{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.515 visninger | Oprettet:

Hjælp sjat tisser {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har en kastrat på 3, der tisser tit og meget lidt af gangen, har snakket med dyrlæge vagten.
Han har ingen ændring af adfærd overhovedet, har siddet ved siden af ham mens han tissede, og han hverken klager eller vrænger hoved. løber og leger,med den anden kat ,spiser med største fornøjelse.
Men det er jo klart at min første tanke er en form for infektion.
Og det ser ikke ud til der er blod i urin, bruger ever clean, så burde vel kunne se om der er blod med.
Hvad ville i konkludere i min situation, der er galt.
Mvh michelle.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp sjat tisser
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #1   25. sep 2010 Når en kat først begynder at små tisse er det helt sikkert urinvejsinfektion katten har. (Har prøvet det med mine 2 katte, som gjorde det samme) smiley
    Den behøver ikke som du skriver "hverken klager eller vrænger hoved" for at man skal kunne se om den har smerter, da en kat har så stor en smertetærskel at der skal meget til for os mennesker at se om den har ondt.
    Der skal forhåbentlig ikke først komme blod i urinen før man kan se der er noget galt, Du må nok hurtigst mulig til dyrlægen med det lille pus, da han har meget ondt hver gang han tisser. Der kan måske ske det at han tisser andre steder i hjemmet, fordi han forbinder kattebakken med smerte. smiley Pøj pøj med ham smiley


  • #2   25. sep 2010 Ja, okay. og tak.




  • #3   25. sep 2010 Vi kører til dyrlægen nu, skal være der kl. 19

  • #4   25. sep 2010 Ja synes også det lyder som urinvejsinfektion... Godt i kører til dyrlægen med ham smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #5   25. sep 2010 Det er rigtig supert, og så hurtigt, det tager jeg hatten af for. smiley Tak...Håber at få en update om hvordan det er gået. smiley

  • #6   25. sep 2010 Jeg synes også det er super at i tager til dyrlæge med det samme, og jeg vil også sige det lyder som en urinvejsinfektion, så det er det rigtige i gør at tage til dyrlæge smiley

  • #7   25. sep 2010 Hej, så er vi kommet hjem igen.
    Han har fået antibiotika og smerte stillende.
    og så skal han have CLAVUBACTIN, 2 gange om dagen de næste 8 dage.
    Han havde ikke stor blære, så lidt har han da været kommet af med, jeg har fået sådan en pakke til at tage urinprøve med, men jeg kan ikke helt forstå hvordan de vil måle den, når han har fået antibiotika i 4 dage for skal først komme med den onsdag og der skal jeg komme med den helt frisk. ????


  • #8   25. sep 2010 Og så er man 1600 kr fattigere. smiley smiley

  • #9   25. sep 2010 Nu er han begyndt at komme af med mere urin, men det er jo nok fordi det ikke gør ondt på ham, efter han har fået noget smerte stillende.

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #10   25. sep 2010 Åhhh det var godt at han er begyndt at tisse mere normalt igen smiley Jeg ved desværre ikke noget om hvordan de måler det, fordi vi fik kun antibiotika som vi skulle give kattene.. Hvor er jeg glad på jeres misser vegne at han har fået det bedre. :-))

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #11   25. sep 2010 Ja det er desværre ikke helt billigt at gå til dyrlæge i weekenden. smiley Har prøvet det et par gange.

  • #12   25. sep 2010 Tak fordi du kom med en opdatering så hurtigt og godt at han er begyndt at komme af med urinen. Min kat Chili har også haft en gang blærebetændelse hvor hun også fik smertestillende, og så skulle hun have ro, da det var udløst af stress efter vi flyttede i ny lejlighed. God bedring med ham, og håber han kommer sig hurtigt smiley

  • #13   26. sep 2010 Mange tak, han har lagt ved mig siden vi kom hjem, men han er også min lille baby. Dyrlægen mente at jeg var lidt pylret, men det var jo mine penge som dyrlægen sagde, med det mente hun at jeg godt kunne vente til mandag, men det syntes jeg bare ikke er okay, hvis jeg selv havde de problemer ville jeg da heller ikke selv vente, hvorfor skulle min lille drenge mis så vente.

  • #14   26. sep 2010 det sæt du har fået med hjem er det sådan et med grus pipette og et opbevaringsglas for så er det nemt og tage prøven du skal bare tage den lige inden du skal afsted til dyrlægen , men husk det skal være i en ren bakke med kun det grus du har fået med . plus at nogle katte går lige direkte på og tisser men min kat foreks hun blev træt af det hun led af det i et halvt år og var ike til og slippe af med så til sidst når vi skulle have urin måtte jeg ligge med hende i soveværelset i op til 24 timer .
    men synes det er super dejligt og høre en katte ejer gå til dyrlæge så hurtigt og godt og høre i fik medicin . )


  • #15   26. sep 2010 Jo , det er sådan en til at tage urinprøve med, men det jeg ikke forstår , er hvad en urin prøve vil hjælpe, når han på onsdag har været på medicin i 4 dage. smiley
    For der vil, antibiotikaen, jo have hjulpet lidt allerede


  • #16   27. sep 2010 ja det kan jeg godt forstå det er også lidt forvirrende jeg ville foretrække og vente til du er færdig med hans medicin så i kan se om det er væk men mon ikke det er for og være sikker på at det er det de tror eller for og se om der er andre ting i blodprøven der måske viser noget , men synes helt klart at du skal nævne at de skal se en urinprøve når i er færdige så der ikke er noget rest tilbage .

Kommentér på:
Hjælp sjat tisser

Annonce