tilløber what to do? {{forumTopicSubject}}
Jeg har de sidste uger fået besøg af en Norsk skovkat i min have, muligvis er der også Maine coon i hende.
Jeg har aldrig set hende før i området, og troede først det var min egen hunkat (har selv to skovkatte) Fordi hun kom springende hen til mig, snakkende. jeg fik lov at røre hende, selvom hun er vagtsom, og hun er uden tvivl ikke passet ordentligt. Hun er tynd, og pelsen uplejet med flåter og hårknolde, ikke mærket chippet eller noget og ret forkommen. Jeg har holdt lidt øje med,hende hun kommer dagligt, og da hun ha tabt sig har jeg, vel vidende hvad jeg forpligter mig til, tilbudt hende mad og vand, som hun taknemmeligt tog imod.
Mine katte har sjovt nok accepteret hende uden videre, selvom hun sjældent går herind. Det har jeg aldrog oplevet før.
Jeg vil ikke bare tage hende til mig hvis hun har en ejer, men jeg har lidt en mistanke til at hun er blevet væk, eller måske endda dumpet. Jeg har overvejet at sætte en seddel på hende, eller oprette sedler og annoncer. Jeg vil dog ikke uden videre give alle oplsyninger om hende, da mange sikkert gerne vil eje sådan en fin racekat og gladeligt melder sig som "ejer".
Hvis ikke der dukker en ejer op tager jeg hende gerne til mig og en smut forbi dyrlægen, men er der andet end ovenstående, jeg kan/burde gøre først?
I behøver ikke at foreslå at aflvere hende på et internat, for så kan hun ligeså vel blive her, men man kan slf ringe udenbys og spørge om nogle har forhørt sig på hende.
har selv tjekket lokalaviser og dyrlæger i området.
På forhånd tak for jeres hjælp.
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 84
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 12
også evt. sætte nogle sedler op som du selv nævner
Hvordan kan du vide den ikke er chippet vis du ikke har været til dyrelægen med den?
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.203
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 504
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Der er også www.forsvundne dyr.dk (Kattens værn har vist også en efterlysningsside)
Ring til internater og spørg, om nogen har efterlyst hende der.
Hold øje med efterlysningsopslag. Og sæt selv opslag op.
Hold hende endelig til med vand og foder! Når hun er så forkommen og trænger til pleje, vil det være trist, hvis hun forsvinder til uvis skæbne.
Som andre har nævnt kan hun være chippet. Så en tur til dyrlægen snarest vil under alle omstændigheder være en god ide.
Hvis det trods ihærdigt forsøg ikke lykkes at finde ejeren inden for en uges tid, mener jeg, du kan beholde hende med god samvittighed. (Internater fremlyser normalt en uge, inden katten kan overdrages til ny ejer).
Supergodt at du har mulighed for at beholde hende, hvis ejer ikke kan findes
Giv os gerne opdatering.
mar 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 20
har allerede tjekket med dyrnes beskyttelse og kattens værn. Kredsformanden huh? griner Jeg går straks i sving
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Brug søgefeltet og marker *kat* og *nordsjælland*.
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 504
dec 2006
mar 2008
dec 2006
Tak for opdatering. Det lyder jo til at gå rigtig fint
mar 2008
dec 2006
Jeg har det sådan, at hvis katte løber væk, så må ejeren også selv gøre noget for at få katten hjem igen! altså efterlyse vidt og bredt.
Men det kan selvfølgelig glippe for fx ældre mennesker, der ikke kender til alle disse "nymodens sider" på nettet. Så selvfølgelig skal man lige give folk en chance, der kunne jo være en forklaring....
Men det lyder jo altså til at gå godt for hende at bo hos jer, så jeg krydser fingre for, at der IKKE er nogen ejer, der melder sig
tilløber what to do?