{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.015 visninger | Oprettet:

Fatter det bare ikke {{forumTopicSubject}}

Ja undskyld mig men bliver lige nødt til at skal af med dette. Har for nyligt meldt mig ind på kattegalleri men må indrømme jeg ikke synes det er særlig rart. Bliver så harm når jeg hver dag læser alle de annoncer om folk der vil af med deres voksne katte fordi de har købt en lille killng som er meget mere spændene, det skriver de selvfølgelig ikke i annoncen men man kan se på deres profiler de for nyligt har anskaffet sig en lille ny killing. Voksne katte er "bib" ikke skrald.
Håber ikke det kun er mig der har det sådan..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fatter det bare ikke
  • #1   3. sep 2010 Enig med dig, nu har jeg været herinde i 2 måneders tid, jeg er mere i chok over så mange som har tid til at sidde og skrive i forum mens deres kat kan ligger med et brækket ben og divs andre ting (bare et eksempel) eller folk som ikke har "råd" til dyrelæge, eller ikke kan finde nogle som der kan køre dem til dyrelæge..



  • #2   3. sep 2010 Ja enig med det med dyrlægen. Jeg tager heller afsted til dyrlæge engang for meget end for lidt. Man skal ikke have dyr hvis man ikke har råd til dyrlæge ..ihh altså hvor frustrende..

  • #3   3. sep 2010 Nej bestemt ikke...
    Vores gamle kat er 11 år og vil elsker ham mere og
    mere for hvert år der går. Vi kender hvert et miav han
    siger og han kender vores bil lyd når vi kommer hjem, og
    står klar hver dag for at tage godt imod os.
    forstår heller ikke dem som ikke bare bliver tætter knyttet
    til deres voksne katte.


  • #4   3. sep 2010 Self kan der være gode grunde til at man bliver nød til at komme af med sin voksne kat, men forstår ikke dem som skifter katte som tasker..

  • #5   3. sep 2010 Er ikke rart at se hvordan folk bare kaserer de gamle katte, men der er desværre mange der gør det når spændingen går lidt af, ser samme tendens på heste galleriet også. Vores hankat er et arvestykke fra nogen der skulle flytte og ikke kunne have kat med. Er slet ikke i tvivl om at han bor hos os til han en dag skal til himmels, elsker den kat så højt og kender ham bedre end nogen anden så ville ikke kunne give ham væk, for hvem anden end mig ville vide at hans brummen betyder " hey klø mig lige på maven" og de små mjav når han gerne vil ha noget andet foder end det han har. Behold den gamle kat og vent med en ny til den ikke er her mere, den fortjener kærlighed til det sidste

  • #6   3. sep 2010 Jeg vil heller aldrig skille mig af min kat, pga af en anden ny og spændene kat,. Cleo skal være her til hun dør.. og vil også gerne have Bølle hos mig, men han bor hos min forældre da han elsker udelivet..
    - Min storebror og kæreste valgte at komme af med deres kat på 5 år da de skulle have min nevø.. Yoda som katten hedder flyttet ned til mine forældre også hvor han har det dejligt.. Men forstår godt min storebrors valg da de ikke ville risikere at barnet skulle blive kvalt fordi katten ligger sig på det og skal lige siges Yoda er en stor kat, og ville nok sagtens kunne tage livet ud af et spædbarn.. Nå nok om det, jeg kan se enkelte grunde til at man er nød til at skille sig af med sin ven,. Men grunde som ny spændene killing, flytte til sted hvor man ikke må have kat o.s.v vil jeg aldrig selv gøre,..


  • #7   3. sep 2010 ja, jeg kunne nu altså ikke finde nogen der kunne køre mig til den dyrlæge, fordi jeg næsten lige er flyttet hertil, og kender ikke nogen. Jeg har aldrig taget kørerkort, så har heller ikke selv mulighed for at køre. Så derfor kunne jeg ikke tage til dyrlægen i dag. Den dyrlæge som de anbefalede gik der ikke nogen bus til, og der kører ikke tog ud til sådan en lille by. Skulle nok ikke have flyttet herud alligevel smiley

    Det med dyr og økonomi. Nogen gange kan man altså godt komme ud i uforudsete situationer, som gør, at man ikke lige her og nu, har råd til at tage til dyrlægen.

