{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

Neutralisering - Mad {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået en tid til Bellatrix, men sparsomme informationer angående mad. Sygeplejersken sagde, at jeg bare kunne skifte over til maine coon voksen foder eller noget specielt til neutraliserede katte (pt. Får Bellatrix maine coon kitten). Mine spørgsmål er:

Hvor lang tid skal man fortsætte med "neutraliserings"-maden efter indgrebet? Kan jeg skifte over til Acana fremfor én af de andre to?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Neutralisering - Mad
  • #1   15. sep 2010 og... er der nogen som kan anbefale noget godt mad i forhold til neutralisering? Kender kun til Hills pt.

  • #2   15. sep 2010 du skal fortsætte med neutraliseringsmaden altid, det er for at undgå at katten bliver overvægtig at man bruger det.
    jeg vil så mene at du sagtens kan bruge Acana istedet for det, du skal bare holde øje med hendes vægt så


  • #3   15. sep 2010 du kan selvfølgeligt også sagtens blive på maine coon foderet, men så skifte det over til voksen foder så hun ikke får for mange kalorier

  • #4   15. sep 2010 Så forstår jeg ikke grunden til, at der er SÅ meget forskelligt foder til katte på markedet, når kun man må bruge neutraliseringsfoder resten af livet smiley
    Det er da også kedeligt for katten?

    Jeg har købt acana for ret mange penge, for at have noget kvalitetsfoder til når hun blev færdig med maine coon kitten. Det håber jeg, at jeg kan gøre brug af, uden konsekvenser


  • #5   15. sep 2010 hehe, det er fordi det er en smagssag med mad, nogle en pengesag, og så igen, ikke alle katte fungerer lige godt på alle mærker, så hvis du finder noget du er glad for, så ville jeg nok blive på det, og så bare holde øje med vægt og helbred løbende.
    Man udsætter jo katten for risikoen for racermave hvis man skifter for brat eller for tit mellem forskellige typer mad


  • #6   15. sep 2010 når nu BimBam bliver steraliseret. det bliver hun når hun er ca. 16 uger.

    er det ikke for tidligt at skifte over til voksen foder?


  • #7   15. sep 2010 undskyld jeg lige stille spørgsmål i din tråd TS smiley

  • #8   15. sep 2010 Tazzie - Okay, det var det svar jeg ledte efter (: Tænker måske at købe 3kg neutraliseringsmad til lidt før og efter indgrebet og så derefter skifte over til det som bliver hendes mere eller midnre varige mad (acana).

    Heidi B - Det er helt i orden. Min killing er forresten 7 måneder og er 9 måneder når neutraliseringen kommer til at finde sted.


  • #9   15. sep 2010 Der er ikke nogen grund til at skifte over til neutraliseringsfoder, det er ikke medicinsk eller noget, det er bare foder med reduceret kalorieindhold

  • #10   15. sep 2010 fra hills egen beskrivelse af deres neutraliseringsfoder:

    Key Benefits

    * Unique WMF (weight management formula) to burn fat and build muscles.
    * Controlled mineral levels to support urinary health.
    * Highly digestible ingredients for optimal nutrient absorption.
    * Made with high quality ingredients for great taste. 100% guaranteed.


  • #11   15. sep 2010 Hov, HeidiB : jo, det synes jeg, jeg ville lade hende fortsætte på killingefoderet noget tid, og så bare holde øje med at hun ikke pludseligt tager vildt på

  • #12   15. sep 2010 Okay. Jeg tænker bare, at den med kontrolleret mineral niveau er vigtig i forhold til urinvejsproblemer. Hører at der er mange katte som får problemer med det (fx mine forældres to katte), men det er der måske styr på i andet mad også?

  • #13   15. sep 2010 Acana Wild Prairie cat food complies with the AAFCO (Association of American Feed Control Officials) nutrient profiles for cat food for cats of all ages.

    Cats are carnivorous by nature. Acana dry cat food provides your cat with the same variety of natural meats that it would find in the wild. At the same time, Acana recognises that most of our cats now have lower calorie requirements. The high proportion of animal-based proteins, low carbohydrate content and grain-free make-up of Acana are the ideal conditions for your cat's life-long well-being and health.
    * Red Delicious apples harvested in British Columbia provide a source of healthy fibre and are rich in phytonutrients — natural antioxidants that protect cells from free radical damage within the body.
    * Cranberries from Fraser Valley: cranberries have long been valued for the treatment of urinary tract infections and are a rich source of anthocyanins — a natural antioxidant thought to have beneficial effects on health.
    * Alfalfa from Alberta, a particularly nutritious source of calcium, magnesium, carotene and vitamins A and K.
    * Black currants from Alberta and Saskatchewan contain Omega-6 fatty acids which are easily absorbed by the body.
    * Russet and Yukon Gold potatoes from Manitoba, cooked at a low temperature, provide an excellent source of Vitamins B and C as well as potassium, copper, magnesium and iron.
    . Herbal and botanical extracts to strengthen the body and spirit

    så der er via naturlige ingredienser ifølge deres egne info smiley


  • #14   15. sep 2010 Hvis du fodrer med 1st.Choice kitten, kan du fodre med det hele killingens opvækst og derefter bare skifte til Adult............så altså fodre ca 1 år med kitten.

