Hygge snak - Race. {{forumTopicSubject}}
Hey katte-elskere
Spørgsmålet lyder :
Hvad er jeres ynglings race?
Hvorfor - Hvad gør dem til jeres nr ét race?:-)
Min er en maine coon fordi jeg synes de er noget for dem selv og har et utroligt trofast sind! :o))
Jeg har haft forskellige racer, Bla. hellig birma,
Bengaler, British Shorthair, Chartreux, Egyptisk Mau, Huskat, (Var den første;) Norsk Skovkat, Sibirisk, Tyrkisk Angora. Og så selvfølgelig Maine coon! ;-)´
ALLE sammen er virkelig dejlige og fantastiske! men det er katte, det jo ikke noget nyt, vel....
-->Det skal lige siges som mange nok har erfaret, at hver ENESTE kat har hver deres personlighed, og er skønne på hver deres måde!(katte er bare amazing)...
Men på trods af jeg har haft mange skønheder faldt min "vinder" på Maine coon. Utrolig UTROLIG kat!!
Hvilken en er din?
okt 2009
Følger: 53 Følgere: 50 Katte: 1 Emner: 88 Svar: 1.833
De har en utrolig stærk psyke! De er glade for børn, andre dyr og så er den meget tolerant og nem at leve tæt sammen med
Når der kommer gæster løber de til døren, for de skal hilses på FØRST! hehe...
Så har de mange små sjove idder, de bliver i rusland brugt som cirkus kat fordi de er intelligente og lærenemme!
Der er bare ikke noget ved dem jeg ikke ELSKER, både sind og udsende, pasning og plejning er lige mig!.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Plus at jeg ikke gider have en race som alle andre har.
Jeg har en MCO og det var min mening at jeg ville have flere og opdrætte racen. Men desto mere jeg erfarede om racen, ville jeg ikke være med til at ødelægge den mere end den allerede er blevet. HD fandtes ikke i katteverden for år tilbage, det har skruppelløse opdrættere fået ind ved at avle racen større og større, og så er der jo osse lige de andre arvelige sygdomme. Menneskelig arogance har bevirket at mange racer efterhånden er blevet belemret med alle mulige mere eller mindre alvorlige sygdomme.
Indtil nu er Vanen sluppet, men jeg er da sikker på at det nok osse kommer en dag, desværre. Jeg vil gøre mit til at det ikke sker.
Desværre er der heller ikke så mange der kender racen og dem der gør har fået at vide at de er ondskabsfuld, hvilket er direkte løgn. Men de bærer nag. Har man først gjort en Van fortræd, skal den nok få hævn. Men det er vel meget fair.
Skulle jeg på et tidspunkt vælge at få en anden race ind i mit hjem, ville valget osse ende på en naturkat. Dem er der heldigvis nogle stykker tilbage af endnu
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 7 Emner: 4 Svar: 41
De er bare hårdføre, kan fåes i alle farver, former og størrelser og så er langt de fleste af dem så milde i sind - selvom de er vidt forskellige.
Der er mange flotte racer og jeg elsker katte. Men huskatten har altså mit hjerte
okt 2009
Vi har valgt ud fra mange af de samme grundlag kan jeg høre, jeg var også først på MCO.
Du siger de nok skal få hævn, jeg vil ikke være dig efter bad og udstilling så
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Klog, klog kat, den gør intet den ikke kan se et formål med - supergod til at manipulere dig til egne fordel - gudesmuk, trofast, hengiven og kærlig, men kun hvis du fortjener det.
Og så ligner aby'en stadig en kat - dens korte pels med ticking er helt speciel. Kræver ingen pelspleje
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 25
Maine coon, fordi katten er klog og opføre sig som en hund.
Du kan lære "den" mange ting, og den følger dig overalt.
Den skære igennem med dens øjne, og du ved hvad den vil.
- Den er FRÆK, altiiiiiid legesyg om så den er 12år, og uden sygdom.
En Maine coon holder sig til én person som den betragter som ejeren.
Meget ligsom en hund.
De er trods meget gode jagere, og fanger rotter, mus sommerfulge. ALT..
MCO er vældige intelligente! De omtales "Den blide kæmpe"
'De er liså kærlig og hengiven som den er stor og ser bister ud. De er stort set med i alting og de giver gerne en hjælpende pote, selvom det ikke altid er den store hjælp snarre det modsatte.
Den dejlige kat er meget social og omgængelig, de trives godt sammen med andre racer selvom det kan være noget af en mundfuld for en voksen Perser at få et Mine Coon Teenager inden for døren.
Jaa... Af temperament får Maine Coon katten selvfølgelig, på en skala fra 1-10 point, 10 point!
Den er helt speciel i sin adfærd. Den er fræk og kan til tider være direkte uartig, og som killing/ungdyr foregår al gang i løb. Den er hurtig, smidig og bevæger sig som en gazelle, også selv om den bliver stor og tung.
De elsker menneskekontakt.
De trives fint indendørs, men lukkede døre tolereres ikke.
De kommer fint ud af det med andre katteracer, hunde og sandelig også med kaniner og andre slags kæledyr.
Et andet særpræg for Maine Coon kattene, er at de sidder og skraber på gulvet, eller slår med poten i deres vandskål, før de drikker. Denne adfærd menes at være et levn fra deres oprindelse som naturkat i de kolde egne af Nord Amerika, idet de i naturen måtte slå hul på isen i søerne, for at kunne drikke eller fange fisk. Og mange ejere oplever, at de tager deres mad med poterne og spiser. (Jeg er en af dem)
MCO er klart på toplisten!
nov 2008
apr 2008
okt 2010
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 10
okt 2010
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 10
- Pjuske hun har tydeligvis ikke haft maine coon......
apr 2008
Som om jeg sad og løg???
feb 2010
Til Randi, nej vi er bestemt heller ikke de bedste venner efter hverken bad eller udstilling eller for den sags skyld når der er tid til p-pille *GG* Men det er nu meget morsomt alligevel. Bortset fra når Mokken har kastet en hårbolle op i mine futter, er sikker på det er med vilje *GG*
nov 2008
MCO'en er ikke kendt for intelligens - heller ikke at bevæge sig som en gazelle - den er bestemt heller ikke mere sund og rask end andre racer.
Men selvfølgelig er jeg uartig når jeg tillader mig at udtale om MCO'en - som den generelt er når den er raceren ...
Jeg siger ikke du lyver - du kan jo sagtens opleve din kat, som ikke har stamtavle og kan være ... som sådan - men du udtaler dig på racens vegne - det du skriver passer bare ikke på racen.
okt 2009
Og syns det er ret sejt de tager hævn
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 28 Svar: 79
men har så selv fået en maine coon, men det vvar så kæresten der valte at det skulle være sådan en. kente ikke noget til de race før vi fik hende. og ville da sige at jeg kunne godt tænke mig at vide mer om den/dem.
vi sankkede også om en Egyptisk Mau, men kunne ikke finde nogle der var til salg, det var des udsende jeg falte for.
men er nu glad for vores lille luna.
men jeg er den der type jeg elsker at få mer viden og mine dyr, jo mer jeg kan få afvide jo bedder for mig
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
feb 2010
okt 2008
Har bengalen først lugtet lunten, ja så holder hun sig væk...
feb 2010
okt 2008
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 44
men jeg er facineret af mange..
specielt af deres forskellige tempermenter og selvstædighed, legesyghed, tålmodighed...
men om så det er en blandings kat eller renrace kat , så er jeg ligeglad, for bare den er min og jeg ved den elsker mig , så er jeg tilfreds
Hygge snak - Race.