2.405 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Kat med skimmelsvamp? Allergi? Kat med skimmelsvamp? Allergi?

Min kat har nu fået konstateret via blodprøver at han er allergisk overfor græs og skimmelsvamp, selvom han fik afvide via priktesten at han var allergisk overfor i alt 9 ting. Vi vil enormt gerne ha en kat, men han fik afvide af lægen at katte godt kan bære på skimmelsvamp? er der nogen der kender til det? og hvor mange procent katte gør det og kan man komme af med det hvis ens kat bære det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat med skimmelsvamp? Allergi?
  • #1   14. sep 2010 Bare lige for at være sikker på, jeg forstår - det er din kæreste, der er allergisk overfor skimmelsvamp? og lægen siger, katte kan bære på skimmelsvamp? Det må være skimmelsvampesporer i pelsen, lægen tænker på - mon ikke de kan vaskes af?

• #2   14. sep 2010 Hmm det ved jeg ikke smiley jeg aner slet ikke hvad det præcis er, var bare hvad lægen sagde smiley håbede på der sad nogen kloge hoveder herinde der kunne hjælpe smiley

• #3   14. sep 2010 Katte kan IKKE være bærere af skimmels´vamp, da det ikke er sn sygdom, men svampe som sidder i fugtge bygninger.

Måske han mener at katten kan have skimmelsvampe sporer i pelsen, men det kan den jo kun hvis i bor i et hjem med skimmelsvamp, og med en kæreste der er allergiker kan i jo ikke bo i et hus med svamp.

Så medmindre testen slog ud overfor kat, så anskaf du bare en kat.

Jeg er selv allergikker, (multiallergiker), og jeg er allergisk overfor skimmesvamp, husstøvmider og stort set al pollen.

Men jeg har altså katte (op til 32), og har ingen problemer med det.

Hilsen Dorte og alle nussemisserne.

• #4   14. sep 2010 Selvfølgelig eksistere det, ellers ville lægen jo ikke ha sagt til ham at katte kunne være bærere af det.. der er 2 typer skimmelssvamp og den han ikke kan tåle hedder Skimmelsvamp alternaria og kan også være på kat..men andet ved jeg så ikke.. derfor jeg håbede på der var nogen i dette forum der kendte til det :o) og nej vi bor ikke i hus smiley da han blev priktestet slog den ud på kat og 8 andre ting men via blodprøverne slog den kun ud på græs og skimmelsvamp alterinia og det skulle eftersigende være det der passer:)

• #5   14. sep 2010 Når man læser om Skimmelsvamp alternaria så er der intet som typer på at dyr kan være bære af skimmelsvampen. Den forekommer i fugtige bygninger, jord, gammel frugt osv. Den nedbryder plantemateriale og det kan man vist rolig sige at katte ikke er. At de har slæbt jord med ind fordi de har rullet sig i det er så en helt anden sag smiley Men så er stort set alle levender væsender bære af svampen (pånær dem i vandet selvfølgelig) smiley

• #6   14. sep 2010 Jeg kan heller ikke finde noget om det på google.. ARHG!! men han må ringe og snakke med lægen om det smiley

• #7   14. sep 2010 Skimmelsvamp findes ikke på hverken dyr eller mennsker. Som tidligere skrevet af Dorte uden H, så er det noget der findes i bla bygninger, især pga fugt. Skimmelsvamp findes osse i ost. Men ALDRIG på¨mennesker eller dyr.

Kommentér på:
Kat med skimmelsvamp? Allergi?

Annonce