    Men forstår jer godt, at I ikke synes om, at man smider den "gamle" ud, når man har fundet sig ny lille ung kat. Det synes jeg heller ikke er i orden.


  • #8   3. sep 2010 Jeg har heller ikke køre kort og bor langt ude på landet men er ikke i tvivl om at skete der noget med nogen af vores dyr skulle jeg nok få dem til dyrelæge, om ikke anden løsning findes kan man jo tage en taxa. Det er dyrt hvis det er weekend, nat osv men sæt da 50-100 kr af hver gang der går penge ind til hvis uheldet skulle være ude de kan de fleste da undvære. jeg er selv på fp men da vi både har hest, kat, gnavere, fugle og fisk sætter jeg hver måned 300-500 ind på en dr dyr konto til hvis der skulle ske noget man ikke forventer. Har man dyr skal der jo være plads i budgetet til de ting man ved der kommer (vacine, neutralisering, årlige tjek mm)

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #9   3. sep 2010 margrethe J...Jeg har heller ikke bil, men jeg har et abonnement hos Falk, som kun er på 283 kr årlig, så kan jeg komme til dyrlægen nat og dag, hvis der skulle ske mine katte noget. smiley Jeg har lige betalt mit årlige abonnement i dag, så derfor jeg kan sige hvad det præsis koster. hehe

  • #10   4. sep 2010 Jeg må indrømme jeg osse bliver trist ved at læse om alle de katte der ikke længere duer... køb og smid væk-kulturen lever osse i bedste velgående blandt kæledyrene...
    Mine katte er kommet for at blive, de fleste af dem er halvgamle, men det bliver de sgu da ikke mindre værd af, tvært imod....

    Og så vil jeg da lige nævne at jeg har haft 2 spædbørn, der sørme overlevede selvom de boede sammen med en hel del katte.... jeg har faktisk aldrig haft en kat i babysengen, så mon ikke det er lidt af en skrøne at katte tager livet af babyer....


  • #11   4. sep 2010 Margrethe JTegn et falck kæledyrsabonnemet , det koster ca 300. kr. årligt samt køb en sygeforsikring den koster ca 5000 kr årligt.
    Med de to ting er du altid sikker på at kunne komme til dyrlægen og få refunderet en stor del af regningen samt blive kørt frem og tilbage af Falck.

    Jeg ville for alt i verden ikke undvære disse ting


  • #12   4. sep 2010 Alice A:

    En sygheforsikring koster nu altså kun 80 kr pr måned = 1000 årligt.


  • #13   4. sep 2010 Janne og Alice A: mange tak for info smiley Det vidste jeg slet ikke man kunne .Lyder rigtig godt, så det må jeg se nærmere på. Der er nemlig ikke mulighed for mig at tage kørekort før om mange måneder. Synes det er ret dyrt, også når man jo skal skaffe sig en bil bagefter smiley Men et årligt beløb på 300, kan jeg sagtens klare smiley

  • #14   4. sep 2010 hvor kan man egentlig få den sygeforsikring til katte? jeg har kigget lidt på det en gang, men så skulle katten være øremærket og alt muligt. Men det skal den nok stadig.

  • #16   4. sep 2010 Enig!

    Da vi skaffede os en lille killing var det for at få en legekammerat til vores voknse kat, og nu er de bare de bedste venner smiley

    Se eventuelt min video (:


  • #17   4. sep 2010 R. B..
    Min storebror og svigerinde gjorde fordi de havde fået afvide at en kat søgte varme at ligge sig på, og af den grund ville de ikke risikere noget.


  • #18   4. sep 2010 Hos www.dyrekassen.dk kan man få forsikret både fertile og kastrede katte - intet krav om øremærkning m.m

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #19   4. sep 2010 Jo så vidt jeg kan læse mig til, er der krav på de skal være Øre/Chip mærket. smiley

    "Katten skal være ID-mærket i form af tatovering
    eller microchipning. Katten skal tillige være registreret
    i et landsdækkende godkendt register."

    Afsnit 14.

    (link fjernet)


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #20   4. sep 2010 Æv... katte sygeforsikringen dækker ikke mundhule/tandkødsbetændelse, som desværre er meget udbredt hos katte, den dækker kun: "Tandbehandling som følge af ulykkestilfælde" smiley

Kommentér på:
Fatter det bare ikke

Annonce