{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

tilløber what to do? {{forumTopicSubject}}

Jeg har de sidste uger fået besøg af en Norsk skovkat i min have, muligvis er der også Maine coon i hende.
Jeg har aldrig set hende før i området, og troede først det var min egen hunkat (har selv to skovkatte) Fordi hun kom springende hen til mig, snakkende. jeg fik lov at røre hende, selvom hun er vagtsom, og hun er uden tvivl ikke passet ordentligt. Hun er tynd, og pelsen uplejet med flåter og hårknolde, ikke mærket chippet eller noget og ret forkommen. Jeg har holdt lidt øje med,hende hun kommer dagligt, og da hun ha tabt sig har jeg, vel vidende hvad jeg forpligter mig til, tilbudt hende mad og vand, som hun taknemmeligt tog imod.
Mine katte har sjovt nok accepteret hende uden videre, selvom hun sjældent går herind. Det har jeg aldrog oplevet før.
Jeg vil ikke bare tage hende til mig hvis hun har en ejer, men jeg har lidt en mistanke til at hun er blevet væk, eller måske endda dumpet. Jeg har overvejet at sætte en seddel på hende, eller oprette sedler og annoncer. Jeg vil dog ikke uden videre give alle oplsyninger om hende, da mange sikkert gerne vil eje sådan en fin racekat og gladeligt melder sig som "ejer".
Hvis ikke der dukker en ejer op tager jeg hende gerne til mig og en smut forbi dyrlægen, men er der andet end ovenstående, jeg kan/burde gøre først?
I behøver ikke at foreslå at aflvere hende på et internat, for så kan hun ligeså vel blive her, men man kan slf ringe udenbys og spørge om nogle har forhørt sig på hende.
har selv tjekket lokalaviser og dyrlæger i området.
På forhånd tak for jeres hjælp.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tilløber what to do?
  • #1   5. okt 2010 Tjek med dyrenes beskyttelse om den er efterlyst, evt spørg hos politiet. Ellers kan du jo selv fremlyse den forskellige steder... Selvom risikoen er der for at nogle melder sig som ejer uden at være det, er det nok stadig det eneste du kan gøre...

• #2   5. okt 2010 enig med Maria
    også evt. sætte nogle sedler op som du selv nævner smiley

Hvordan kan du vide den ikke er chippet vis du ikke har været til dyrelægen med den?

• #3   5. okt 2010 Enig med de andre, og så tage den afsted til dyrlægen og få tjekket om der er en chip et sted smiley

• #4   5. okt 2010 ring til kredsformanden så kommer han med et halsbånd hvor der står "Jeg kommer hos ( og så et tlf nummer) Ring venligst" og så går den i nogle dage hvorefter den så bliver hentet hvis ingen henvender sig

• #5   6. okt 2010 Tjek efterlysninger på www.dyrenesbeskyttelse.dk. Opret fremlysning samme sted.
    Der er også www.forsvundne dyr.dk (Kattens værn har vist også en efterlysningsside)
    Ring til internater og spørg, om nogen har efterlyst hende der.
    Hold øje med efterlysningsopslag. Og sæt selv opslag op.

Hold hende endelig til med vand og foder! Når hun er så forkommen og trænger til pleje, vil det være trist, hvis hun forsvinder til uvis skæbne.

Som andre har nævnt kan hun være chippet. Så en tur til dyrlægen snarest vil under alle omstændigheder være en god ide.

Hvis det trods ihærdigt forsøg ikke lykkes at finde ejeren inden for en uges tid, mener jeg, du kan beholde hende med god samvittighed. (Internater fremlyser normalt en uge, inden katten kan overdrages til ny ejer).

Supergodt at du har mulighed for at beholde hende, hvis ejer ikke kan findes smiley

Giv os gerne opdatering.

• #6   6. okt 2010 tak for jeres inputs, var ikke klar over man ikke selv kan se chippen, koster det noget at få hende tjekket for chip?
    har allerede tjekket med dyrnes beskyttelse og kattens værn. Kredsformanden huh? griner Jeg går straks i sving

• #7   6. okt 2010 www.dyrenesbeskyttelse.dk efterlyses der tre semilanghårskatte.
    Brug søgefeltet og marker *kat* og *nordsjælland*.

• #8   6. okt 2010 (link fjernet)

• #9   7. okt 2010 Var det så en af dem, Mega nævner?...

• #10   11. okt 2010 Hej, nej det er ikke nogen af dem, har tjekket dagligt, og har heller ikke fået tilbagemedlinger fra nogen endnu. Hun var iøvrigt ikke chippet, men sund og rask foruden utøj i pelsen og filtret hår, samt let underernæring. Det er der dog ved at blive rettet op på. Hun kommer dagligt og går bare ind nu. Fik lov at rede hende lidt og fik fjernet 3 tæger yderligere på hende i dag, men hun har flere, og sår efter nogen af dem som jeg rensede. Jeg afventer stadig og ser om noge henvender sig og indtil videre hører hun til her.

• #11   11. okt 2010
    Tak for opdatering. Det lyder jo til at gå rigtig fint smiley så jeg kan da godt være tilbøjelig til at håbe, at hun bliver boende hos jer.

• #12   12. okt 2010 hehe også mig. Spekulerer dog på og hun kan høre til ungdomskollegiet der ligger her. Der er stor til og fra flytning, og måske en af de unge ikke passer hende ordentligt. Dog mærkeligt de så ikke reagerer på sedlerne osv. overvejer lige at smide en seddel i opgangen og se hvad der sker.

• #13   13. okt 2010 Ja, måske er hun fra ungdomskollegiet ... man må dog formode at unge mennesker forstår sig så meget på internet, at de evner at lave en efterlysning på DB, og er er så rask til bens, at de kan gå rundt og sætte opslag op og stemme dørklokker.

Jeg har det sådan, at hvis katte løber væk, så må ejeren også selv gøre noget for at få katten hjem igen! altså efterlyse vidt og bredt.
    Men det kan selvfølgelig glippe for fx ældre mennesker, der ikke kender til alle disse "nymodens sider" på nettet. Så selvfølgelig skal man lige give folk en chance, der kunne jo være en forklaring....

Men det lyder jo altså til at gå godt for hende at bo hos jer, så jeg krydser fingre for, at der IKKE er nogen ejer, der melder sig smiley

Kommentér på:
tilløber what to do?

Annonce