{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
580 visninger | Oprettet:

Renlighed. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har taget imod en Main coon fra min veninde der ikke ville have den mere da den ikke kunne finde ud af og bruge kattebakken. Nu har vi haft ham i godt 3 måneder og han har aldrig skidt udenfor bakken herhjemme.
Han er blevet rigtige god ven med vores den gamle kat på 3 år. Der er slet ingen problemer der.
Men igår opdaget jeg at der er blevet skidt stort set over alt i min lejlighed smiley ved ikke om det er den nye eller gamle. Men det virker underligt hvis det er den gamle da han aldrig har gjort det før. Jeg har skiftet kattegrus, men de går begge to gerne på kattebakken uden problemer. Men straks jeg ikke er hjemme, og jeg kommer hjem ligger der lorte rigtig mange steder smiley Hvad kan det være?? Har fundet ud af siden den nye kat (basse) Har skiftet hjem et par gange smiley og han er 1½ år. Men det er ikke sket før i de 3 måneder de har været sammen, og vi har haft den nye. Det er derfor jeg undre mig sådan hvorfor det sker?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renlighed.
  • #1   20. sep 2010 Ofte er det det nye grus de ikke kan lide eller fordi de sys bakken er for ulækker til de vil bruge den. Ellers kan det være du skal have to bakker til dem, for nogle katte vil ikke besørge det samme sted som de tisser. Og ja måske burde du ringe til din dyrlæge og få en tid til et chek.

• #2   20. sep 2010 Hvis katten er fertil kan det være årsagen. Og så virker kun kastration.

Hvis afføring er tynd kan det skyldes dårlig mave. Og så må der skånekost til.

Ellers kan det være, at bakken ikke er ren nok, eller for lille, eller katten mangler en ekstra bakke. Nogle katte foretrækker en bakke til stort en anden bakke til småt.

Eller det kan være stress over noget ... hvis der er sket et eller andet da han begyndte på det....?

*Jeg har skiftet kattegrus*
    Altså til nyt mærke?... i så fald er det værd at prøve at skifte tilbage til gamle type grus igen.

Kan være at den ene kat har forstyrret den anden i bakkebesøg, mens de var alene hjemme. Synes du skulle anskaffe en ekstra bakke.

• #3   20. sep 2010 Uha der kan være mange grunde, blandt andet det der allerede er skrevet. Men jeg fandt ud af, efter jeg fandt både tis og afførring at det var een mine hunkatte der ikke længere brød sig om at bruge de overdækkede kattebakker, så nu har jeg en til at stå uden og der har ikke været noget siden.

• #4   20. sep 2010 Kattebakken vi har er nok den største man kan få. Den er på størrelse med ca 4 firkantede opvaske baljer af de store smiley Og den er åben. Tømmer den for lort flere gange dagligt. Skifter katte gruset ud hver uge, og vasker bakken godt og grundigt af inden det nye kommer i. Dog kun med opvaske sæbe. Er rodalun det bedste? Eller er det for stærkt til katten kan tåle det? Når jeg er hjemme går de begge på kattebakken og laver både stort og småt. Men kæresten er taget til Thailand (og de er fars katte så det siger spar 2) og kommer først hjem her den 7 okt. Og jeg havde jolle stævne i weekenden hvor jeg var længe væk. Kan de gøre det af savn? Har lige været ude og spise hos mine forældre og var væk i 1½ time der var intet. Så må se om der er noget når jeg kommer hjem efter arbejde imorgen.

• #5   20. sep 2010 Har du kun én bakke ? Jeg vil anbefale mindst 2 bakker - helst 3 til 2 katte.

• #6   20. sep 2010 Almindeligt (uparfumeret) opvaskemiddel er fint til bakkerengøring.
    Selv om bakken er stor, bør du alligevel forsøge med en til (gerne uden top).
    Det kan muligvis godt være fordi du har været længe væk at uvanen er startet ... hvis der ikke er blevet tømt bakke en hel dag, mens du var til stævne.
    Men er katten kastreret?

• #7   21. sep 2010 Iggy er (den gamle) Basse er ikke men han er jo kun ca 1½ år. Er det ikke noget med at man helst skal vente til de er 3 år? Jeg tog hjem i løbet af stævnet når jeg kunne og tjekkede bakken og deres mad og vand. Men tror jeg ville prøve med en bakke til. Selvom de helst kan lide og skide og tisse samtidig smiley

• #8   21. sep 2010 Nej nej, ikke 3 ÅR. Det er 3 MÅNEDER! Så hvis katten er 1½ år er det på høje tid.
    At lægge "hilsner" rundt omkring er normal adfærd for fertile katte, så bestil du hellere tid til dyrlægen, så Basse kan blive kastreret snarest.

• #9   21. sep 2010 Okey. Tusind tak skal du have smiley Ville da lige spare nogle penge op og få det gjort så hurtigt som muligt smiley
    Bortset fra det. Hvem skal man endelig ringe til for og få ændret navnet på chippen katten har? Sådan at den er i mit navn

• #10   21. sep 2010 Rigtig god ide, som både du og kat vil blive glad for smiley
    Det er rimelig billigt at få kastreret en hankat. (Få ham øretatoveret, når han alligevel er i narkose)

Mht. chip, så tror jeg, at det må være ligesom med øremærke. Det er den tidligere ejer, der skal give besked til det katteregister, hvor katten er registreret. HVIS det af en eller anden grund ikke kan lade sig gøre, så må dyrlæge eller katteregister vide, hvordan man så gør. Det er jo vigtigt at katten har de rette ejeroplysninger, HVIS den (gudforbydedet) skulle løbe væk.

• #11   21. sep 2010 Iggy han er blevet øremærket smiley Så skal lige have retter det hos basse hvis det nu skulle ske(hvilket jeg ikke håber)
    Har købt noget andet kattegrus og en ekstre kattebakke nu må vi se om det hjælper. Der var skidt da jeg kom hjem igen smiley Og mens jeg er hjemme har de begge været på bakken og tisse og lave lort.

• #12   26. sep 2010 Tusind tak for alle rådne. Efter den nye bakke er kommet ind så har der ikke været nogen gave til mig når jeg kom hjem smiley

• #13   27. sep 2010 Det var dejligt at høre smiley Men få ham alligevel kastreret - for at forebygge senere mistrivsel, strinteri, "hilsner", og hvad der ellers kan blive af problemer med fertile hankatte.

• #14   28. sep 2010 Det ville jeg gøre smiley

Kommentér på:
Renlighed.

Annonce