{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.035 visninger | Oprettet:

Er hun blot genert (katteadfærd) {{forumTopicSubject}}


Hejsa

Jeg har en kat der er meget mærkelig, hun er i hvert fald ikke som normen. Eller som min gamle far siger -Hun er bare genert smiley

Jeg overtog Cassi da hun var 9 måneder, for to år siden, hun kom fra et hjem med børn hvor hun bestemt ikke trivedes.
De første tre uger jeg havde hende boede hun inde under sengen... Det var ikke de andre katte hun havde et problem med, men os tobenede, hun kom kun frem når man satte sig med benene oppe i sengen, så kom hun og skulle kæles men kun på hendes præmisser.
Hun vil kun i kontakt med mennesker når de sidder ned, specielt når man sidder på lokum :-)...
Skal man gå forbi hende kan hun finde på at flygte som selve fanden var i hælene på hende...
Hun flygter hvis hun ser jeg har noget i hånden, om det er en kuglepen eller en børste.... (Selvsagt at jeg så ikke kan ordne hendes pels smiley )
Hos dyrlægen er hun rædselslagende, så rædselsslagende at hun ligger sig i foster stilling (krummer sig helt sammen på siden) og ligger helt stiv... Der kan man så gøre alt ved hende, børste hende, klippe negle, give hende sprøjter uden hun bevæger sig det mindste.

Alt dette kan tyde på hun har haft en grusom opvækst hos opdrætter og min kollega som jeg overtog hende fra, men min kollega købte også hendes bror og han var af helt anden karakter kælen, opsøgende og de kunne gøre alt ved ham .
Og så står jeg lidt af... Jeg er ikke i tvivl om hun har haft nogle oplevelser som har sat sit præg hos hende, men efter to år med tålmodighed, fred, og alverdens tid til at komme sig,burde hun så ikke have ændret adfærd bare lidt, jeg har virkelig gået på listefødder omkring hende for ikke at skræmme hende mere end nødvendigt.

nårh ja... Eneste tidspunkt hvor man kan få lov til at kæle og nusse hende uden protest hvor man står op, er når man giver hende mad, så stiller hun sig pænt og venter med at spise til man har nusset med hende (ret charmerende faktisk smiley )
Når mine andre katte kommer og skal have den store nussetur så søger de også kontakt med mig, på den måde at de gerne vil have øjenkontakt så de ved de har min opmærksomhed eller ja... det er lidt svært at forklare, men med Cassi er det anderledes, hun har det fint med at man blot stikker hende en hånd og så skal hun nok sørge for den nusser hende hvor hun vil nusses henne.

En anden ting er at hun ikke kan mijave og spinde.... hendes mijave er nogle hæse hvæs af en art og hendes spinden er ligeså speciel, lige da jeg fik hende troede jeg seriøst der var noget galt med hendes luftveje... til jeg fandt ud af hun blot spandt.
Ved ikke om hendes evne til at kommunikere med de andre katte er ringere af den årsag.. ( er bare en lille tanke jeg har haft )

Så er det jeg vil frem til min pointe... Kan hun måske være autist, eller mongol eller... ja jeg ved det ikke... ved end ikke om den slags findes hos katte, har prøvet at google det lidt men kunne ikke finde noget.

Skal lige siges at i min lille katteflok er hun allernederst i hierkiet, og når de andre katte lige skal hvæse af hende og måske slå ud efter hende, bliver hun siddende helt stille og trækker blot hovedet lidt tilbage og forsætter ellers med hvad hun havde gang i...

Det gør ondt når man vil en kat det bedste og fremgangen er så lille bitte på over to år, det gør ondt af se hende krumme sig sammen hos dyrlægen... hun opgiver blot istedet for at kæmpe bare lidt imod...

Det er virkelig frustrerende for mig, at jeg ikke rigtig kan gøre hendes liv meget bedre... Eller at jeg ikke ved hvordan?

En loppekur i nakken er en nærdødsoplevelse for hende og hun bliver endnu mere jumpy end hun i forvejen er op til flere dage efter... Derfor er "piller" ikke en løsning for ville ikke ane hvordan jeg skulle få dem i hende...

Kære forum, hvad kan jeg gøre for at gøre Cassi's liv bedre, så hun ikke er så nervøst anlagt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er hun blot genert (katteadfærd)
  • #2   27. aug 2010 Hejsa Camilla
    Min kollega som havde tre børn er jeg ikke i tvivl om har været efter hende, for de blev til sidst bange for Cassi da hun begyndte at angribe dem blot de gik forbi hende.
    Skal dog lige tilføjes at Cassi ikke nåede at bo så længe hos min kollega, 2-3 måneder tops tror jeg. Grunden til at jeg sagde ja til at overtage hende var fordi jeg kunne høre at hun ikke havde det godt med hvad min kollega fortalte, de var bla gået helt op i en spids da hun havde stjålet en steg der lå til optøning... og så havde jeg det sådan lidt... jeg ved ikke hvordan hun er blevet afstraffet der og vil hellere ikke vide det :(. Men hun skulle bare ikke være der længere og da min kollega ikke lagde skjul på de søgte et nyt hjem da de ikke var glade for hende så sagde jeg ja..

