1.978 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Fodring af voksen kat og killing Fodring af voksen kat og killing

Jeg ved godt det her enme har været oppe mange gange (har læst lidt indlæg smiley ) - men er lidt forvirret, da alle har forskellig mening...

Vi har en kat på 8 år, som pga tendens til overvægt får Royal Canin Satiety tørfoder.
Vores killing på snart 16 uger får RC killingefoder..vi startede med at gøre hvad vi kunne for at fodre dem seperat, så det fik deres eget foder, men pyyha...det er godt nok svært og påvirker også dem.

Vores voksne kat fik spist killingefoder i starten fra killingens skål og fik forstoppelse (om det var pga foderet ved jeg ikke!?), dernæst ville hun ikke spise, så kastede hun op og nu har de begge lidt dårlig mave...det er dog på retur, tror jeg (har givet kogt kylling og har også hentet noget skånemad hos dyrlægen idag).

Jeg spurgte dyrlægen hvornår vi kunne begynde at fodre det samme til dem og hun sagde killingen skulle have killingefoder et år - som jeg også har læst herinde. Dyrehandleren sagde jeg kunne fodre med Sterilised når killingen er blevet steriliseret - så jeg har nu læst en masse forskellige meninger om det her. Det er fint, der er så mange meninger om det, men vil bare gerne begge mine katte det bedste smiley Og jo hurtigere vi kan undgå at stresse dem ved at de ikke må spise hinandens mad (de vil begge to have hvad den anden får *lol*) jo bedre...

Ville godt have lidt råd..jeg kan også se nogle blander foderet og tænkte det var en mulighed, men vil bare ikke have de får dårlig mave af det heller smiley

Det var en lang smøre smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fodring af voksen kat og killing
  • #1   18. okt 2010 Jeg har haft samme problem med mine... Har en hankat på 7 år og en killing på snart 6 mdr... Mit problem var dog at killingen spiste seniorfoderet.
    I løbet af dagen har de skåle stående - en med killingefoder - en med seniorfoder - og en med lidt alm. voksen... Så spiser de lidt hvad de vil...
    Og når jeg så går i seng har jeg vænnet dem til at jeg har en pose inde ved sengen (den er et vildt hit!), der er killingefoder i (altså den pose til killingen) og så får han lov at spise af posen eller af min hånd... Det er så stort et hit her at han nogen gange vækker mig om natten ved at ha været over i skuffen, hentet posen, og så bære han den hen til mig og står og spinder og kæler mig indtil jeg vågner så jeg kan give ham lidt mere smiley Men spise det ude i hans skål hvor det står - nej det er ikke lige så sjovt smiley
    Ved ikke om det var til nogen hjælp, men det er ihvertfald sådan jeg har måtte klare mit problem smiley

• #2   18. okt 2010 Tak, Marianne. smiley Det er altid en hjælp at høre hvordan andre gør.

Jeg er lidt bekymret for de ikke rigtig vil kunne styre hvor meget de spiser, da vores voksne kat normal bare skovler maden ind (indtil vi fik killingen..nu spiser hun sjovt nok langsomt). - vi har altid måtte veje af til vores voksne kat, da hun ellers blev for tyk.

Men vil overveje at blande lidt forskelligt.

Kommentér på:
Fodring af voksen kat og killing

Annonce