    Årsag....1st.Choice har en PH værdi der gør at struvitsten ikke dannes hos katten.

    Killinger skal have proteiner at vokse på, de skal IKKE have reduceret deres kalorieindtag, de skal BRUGE kalorierne (energien) til at vokse på og tonse rundt på............


  • #15   15. sep 2010 Perfekt. Kunne jo også selv have fundet informationen på nettet, men tak for at du gjorde. Nu er jeg mere rolig (:

  • #16   15. sep 2010 Der er jo ikke nogen grund til at skifte foder, hvis katten ikke tager på. Mine har aldrig taget på efter neutralisering. Så jeg ville bare give den det, den plejer at få og så holde øje med en eventuel vægtstigning og reagere hvis den tager på. Ellers ikke.

  • #17   15. sep 2010 efter min blev kastreret har jeg fortsat med killingefoder, fordi den bliver kastreret gøres den jo ikke voksen, hverken i led, sener eller muskler... selvom min blev lidt fed, tager jeg ikke killingemaden fra ham, til gengæld, har jeg balanceret det så han får killinge ration om morgenen og om aftenen en indoor voksen foder for at holde lidt igen med fedtet. jeg får i slutningen af måneden en lige lille nok MCO killing, og hun skal fodres med babycat og killingefoder til hun er 15mdr. og tykke Tiger vil også få killingefoder i den tid, med mindre det resulterer i overvægt... men især MCO, har behov for en lang vækst periode med det korrekte foder for at have glæde af dem længst mulig, uden det korrekte foder vil deres muskler og sener ikke udvikle sig korrekt, og de vil blive slidt op før... desuden er det sjælden at se overvægtige MCO katte... pil pelsen af- så er det altdå en meget slank kat...

  • #18   15. sep 2010 Heidi:
    Jeg vil mene det er for tidligt. Jeg ville blive ved med at køre på det killingefoder som før neutraliseringen og hvis der kom problemer med vægten ville jeg skifte til et young neutured foder og altså ikke voksenfoder.


  • #19   15. sep 2010 der er overhovedet ingen grund til at give en sund og rask killing killingefoder til den er et år.

    Et lødigt voksenfoder trives de fint på - masser af eksempler på det.



  • #20   15. sep 2010 Lis - du skriver selv det er bedre at forebygge end at helbred... netop derfor bør man aldrig skifte fra killingefoderet for tidlig, især ikke med de store racer, det bedste du kan gøre for sener og led er at styrke dem mest mulig, dette gøres bedst på killingefoder, specielt tilpasset en stor race. fx. MCO killingefoder fra RC, selv bruger jeg ½perser kitten og ½MCOkitten for at dække bedst mulig ind, min er ikke engang ren MCO, eller langhårs for den sags skyld, men han er stor, og jeg ønsker at plaje led og sener så jeg ikke får en 10 årig kat med ledproblemer. så det kommer jo an på hvad man vil dække ind for... ville aldrig skifte væk fra det jeg bruger, med mindre jeg fik et problem med overvægt...

  • #21   15. sep 2010 Dolce Vita,

    Den mening har du lov til at have - mine aby'er trives rigtig fint som beskrevet.

    Rent faktisk kan der gives for meget "krudt" især til de store racer(de vokser for hurtigt) .

    Og, før der var en der fandt på det var en feeed indtægtskilde at lave et specielt killingefoder - da opvoksede killignerne da helt fint - de blev også helt normale katte ...

    Syntes det lyder interessant det du skriver med ledproblemer får killingen ikke killingefoder i evigheder. Er det noget der er forsket i - så kunne det være interessant med et link. Min opfattelse er nemli' stik modsat ...


  • #23   15. sep 2010 Hurra! Så fortsætter festen herhjemme som planlagt (:

  • #24   15. sep 2010 Hvor? - jeg vil gerne til fest:)

  • #25   15. sep 2010 (;

Kommentér på:
Neutralisering - Mad

Annonce