{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.672 visninger | Oprettet:

Kat efter sterilisation - dyrlæge? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen..
Vi fik vores kære Frigg på et år steriliseret, vaccineret og øremærket i går. Vi hentede hende kl. 15, efter at have afleveret hende kl. 10.
I går var hun meget groggy, hun kunne knapt, drak kun meget lidt vand og ville slet ikke røre maden.
Vi havde forventet at hun var omtumlet resten af dagen, men at hun så ville være lidt mere sig selv i dag..
Men hun er stadig meget groggy - hun går bedre, men meget langsomt og med mange pauser, ellers ligger hun bare, og selvom vi har tilbudt hende alle hendes livretter, vil hun ingenting spise..Og nu begynder vi at blive lidt bekymrede..

Hvad er jeres erfaringer? Og har vi nogen grund til bekymring, eller er dette normalt?
Vi vil rigtig gerne høre jeres råd og erfaringer..
Planen er at ringe til dyrlæge inden middag, hvis hun ikke vågner lidt mere inden..

På forhånd tak for hjælpen..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat efter sterilisation - dyrlæge?
  • #2   2. okt 2010 Hvis hun ikke er smertedækket, kan det være årsagen til, at hun går langsomt og ikke spiser.
    Fik du ikke noget smertestillende medicin med hjem til de kommende dage?

• #3   2. okt 2010 Vi har snakket med dyrlægen nu.. Han mener at det kan være fordi hun ikke har været varm nok siden hun kom hjem, og at bedøvelsen stadig er lidt i kroppen på hende. Han anbefalede at vi pakkede hende godt ind, og så prøvede og made hende lidt, evt. meget noget youghurt, cremefraiche eller lign..
    Hun har fået en lille theske cremefraiche nu, og ser faktisk ud til allerede at være en smule mere vågen, og vasker sig endda en smule nu.
    Men nej, vi har ikke fået noget smertebehandling med hjem til hende..

• #4   2. okt 2010 Sidste gang jeg fik kastr. 2 hankatte havde jeg samme oplevelse, og den ene var næsten ved at dø fra mig. Problemet var sagde dyllen, at de ikke havde været varme nok efter opr. De skal faktisk nogen gange ligge på en varmepude resten af det døgn det er foregået.....Jeg har ellers gennem tid fået mange neutraliseret, men det var med en anden form for narkose oplyste dylle mig om,, samtidig lavede de så deres instruks om så katteejere slap for at opleve det samme som jeg...Jeg videst ikke at de havde lavet om på medicineringen siden jeg sidt fik fikset katte...Og det som de nu brugte ja der skulle man virkelig holde dem varme bag efter.

• #5   2. okt 2010 Hun SKAL have smertebehandling. Stakkels mis

• #6   2. okt 2010 Hun kan jo have fået smertestillende i depot. Det ved kun dyrlægen.

• #7   2. okt 2010 Husk bare, at man IKKE må give dyr medicin, der er beregnet til mennesker.
    Bed din dyrlæge om at indtelefonere noget flydende Metacam.
    Katten skal ikke have ret meget. Det gives i en engangssprøjte gennem mundvigen, og katte kan lide smagen af det.

• #8   2. okt 2010 ville også være urolig. vi fik 2 hunkatte sterriliseret her i sommers og de var hurtig friske og spiste fint. den ene hoppede endda op på køkkenbordet samme dag.

• #9   2. okt 2010 vores hunkat var frisk allerede om aftenen så vidt jeg husker, men vi fik også smertestillende pille emd hjem til dagen efter.
    Og ja det er meget vigtigt at de bliver holdt varme, det samme når vi mennesker vågner fra en narkose, så fryser man total meget smiley

• #10   3. okt 2010 Hej allesammen! I må undskylde det meget sene svar.. smiley
    Tak for jeres svar..
    Frigg er nu igen helt på toppen igen, jeg tror simpelthen at vi ikke havde holdt hende varm nok - men efter lidt tid med godt med varme, blev hun i går en del mere frisk, og meget mere sig selv.. Hun opfører sig nu næsten helt ligesom hun plejer igen - lidt mere stille, men har masser af appetit, bevæger sig uden problemer osv.. smiley

Kommentér på:
Kat efter sterilisation - dyrlæge?

Annonce