    Herhjemme er der ingen børn, kun mig og kattene... Og de børn der kommer på besøg her ved godt de IKKE må skræmme Cassi...Hun vil dog gerne leges med, så det får de lov til. Her der så ingen problemer med at hun angriber folk, hun flygter bare hvis hun bliver usikker.


  • #4   27. aug 2010 Camilla- Ikke lade børn og kat være alene uden opsyn? Det kommer da vist an på hvilken børn man har? smiley

  • #6   27. aug 2010 Camilla- Rolig nu.
    Nej, jeg vil ikke lade små killinger være alene med min datter på 17mdr. for hun ved ikke hvor skrøbelige de er.
    Men hun VED hun ikke må løfte på kattene, det gør hun heller ikke men hun ligger sig op putter med dem, kæler med dem osv.
    Så hun må gerne være alene med min hankat, for hun ved udemærket gode hvordan hun skal behandle ham!
    Men som sagt ville jeg ikke lade hende være alene med små killinger for det kunne sagtens gå galt!


  • #8   27. aug 2010 Selv om et kuld killinger har fået præcis samme opvækst kan de aytså godt falde forskelligt ud - det har jeg set mere end en gang ...

    Vores egne børn er da heller ikke ens - selv de også bærer samme gener og får samme opvækst ...


  • #9   27. aug 2010 Det lyder bestemt ikke som om Cassi har et godt liv. Og hvad der end er sket, så tvivler jeg meget på at der kan gøres ret meget for at hun får det bedre. Jeg ville tage den trælse beslutning og give hende fred. Hun er knap 3 år og hun kan leve længe i den angst og det synes jeg ville være synd for hende.
    Efter så lang tid tror jeg ikke at du kan ændre det, desværre.


  • #10   27. aug 2010 Camilla L jeg tror ikke jeg vil tage kontakt til opdrætter da denne er en veninde til min kollega og vil ikke skabe rygter og splid.... Men vil dog tage dit råd til mig... Jeg vil prøve at finde alle de ting jeg ved hun godt kan lide, så som at lege med drillepind, blive kælet inden hun spiser osv... og så vil jeg drunke hende i omsorg og positiv opmærksomhed...

    Marianne N... Tanken om at lade hende få fred har strejfet mig, men hun er jo en sund og rask kat og de få gange jeg har opnået hendes tillid synes jeg er værd at kæmpe for.Og selvom hun ikke er gået ind i mig med træsko på så holder jeg ligeså meget af hende som af mine andre katte...
    Så længe jeg føler jeg kan give hende livskvalitet så vil jeg kæmpe for hende...


  • #11   27. aug 2010 Camilla- Jeg lukker ikke mit barn eller kat inde når jeg laver mad, selvfølgelige holder jeg et øre på dem... Så de bliver jo ikke lukket væk sammen så jeg ikke kan høre dem... smiley
    Men en nat hvor min datter vågnede havde jeg ikke set Bart havde sneget sig ind på hende´s værelse (luske buks!) Havde set efter inden jeg gik ud men han må have haft gemt sig godt...
    Kl.6.30 om morgenen høre jeg så min datter ligge og sige Arhhhh, min mis.... Arhhhh.... Misser....
    Jeg går der ind og der ligger Bart og Emma og putter sammen, det har de så gjort hele natten, hehe... Han spandt HØJLYT mens de lage tæt sammen og hun nullerede ham på maven....
    Men når der kommer små killinger får hun ikke lov til at være alene med dem, for som sagt de er skrøbelige og der skulle nødig ske et uheld....



  • #13   27. aug 2010 Janni jeg har fuld forståelse for at du vil give katten chancen. Og så længe DU synes at den har et ok liv, så er det helt sikkert ud fra det du skal vælge. Det er let for mig og andre at sige at man skal aflive. Jeg ville selv have svært ved en sådan beslutning ved et fysisk raskt dyr. Men jeg håber at du bare er obs på at hendes liv måske er en trist affære for hende selv.
    Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke med den lille kat.


  • #14   27. aug 2010 Camilla- Klap nu lige hesten en gang til, jeg kan ikke holde øje med mit barn og min kat mens jeg står og rører i sovsen vel???
    Så jeg må jo skulle lukke den ene eller den anden ude ved mig når det er for at kunne holde øje...
    Det gør jeg ikke, så de er uden opsyn indimellem...
    Du går da helt agurk, hehe... ;-D


  • #15   27. aug 2010 Camilla- kan heller ikke se jeg har skrevet at DU siger jeg skal gøre det???
    Jeg konstarere bare at det gøre jeg ikke, derfor kan jeg ikke have øje på dem 24-7.


  • #18   28. aug 2010 Camilla- Det er da dig der bliver tosset, du har misforstået det fuldstændig.
    Jeg ved da ikke lige hvem det er der ikke skriver pænt her? For jeg mener det absolut ikke surt på nogen måde... Slet ikke....
    Så jeg er da ked af hvis du forstår det sådan....


  • #19   28. aug 2010 Camilla L
    Jeg skal nok vende tilbage med en opdate smiley


    Havde dog håbet der var flere herinde der havde erfaring at dele ud af med den slags smiley


Kommentér på:
Er hun blot genert (katteadfærd)

Annonce