesområdet siger at katten SKAL have både øremærkning og kattetegn - og derved halsbånd - så er jeg jo nødt til at følge reglementet.

    Men ellers mange tak for velkomsten smiley


    Heidi *:
    Jeg tror ikke de vidste at det de gjorde var ulovligt - de er som sagt ikke kattemennesker nogen af dem så jeg de ved ikke så meget om loven på det punkt.
    Jeg tror bare de gjorde hvad de troede var det bedste for killingerne.


    Heidi* NFO killinger til salg * *:
    Sikke en fantastisk fortælling du lige kom med! Den er virkelig informativ! Mange tak for det! smiley




    Er der nogen af jer der har nogen erfaring med ringorm hos katten? Hvor længe de skal behandles osv?
    Han påbegyndte behandling i torsdags. Min veninde siger at de nu har haft ham i 2 uger og de ikke er smittet endnu og de har ikke taget nogen som helst forholdsregler i håndteringen af ham. Og skulle det komme dertil at det bliver værrer så har jeg - gennem mit arbejde - sterile engangshandsker i hjemmet.



  • #4   25. sep 2011 Line S:
    Mange tak! Det var et godt link! Jeg skal have hovedrengøring inden han kommer så det passer perfekt med desinficering af omgivelserne til ham.

    Ja, de har skam haft ham til dyrlæge og fået pencilin. Jeg har lige snakket med hende, og ordren fra dyrlægen er 5 ugers sammenlagt behandling men hver anden uge uden penicilin, og han skal til dyrlægen igen imorgen til et tjek for at se om penicilinen virker eller om der skal justeres i styrken af penicilinen.


Kommentér på:
Lidt spørgsmål fra 1-gangs ejer

Annonce